Jaki moment dokręcania szpilek głowicy

CZAKI

Klubowicz AKP
Posty: 337
Rejestracja: 31 sty 2008, 9:56
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: C20NE na gazie nadal
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Jaki moment dokręcania szpilek głowicy

#1

Nieprzeczytany post autor: CZAKI » 15 kwie 2008, 18:51

Potrzebuje info na temat jakim momentem dokręcić szpilki głowicy? Mam książkę ale tam piszą o kontach a ja mam kluch ale od 42n.m! Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc bo zaczynam właśnie składać silnik 1.4 8 zaworowy. Przepraszam jeśli temat był ale nie znalazłem(brak czasu na przeglądanie forum). Z góry dzięki za wszystkie odp :) Zajrzę wieczorem jak sobie przerwę zrobię :)

pio555

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
Imię: pio
Auto: Corsa C
Silnik: Z14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: pio555 » 15 kwie 2008, 20:52

w mojej książce jest napisane
Uwaga. W zasadzie powinno się stosować
nowe śruby głowicy, które dokręca się w czterech
fazach. Do tego celu jest potrzebny
sprawny klucz dynamometryczny. Przydatna
może być również tarcza z podziałką kątową,
na przykład Hazet 6690.
• W pierwszej fazie dokręcać śruby momen
tem 25 N-m, przechodząc spiralnie od środka
na zewnątrz (patrz rys. O 1056).
• W drugiej fazie dokręcać śruby w tej samej
kolejności o kąt 90°.
• W trzeciej fazie dokręcać śruby w tej samej
kolejności o kąt 90°.
• W czwartej fazie dokręcać śruby w tej samej
kolejności o kąt 90°.
• Aby podczas dokręcania kątowego zacho
wać kąt 90°, zaleca się nanieść na głowicy
odpowiednie znaki. W tym celu nasadzić na
śrubę klucz i nanieść znak kredą w odległości
90°, względnie wyciąć z tektury kąt prosty.
Obrazek

ja37

V.I.P.
Posty: 2664
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: corsa B + 2x astra H
Silnik: Z20LET+
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#3

Nieprzeczytany post autor: ja37 » 17 kwie 2008, 19:48

Ja niedawno zmieniałem głowice.
Kręciłem kątami, ale lookałem na klucz.
Po ostatecznym dokręceniu, już po odpaleniu klucz pokazał 130Nm.

Zablokowany