C14NZ, problem z wolnymi obrotami

tomek_07

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 01 lut 2007, 14:40
Imię: TOMASZ
Auto: 2 x Astra G Kombi
Silnik: Z16XE / Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: W-wa BEMOWO
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: tomek_07 »

ja37 pisze:W multecu krokowy ma 2 cewki, które odpowiadają za ruch trzpienia.
W starszych silnikach, na przykład motronic, L-jetronic krokowy, to zawór powietrza dodatkowego i on działa, jak napisałeś wyżej.(prawie, bo się zamyka a nie otwiera)
Czyli odcinasz napięcie, krokowy się zamyka i nie dozuje powietrza.
W takim krokowcu jest jedna cewka, a zamykaniem steruje sprężyna.
Dzięki za wyjaśnienie. Czyli krokowy jest jak najbardziej sprawny.

Wczoraj auto poszło do warsztatu. Objawy się pogorszyły. Obroty raz rosły , raz spadały, falowały, wariowały, normalnie cyrk. Już z ojcem nie mieliśmy siły. Zobaczymy co mechanik znajdzie, jaką usterkę.

Pozdrawiam

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Pech chciał, że mi się przytrafiło to samo.
Jakoś 3 dni temu.
Podejrzewałem wszystko, ale okazało się, że siadł czujnik położenia przepustnicy.
Nie dawał sygnału, że jest zamknieta.
Naprawiłem(u mnie się da naprawić) i działa.
Może masz podobny problem?

tomek_07

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 01 lut 2007, 14:40
Imię: TOMASZ
Auto: 2 x Astra G Kombi
Silnik: Z16XE / Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: W-wa BEMOWO
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: tomek_07 »

tomek_07 pisze:6. w aucie zostało na chwilę obecną wymienione : silniczek krokowy ( najpierw używka od kumpla , a teraz nowy jest wstawiony ); czujnik położenia przepustnicy ( nowy ); przepustnica i jej obudowa została wyczyszczona oraz zregenerowana ( skasowane luzy na ośce przepustnicy ); kostki przy kompie poprawione i przeczyszczone, przewody od podciśnień sprawdzone pod kątem zasysania lewego powietrza - b/u.

Dzięki ja37 za szczere chęci i za pomoc. Jak już wyżej napisałem auto jest u mechanika, niech on kombinuje, mi pomysły już się skończyły.

Gość

#14

Nieprzeczytany post autor: Gość »

To kiedy auto wróci od mechanika mam nadzieje ze podzielisz sie z nami jaka była przyczyna :)

tomek_07

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 01 lut 2007, 14:40
Imię: TOMASZ
Auto: 2 x Astra G Kombi
Silnik: Z16XE / Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: W-wa BEMOWO
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: tomek_07 »

Pacjent został odebrany od lekarza. Diagnoza lekarza była następująca : zimne luty w zegarach ( pole obrotomierza ) oraz uszkodzony sterownik silnika ( komputer ). Sterownik został wymieniony na inny sprawny.
Ciekawostka jest taka, dlaczego CHECK nie wykazywał jego niesprawności tylko wskazywał sprawność.
Więcej szczegółów nie znam, bo to ojciec wstawiał i odbierał auto od mechanika, w końcu to jego auto.
Kasa chorych nie pokryła niestety tego leczenia i 600 stów poszłooooooooo ....

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Kurde, nie myslałem że komp może tak sam z siebie się popsuć.

ODPOWIEDZ