Zamiast kata zwykła rurka..

rapir20

Astro-maniak
Posty: 122
Rejestracja: 08 lip 2007, 15:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: rapir20 »

Na allegro są tłumiki w obudowie katalizatora
[External Link Removed for Guests]

Może to coś pomoże. Ja sie nad tym zastanawiam bo ktoś wywalił u mnie kata i zapomniał o wstawieniu rury. Dzwięk pomiedzy 2-2,6tys okropny metaliczny Ble :?
No i w asi gra JVC KD-SH909R. Czekam na jakieś fajne głośniki :)

Mamanek

V.I.P.
Posty: 978
Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
Imię: Adam
Auto: Opel Astra GSi
Silnik: C20XE+
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Mamanek »

Strumienica to niech pozostanie u sprzedawcow na Allegro, glownie daje sie ja to to ze jak ktos ma przelot beztlumikowy, to zeby gdzies tam rozprezyc troche wydech, ale to nie wazne.

Rurka zamiast kata jak najbardziej, mam tak samo, fakt jak mowia koledzy, metaliczny dzwiek w okolocach 3000obr, ale dzwiek jest calkiem kozacki.

Glosniej moze byc ale tylko delikatnie, jesli teraz masz KAT-a i jest cicho, to cicho dalej bedzie.

Jedna ciekawostka jest taka, ze kolega ode mnie z klubu do swojego GSi zamiast Kata wsadzil tlumik poczatkowy z Calibry i autko zdecydowanie lepiej sie sprawowalo, ale to dlatego poniewaz tlumik srodkowy w Astrze jest ciut za daleko i spalily sie za pozno rozprezaja, ale to jest naprawde niewyczuwalne, jedyna roznica to moze na hamowni by wyszla, ale wykresow nie widzialem, takze bierzcie na to poprawke :)

RURA ZAMIAST KATA BEDZIE OK :)
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!


M&M Team

Usunięty użytkownik 3235

#13

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Proponuję zakup nowego katalizatora i zezłomowanie starego(jakąś część kasy sie odzyska przy okazji) i po sprawie na długi okres czasu. Tylko trzeba poszukać dobrego zamiennika

kyjo

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: kyjo »

ja również jestem za wstawieniem rurki w ojca dieslu tak jest u mnie jeszcze mam kata ale tez pewnie będzie do wywalenia troche sie dołozy i będzie mruczący tłumiczek cycuś

Awatar użytkownika
Jedras_GW

Astro-maniak
Posty: 821
Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Jedras_GW »

Ja żałuję że usunąłem kata i wstawiłem rurę... dźwięk zaczyna mnie już wkurzać, poza tym czuję jakby auto straciło trochę dołu i ma moc wyżej niż przedtem. Gdybym mógł to bym założył z powrotem, niestety już poszedł do żyda.
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm

meserter

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 24 paź 2007, 18:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: meserter »

Jedras_GW, Ko0lego wstawiłeś rure zamiast kata a reszte tłumików zostawiłeś seryjne?? jest głośno?

Awatar użytkownika
Jedras_GW

Astro-maniak
Posty: 821
Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Jedras_GW »

Reszta tłumików to seria. Nie jest bardzo głośno, tylko przy wkręcaniu się na obroty w pewnym momencie pojawia się dźwięk trudny do opisania i auto przez chwilę ma muła a potem zaczyna przyspieszać. I nie wydaje mi się że tak być powinno.
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm

Gość

#18

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Podpinam sie do tematu:
Co do katalizatora osobiście nie polecam usuwac jeżeli używasz autka na co dzień i nie myślisz o podniesieniu mocy bo bez modyfikacji tłumików, średnicy wydechu a także dolotu to nie ma sensu bo oprócz brzęczenia nic więcej nie uzyskasz. Jeśli masz już padnięty to sprzedaj i kup jakiś zamiennik bo orginał kosztuje krocie a jeśli już koniecznie chcesz chcesz coś zmenic to kup kat. metalowy tzw. "sportowy" ;).
Co do strumienicy to tak jak już ktoś pisał wcześniej montuje się ją w ściśle określonym miejscu który wychodzi po wstawieniu do wykresu pewnych danych i nie montujcie tzw. strumienic łuskowych tylko jeżeli już koniecznie chcecie to radzę zamontowac zwężkę venturiego czyli innymi słowy strumienice naddźwiękową, która sprawdza sie ale w silnikach o dużych pojemnościach charakterystyczny świst przy wyższych obrotach , ale należy dodac że cena też jest inna bo za strumienice łuskową (często sprzedawaną w obudowach katalizatora) zapłacimy ok 50,- a za zwężkę dobrej firmy ok. 150,-.

monisiaa

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2008, 22:27
Imię: Monika
Auto: opel astra f
Silnik: 1.4
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: monisiaa »

jezeli jestscie juz w tym temacie to czy poradzi mi ktos co mam zrobic,otoz mam astre bez katalizatora z tego co wiem to wstawiona jest zwykla rurka,problem w tym ze strasznie czuc spalinami,czy jezeli wstawie strumienice to to cos da i nie bedzie tak smierdzialo czy poprostu tam cos jest zle pospawane i dlatego czuc to?za zakupem katalizatora raczej nie jestem.czy strumienice reguluja spaliny itp

Bunkerites

Astro-maniak
Posty: 147
Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
Imię: Marek
Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
Silnik: K20A2
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: Bunkerites »

Monisia jak wstawisz strumienice to bedzie czuc spalinami,jedyna kat usuwa smrod spalin,ratuje cie kupno kata,badz zalozenie instalacji gazowej,lub pogonic auto komus :)
Bylo C16SE,nastepnie C20XE a teraz Honda Civic 7 gen TypeR K20A2

ODPOWIEDZ