wymiana termostatu - problemy
wymiana termostatu - problemy
Witam.
Zabrałem się do wymiany termostatu i natrafiłem na problem, a mianowicie jestem na etapie odkreciania koła paska wieloklinowego osadzonego na wale głównym i po "wrzuceniu" I biegu próbowałem odkręcić śrubę mocującą to koło pasowe ale jak na razie nie udaje mi sie ta sztuka. Cały czas koło pasowe sie obraca wraz ze śrubą chociaż wyczuwa się spory opór. Może ktoś ma wypróbowany sposób na zblokowanie skuteczne tego koła aby śruba mogła dać się odkręcić.
Emil2
Zabrałem się do wymiany termostatu i natrafiłem na problem, a mianowicie jestem na etapie odkreciania koła paska wieloklinowego osadzonego na wale głównym i po "wrzuceniu" I biegu próbowałem odkręcić śrubę mocującą to koło pasowe ale jak na razie nie udaje mi sie ta sztuka. Cały czas koło pasowe sie obraca wraz ze śrubą chociaż wyczuwa się spory opór. Może ktoś ma wypróbowany sposób na zblokowanie skuteczne tego koła aby śruba mogła dać się odkręcić.
Emil2
-
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:11
- Imię: Marecki
- Auto: Vectra B SRi
- Silnik: 1,8xe1
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Postepowam zgodnie z opisem z książki serwisowej i taka tam była kolejność poszczególnych czynności. Wydawało mi się, że włączenie I biegu powinno unieruchomić skutecznie wał.
Spróbuję jednak odkręcać z założonym paskiem, ale jest jeszcze małe pytanko, czy tą śrubę należy odkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie. Ja próbowałem przeciwnie do rchu wskazówek zegara i może ją dokręcałem zamiast odkręcać bo tego nie podają w opisie.
Spróbuję jednak odkręcać z założonym paskiem, ale jest jeszcze małe pytanko, czy tą śrubę należy odkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie. Ja próbowałem przeciwnie do rchu wskazówek zegara i może ją dokręcałem zamiast odkręcać bo tego nie podają w opisie.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 28 kwie 2008, 11:25
- Imię: Paweł
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: okolice Ostrowi Maz.
- Kontakt:
Też nie mogłem jej odkręcić pomimo założonego paska. Udało się w ten sposób: młotek i przecinak i uderzałem w kołnierz śruby. Potem brat trzymał założony klucz oczkowy na śrubę koła górnego koła rozrządu. Ja nałożyłem nasadkę i w dżwignię nasadki uderzałem młotkiem. Udało się.
Tylko nie przesadzaj z odkręcaniem śruby przy pomocy przecinaka i młotka.To nie jest dobry sposób na śruby. Ja użyłem tych narzędzi w celu poruszenia śruby bo jak wiadomo uderzenia wprowadzają odkręcany element w drgania co potem ułatwia odkręcenie.
Zrób w ten sposób, podejrzewam że się uda
Tylko nie przesadzaj z odkręcaniem śruby przy pomocy przecinaka i młotka.To nie jest dobry sposób na śruby. Ja użyłem tych narzędzi w celu poruszenia śruby bo jak wiadomo uderzenia wprowadzają odkręcany element w drgania co potem ułatwia odkręcenie.
Zrób w ten sposób, podejrzewam że się uda
Bardzo fajny sposób kolego "pawel_i" i najpierw tak spróbuję, bez odkrecania tego koła pasowego paska wieloklinowego - nie mylić z paskiem rozrządu. Jak się nie uda to popróbuję sposobu kolegi "analyzer64" aby w koncu odkręcić to fatalne kółko. Ciekawe jak to robią w profesjonalnych warsztatach samochodowych. Idę teraz do garażu, a o efektach z pewnością powiadomię.
[ Dodano: 2008-05-03, 10:57 ]
Jeszcze małe pytanko do kolegi "analyzer64", a mianowicie w którą stronę obracać aby śruba się odkręcała, a nie dokręcała.
[ Dodano: 2008-05-03, 10:57 ]
Jeszcze małe pytanko do kolegi "analyzer64", a mianowicie w którą stronę obracać aby śruba się odkręcała, a nie dokręcała.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 03 maja 2008, 13:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Szczerze mówiąc ja wczoraj zmieniałem termostat silnik 1.6 odkręciłem bezproblemowo dużą grzechotką z przedłużką - jedno silniejsze szarpnięcie i poszło bez problemu też miałem już zdjęty pasek od alternatora. Pierwszym razem jak to zdejowałem znajomy co pracuje w warsztacie pokazał mi inny sposób, mianowicie na śrubę zakładał klucz (najlepiej oczkowy) i blokował go tak żeby oparł się o jakiś staly element zgodnie z ruchem w jakim się obraca koło i przekręcił dosłownie przez 0,5s kluczyk w stacyjce i śruba odkręcona Oczywiście trzeba zablokować klucz w dobrą stronę żeby nie odbił i nie narobił większej szkody
-
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:11
- Imię: Marecki
- Auto: Vectra B SRi
- Silnik: 1,8xe1
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
pracuje w ASO(coprawda na blacharni ale ... wałsnie tak robią w warsztatach ale każdy sposób jest dobry, byle skutecznyEMIL2 pisze:Bardzo fajny sposób kolego "pawel_i" i najpierw tak spróbuję, bez odkrecania tego koła pasowego paska wieloklinowego - nie mylić z paskiem rozrządu. Jak się nie uda to popróbuję sposobu kolegi "analyzer64" aby w koncu odkręcić to fatalne kółko. Ciekawe jak to robią w profesjonalnych warsztatach samochodowych. Idę teraz do garażu, a o efektach z pewnością powiadomię.
[ Dodano: 2008-05-03, 10:57 ]
Jeszcze małe pytanko do kolegi "analyzer64", a mianowicie w którą stronę obracać aby śruba się odkręcała, a nie dokręcała.
silnik, 4 koła i mina wesoła
Właśnie wróciłem z garażu i sposobem, który podał kolega "pawel_i" dostałem się do termostatu. wyjąłem termostat i chciałem założyć nowy ale jest następny problem, a mianowicie na starym termostacie jest założona jedna, dwustronna uszczelka a przy nowym są dwie osobno. Wszystko byłoby dobrze gdyby nie to iż uszczelka na starym termostacie jest o wiele cieńsza od tych uszczelek z nowego termostatu. Dodam jeszcze iż stara uszczelka wygląda jakby była zwulkanizowana obustronnie z termostatem. Jeżeli założę nowy termostat z nowymi uszczelkami to obudowa przykręcana do korpusu silnika nie będzie przylegała do tegoż korpusu. Jak kupowałem termostat to podawałem sprzedawcy, że jest to Opel Astra 1.6 silnik X16SZ z 1993r. Zakres temperaturowy nowego jest taki sam jak wybity na starym jednak te uszczelki są inne. Sklep dopiero otwarty będzie w poniedziałek, a chciałbym już skończyć naprawę jutro. Co radzicie.
Wszystko masz ok. Też po zakupie termostatu miałem 2 uszczelki. Zakładasz tę większą na kołnierz termostatu i skręcasz wszystko. Stara jest o wiele cieńsza bo jest już stara i była ściśnięta. Czas zrobił swoje.Zakładaj tę na zewn. kołnierz termostatu i skręcaj wszystko. Uszczelka jest gumowa i wszystko się ładnie ściśnie. Potem jak odpalisz silnik obejrzyj wszystko pod kątem ewentualnych nieszczelności. Ale jak po wyjęciu wszystkiego i oczyszczeniu (zwłaszcza obudowy termostatu) będzie jak najbardziej ok