po co rozbierać - odrazu autem wjade na teren złomowca zostawie go i pojde po kase HEHEHEHEkargul pisze:JunioR, A co robierasz auto na zlom i liczysz ile dostaniesz czy jak ??
Z jakiego materiału zbudowany jest silnik ? C..NZ ?
Moje zdanie: głowica to nie jest czyste aluminium. Owszem, na złomie "chodzi" jako alu i płacą jako alu ale jest to tzw duraluminium(stop alu z jakimiś metalami odpornymi na temperaturę, odkształcenia).Blok jest żeliwny, kolektor ssący też jest jakimś stopem aluminium, kolektor wydechowy to samo żeliwo, a obudowa kolektora wydechowego to pół stalowa blacha.
Najlepiej to jakbyśmy zdobyli zajeżdżony silnik, umówili się w jakimś miejscu, rozkręcali to kawałek po kawałku przy browarku to na pewno byśmy wszyscy wiedzieli co jest z czego jest zrobione
Najlepiej to jakbyśmy zdobyli zajeżdżony silnik, umówili się w jakimś miejscu, rozkręcali to kawałek po kawałku przy browarku to na pewno byśmy wszyscy wiedzieli co jest z czego jest zrobione
czyli mechanik dobre miał domysły... a reszta się tak nabijała :m juz ja sobie was odnotuje dziabągi :manalyzer64 pisze:głowica to nie jest czyste aluminium. Owszem, na złomie "chodzi" jako alu i płacą jako alu ale jest to tzw duraluminium(stop alu z jakimiś metalami odpornymi na temperaturę, odkształcenia).Blok jest żeliwny, kolektor ssący też jest jakimś stopem aluminium, kolektor wydechowy to samo żeliwo, a obudowa kolektora wydechowego to pół stalowa blacha.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 25 kwie 2008, 22:51
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Wilczyce-Rzeszów
- Kontakt:
Nie zebym się wymądrzał ale ani jedna częśc w silniku to nie aluminium. Czyste aluminium jest zupełnie w technice bezużyteczne. Zarówno głowica jak i kolektor dolotowy i rózne pokrywki zaślepki to stopy aluminium - najczęsciej popularny duraluminium. To ze kolektor wydaje sie zrobiony z innego alu niz felga czy głowica wynika z róznic w składzie procentowym pierwiastków stopu.
W nowych silnikach spotyka sie juz bardzieo skomplikowane stopy z domiszkami wielu szlachetnych pierwiastków. Kilogram takiego stopu moze kosztowac bardzo bardzo dużo ...
Pozdrawiam
W nowych silnikach spotyka sie juz bardzieo skomplikowane stopy z domiszkami wielu szlachetnych pierwiastków. Kilogram takiego stopu moze kosztowac bardzo bardzo dużo ...
Pozdrawiam
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 28 gru 2007, 12:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kożuchów
- Kontakt: