Ogrzewanie raz grzeje, raz nie...

Awatar użytkownika
bogola

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2008, 17:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: bogola »

analyzer64 dzieki za zainteresowanie, fakt może nie być takiego zaworu, a ten wyłącznil recylkulacji to może znajduje się koło filtra przeciwpyłowego? nie mam żadnej książki a na mechanice nie bardzo kumam, moją domeną elektronika. Jutro sprawdzę ten pomysł z otwartym na full pokrętłem ciepła i napiszę czy zadziałało.

Usunięty użytkownik 3235

#12

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

W książce napisane jest, że owy wyłącznik dostępny jest po demontażu całej konsoli (czyli zestawu pokręteł, kratek środkowego nawiewu, cięgieł itd). Ja akurat do niczego z tych rzeczy się nie dobierałem. Z początku myślałem, że to wina nagrzewnicy i ogólnie czytałem jak i co rozebrać żeby się do niej dostać i w między czasie wyczytałem o tymże wyłączniku...

bogola, pod tym linkiem masz gotową do ściągnięcia książkę "Sam naprawiam", może Ci się przyda

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
bogola

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2008, 17:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: bogola »

Dzisiaj sprawdziłem dokładnie i znalazłem ten zawór nagrzewnicy, znajduje się on niżej maglownicy po środku jest to dość głęboko że wczoraj go niezauważyłem, jest on trochę inny niż ten podany w odnośniku do allegro ponieważ wychodzą z niego tylko dwa krućce. Przechodząc do meritum włączyłem dzisiaj przed uruchomieniem silnika pokrętło na full grzanie i niestety cały czas zimno. Wiem napewno że zawór jest zepsuty ponieważ za zaworem wąż był zimny. Ponaciskałem trochę węża od strony nagrzewnicy i powietrze ciepłe zaczęło lecieć tak że 100% wina zaworu.
Dzięki za zainteresowanie, usterka zlokalizowana.

Usunięty użytkownik 5195

#14

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5195 »

U mnie wymiana zaworku w 100% rozwiązała problem.
analyzer64, spróbuj takim sposobem, u mnie działało:
podczas jazdy, gdy nie ma ciepłego powietrza w nawiewie, pomimo pokrętła ustawionego na ciepłe, kilka razy szybko zmień pozycję pokrętła ciepło-zimno. Zostaw pokrętło ustawione na ciepło i zobacz po kilku sekundach, czy nie leci ciepłe powietrze. U mnie działało.
A co do tego zaworu, to faktycznie można się do niego dobrać po rozebraniu całej konsoli środkowej, widziałem go, jak wymieniałem podświetlenie. W sumie to co pokazałeś na tym rysunku to tył przycisku od obiegu wewnętrznego. Szczerze wątpię, żeby jedno z drugim miało coś wspólnego, ale mogę się oczywiście mylić.

Awatar użytkownika
uw-crew

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 28 wrz 2008, 23:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: okolice KONINA
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: uw-crew »

Witam a gdzie dokladnie znajduje sie ten zawór w F-ce 1,7 TD ??

przemula

Astro-maniak
Posty: 102
Rejestracja: 05 gru 2007, 20:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sadków (Wrocław)
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: przemula »

A możecie mi podać czym ten zawór jest sterowany. Ja mam astrę F z 98 roku i nie mam takiego zaworka. Problem w tym, że nagrzewnica u mnie jest cały czas ciepła co mnie denerwuje. Standardowo był w mojej astrze silnik 1.6 16V. Czy w tym warcianie mogli nie montować tych zaworków.
pozdrawiam
Przemula
Opel Astra '98 2.0 8V - mój Astrolot

ODPOWIEDZ