Robi mi duże ciśnienie w układzie chłodzenia

sw6

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 21 lis 2007, 19:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: jasło
Kontakt:

ciśnieńie

#11

Nieprzeczytany post autor: sw6 »

a podczas jazdy jaką temp osiaga?
może chłodnica jest niedrożna ja tak miałem ale temp była dużo wyzsza.

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: VRx »

Prosta sprawa, sprawdzić przewody do chłodnicy czy są nabite (twarde jak kamienie :D ) po zgaszeniu silnika.
Jeśli tak to pojechać do warsztatu, niech sprawdzą czy w układzie chłodzenia jest dwutlenek węgla....

krzrel

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 08 mar 2008, 18:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rychnowo
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: krzrel »

Chłodnice mam nową Nissensa i nówka płyn borygo...

Temperatura podczas jazdy na trasie-90 st. miasto bez korków-do 95 st. korki-do 102 st.,wentylator sie włącza i spada do 95 st.

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Pewnie masz zakamienioną chłodnicę, sam tak miałem, aż pękła na zlocie.
Teraz rzadko dochodzi do 100* nawet w korkach.

czaaarny

Astro-maniak
Posty: 831
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:11
Imię: Marecki
Auto: Vectra B SRi
Silnik: 1,8xe1
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: czaaarny »

bo jak wiadomo cisnienie jakies musi byc w układzie, ciecz zawsze pod wpływem temp zwieksza swoją objetosc:) ale jesli cisnienie jest tak duze ze przewody jak kamienie to napewno cos jest nie tegez. wiec tak jak piszą koledzy wyżej ... moze gdzies jest niedrozność :)
silnik, 4 koła i mina wesoła :P

kazik70

Astro-maniak
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin (Łęczna)
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: kazik70 »

Moja historia z ciśnieniem, może komuś się przyda.

3 dni po zakupie astry zauważyłem że ubywa płynu.
Okzała się że chłodnica przecieka w miejscu gdzie plastikowy bok z tyka się z właściwą chłodnicą.
Plastikowy bok w kleiłem na nowo czerwonym sylikonem.
Zaczeło się tworzyć gigantyczne ciśnienie, do tego stopnia że wody w zbiorniczku nie było,
a gdy odkręcałem korek woda pojawiała się po z grzew :)
Po tygodniu rozwaliło mi tą chłodnice więc kupiłem nową, za ok100zł chyba waldi.
Kilka dni powymianie zaczeło cieknąć z pod weża, dokręciłem mocniej na zacisku,
a po dwóch dniach, wąż w jednym miejscu zrobił się jak balonik.
Uznałem że układ musi mieć gdzieś odpowietrznik.
Gdybałem sobie że powino to być w najwyższym punkcie, i tak jakoś doszedłem do korka wlewu.
Jest tam taki śmiezny zaworek, gdy ciśnienie jest duże wciska jedno czarne pole
podnosząc jednocześnie drugie, tworząc szpare między korkiem a tym drugim polem,
uwalnia się tym samym nadmiar ciśnienia, 4 kanałami przy gwińcie.
W moim przypadku po wciskaniu tego jednego pola to drugie się nie otwierało więć je wyrwałem :lol: :mrgreen:
Układ jest stale odpowietrzony, temperatura podczas jazdy 90stopni lub troszeczke poniżej w korku 95.
Płyn nie ubywa!
Zrobiłem już tak grubo ponad 2000km. Przez ten okres raz rzygnoł mi płynem przez ten korek,
a było to gdy stałem w korku na dużym w zniesieniu.

Ktoś może zapytać, to po co wogule ten zawór i ciśnienie które on tam utrzymuje.
Odp. Woda pod ciśnieniem nie wrze w 100stopniach tylko w troche wyższej.

ps większość tanich płynów z super marketu wrze przy ok. 110 stopniach :p
Tak więc myśle że to wytarczy i można sobie ten zaworek darować.
Przynajmniej do jakiś wielkich upałów.

Do niczego nie namawiam, ja wiem że będe tak jeździł :) i polecam wyrwanie tego zaworka.

krzrel

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 08 mar 2008, 18:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rychnowo
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: krzrel »

Ciśnienie w układzie jest po to aby płyn chłodzący miał lepsze parametry pracy,czyli po ludzku,żeby sie później gotował ;)

Anonimek

#18

Nieprzeczytany post autor: Anonimek »

uszczelka pod glowica, wymienilem, i przestaly pekac gumowe weze

terre

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 29 mar 2008, 17:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: terre »

Ja właśnie pod koniec przyszłego tygonia będe miał robioną głowice. Zobacze co w tedy bedzie siedziało. Mam nadzieje że sie uspokoi.

ODPOWIEDZ