Usterka silnika krokowego

Gość

Usterka silnika krokowego

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Mam problem z astrą F 1.6 75 km z 94r.Jak silnik osiągnie temperaturę ok. 90 stopni na biegu jałowym,to zapali mi sie pomarańczowa kontrolka.Wskazywało to na kod 35 - silniczek krokowy.Po wymianie silniczka problem jest dalej i tak dzieje sie tylko na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku.Gdzie szukać przyczyny problemu?Przekładałem silniczek krokowy od astry 1.4 i problem jest ten sam,nawet wcześniej sie zapala i wykluczam silnik krokowy,bo on jest sprawny.

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

A okablowanie krokowego?
Mierzyłes czujnik temperatury wody?
Wtrysk nie leje?
EGR masz zaślepiony?

daras_1985

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2008, 21:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szamotuły
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: daras_1985 »

Witam!

Właśnie mam dokładnie ten sam problem. Komputer wskazuje "nastawnik biegu jałowego". Silniczek krokowy wymieniony na nowy i kontrolka zapala się nadal dokładnie tylko przy nagrzanym silniku, a komputer wskazuje nadal "nastawnik biegu jałowego". Z tym, że jak zapali się ta kontrolka to silnik chodzi normalnie, nie gaśnie, no ma jedynie lekkie falowanie obrotów, w granicach 100 obr/min.
U mnie gościu nie mógł wykasować tego błędu silniczka. Sprawdzany diagnoskopem.
Wymieniony czujnik temperatury, EGR zaslepiony. Nie ruszałem tylko wtryskiwacza.

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Jeśli krokowy jest sprawny, a wywala taki błąd, to szukaj lewego powietrza, może przy przepustnicy, może jakies podciśnienie spadło, czy pękło.
Wtedy krokowy nie moze się wyrobic i wywalany jest jego błąd.

daras_1985

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2008, 21:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szamotuły
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: daras_1985 »

aaaa, no na to nie wpadłem.
Przy przepustnicy to chodzi głównie o uszczelke pod całym zespołem wtrysku??
W całym zespole wtryskiwacza gdzie może łapać lewe powietrze oprócz ewentualnego uszkodzonego któregoś przewodu lub uszczelki??

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Wężyki musisz przetrzepać wszystkie.
Uszczelka przy wtrysku nie jest jedna.
Jedna pod "grucha", druga w połowie urządzenia wtryskowego, trzecia pod nim.
Jest jeszcze wazna uszczelka kolektora ssacego.
I na osi przepustnicy.
Głównie skup sie na tych sprawach które sa za przepustnicą.

Awatar użytkownika
lukas25

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2008, 21:54
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wielkie radowiska
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: lukas25 »

witam !!

spotkałem się kiedyś z podobnym błędem u mnie w 18. przyczyną były nie łączące styki przy ECU. wiec przeczyść styki chociażby wykonaj kilka męskich ruchów kostkami (jakich?? :) łatwo sie domyśleć )

powodzenia
ASTRA F c18nz / głowica c20ne-2mm / wałek 16sh/ wtryski c20xev / ECU c16se = c18se?? ale draka i to jeździ całkiem nieźle

będzie nowiutki wałeczek od 16sh :)

KADETT E C16NZ

ODPOWIEDZ