radio kontra akumulator ??? chyba przegrana ??

DarekSlim

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2008, 21:57
Imię: Darek
Auto: Astra G 2002r
Silnik: 1.6 Z16SE
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Kontakt:

radio kontra akumulator ??? chyba przegrana ??

#1

Nieprzeczytany post autor: DarekSlim » 15 kwie 2008, 12:42

Witam. Mam małe pytanie. Kupiłem Astre z 97 roku pod maska ma jeszcze akumulator oryginalny oplowski czyli wygląda na to ze ponad 10 lat czyli całkiem sporo, choc wiem z doświadczenia ze te akumulatory naprawde długo trzymaja bo w mojej poprzedniej astrze tez chyba z 8 czy 9 latał, ale do rzeczy ... wiec samochodzik smigał i odpalał bez żadnych problemów a miał założone oryginalne radio opla car 300 Blaupunkta i jezdziłem na nim miesiac ale nadeszłą wypłata i sprawiłem sobie JVC dosc fajny model podłączyłem je w sobote, jezdziłem w niedziele w poniedziałek zauważyłem ze przy odpalaniu są juz małe problemy ale jeszcze jakos załapał i chodził a dzis kiedy trzeba było rano pojechac do pracy wogole nie odpalił. Podłączyłem go na 10 minut pod prostowink zagadał odpiełem kable i wystrtowałem. Na miejscu t.j. po przejchaniu ok 6 km wyłączyłem silnik i po poł minuty prówowałem odpalic na nowo to nawet nie zakręcił :-( Moje pytanie to czy mogło sie zdazyc ze zle jakos podłączyłem radio czy poprostu pobiera ona znacznie wiecej pradu od tego starego i dlatego stary aku nie wytrzymał ... dodam tylko ze radio normalnie wypiełem kostke i wszystko i i nie wiem dlaczego ale radio odpalic mozna dopiero po przekreceniu kluczyka i z chwilą jego wyjęcia gaśnie. ... troche sie rozpisałem ale lepiej dokładnie niz cos pominąc ... prosze o pomoc ?? Z góry dzięki !!

PawełTM

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 16 lis 2007, 12:33
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: PawełTM » 15 kwie 2008, 17:46

DarekSlim pisze: a dzis kiedy trzeba było rano pojechac do pracy wogole nie odpalił. Podłączyłem go na 10 minut pod prostowink zagadał odpiełem kable i wystrtowałem. Na miejscu t.j. po przejchaniu ok 6 km wyłączyłem silnik i po poł minuty prówowałem odpalic na nowo to nawet nie zakręcił :-(
to masz chyba walnięty alternator bo nie widzialem jeszcze tam prądożernego radia

rozwiązanie masz proste odłacz radio na noc i wtedy rano sprawdz czy autko zapala a no i aku to już też nie jest nowy ale jak do tej pory smigał najlepiej odłaczasz aku na noc podlaczasz rano jak zapali to jest dobry jak nie do wymiany

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: destylator » 15 kwie 2008, 21:10

kup nowy aku i problem zniknie, sprawdź też ile volt masz na aku jak chodzi silnik to sie dowiesz czy dobrze ci go ładuje alternator
TTi 880 + SIRIO ML 145

Marek71

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 08 mar 2008, 23:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Marek71 » 16 kwie 2008, 2:19

Jak tak nagle się rozładował to stawiam na alternator, ale aku tez mógł nagle sobie zachorować. Zacznij od sprawdzenia ładowania u elektryka, może to tylko szczotki w alternatorze.
Obrazek

sakwa

Przyjaciel forum
Posty: 694
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:59
Imię: Paweł
Auto: c14nz/c20ne/x20xev
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: sakwa » 16 kwie 2008, 11:24

u mnie było podobnie, miałem aku 41amperogodzin, kupiłem radyjko JVC i też aku padł. Więc nie zastanawiajśc sie długo kupiłem 55kę i jestem zadowolony:)
kultoweauta.blogspot.com

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: destylator » 16 kwie 2008, 14:48

Ja bym stawiał jednak że aku padł u ojaca był a tak samo palił bez niczego aż tu nagle zonk :/ okazało sie że padł aku ( strzeliła przegroda ) ładowanie nie pomagało wieć dlatego ja bym postawił wlasnie na aku a czy dobrze ładuje sam możesz sprawdzić i nie potrzeba do tego elektryka, podłącz miernik na włączonym silniku do aku i zobaczysz odczyt i po kłopocie
TTi 880 + SIRIO ML 145

Awatar użytkownika
rafi7705

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2008, 18:18
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: rafi7705 » 16 kwie 2008, 21:11

Witam
Miałem taki sam problem z radyjkiem (gasł przy wyjęciu kluczyka) , nie znam sie kompletnie na elektryce !!! podjechałem do elektryka przepioł 1 kabel skasował mnie 10 zł, i jest OK

Nietoperz23

Klubowicz AKP
Posty: 332
Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Nietoperz23 » 16 kwie 2008, 21:44

rafi7705 to troszk einny problem jest, to kwestia podlaczenia radia a u kolegi aku pada
Nadszedl kres mojej przygody z Astra, juz jest Omega B, Astra Sprzedana...Szkoda bylo....
CB-RADIO:
TTI 880 + Sirio Megawatt 3000
zapas-drugi mobil
ONWA MK3 + Falcon(magnes)

DarekSlim

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2008, 21:57
Imię: Darek
Auto: Astra G 2002r
Silnik: 1.6 Z16SE
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: DarekSlim » 16 kwie 2008, 23:42

Witam ponownie. Wiec tak ... aku kupiony nowy 50 Ah i narazie wszystko sigadla pewnosci sprawdze jeszcze ładowanie ale mam pytanko. Zeby sprawdzic czy alternator działa voltomierz podłączam normalnie plus do plusa na aku a minus do minusa na włączonym silniku ?? i Jakie napiecei powinno wtedy wskazywac ?? I jeszcze jedna rzecz :) Zeby radio mi chodziło bez kluczyka zrobiłem tak : pod zasilanie radia podłączyłem zasilanie prosto od aku +12V i pod podtrzymanie tez +12V i wszystko działa tylko ze mój JVC po wyłączeniu podświetla na stałe zawsze przycisk od włączania radia (jaks jedna dioda czerwona która stale świeci) i moje pytanie to czy nie rozładuje mi to czasmi akumulatora ?? Dzieki za pomoc pozdrawiam

JOszi

Klubowicz AKP
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: JOszi » 16 kwie 2008, 23:45

jedna dioda nie powinna. ja też mam podobnie ale przez instalację radia i też mi świeci dioda.

ładowanie sprawdzasz na włączonym silniku i powyłączanymi wszystkimi odbiornikami prądu. nie pamiętam dokładnie ile powinno być, chyba coś koło 13.5-14 (jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi)

Zablokowany