Jak poznać, że zawieszenie jest zużyte.

karaluch

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2008, 13:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Jak poznać, że zawieszenie jest zużyte.

#1

Nieprzeczytany post autor: karaluch »

Jak mam poznać, że amortyzatory lub jakieś inne elementy są już zużyte?
Jak wjeżdzam na jakiś krawężnik lewym przednim kołem to słyszę bardzo wyraźne zgrzytnięcie. Tak samo się dzieje jeżeli trochę ostrzej przyhamuję przy małych prędkościach, ale wtedy z tylnych kół. Gdy parkuję na wzniesieniu i zaciągam ręczny zawsze auto troszeczkę zo tyłu szarpnie (bardzo delikatnie, to jest normalne) i wtedy też słyszę zgrzyt tylnej części auta.
Czy to mogą być oznaki zużycia jakieś części zawieszenia? Czy może dotyczą hamulców?
astra 1,4
90 KM
1998
Caravan
150000 km

kazik70

Astro-maniak
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin (Łęczna)
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: kazik70 »

"Jak wjeżdzam na jakiś krawężnik lewym przednim kołem to słyszę bardzo wyraźne zgrzytnięcie." Nie jeździ się po krawężnikach :lol:
Pojedź na stacje kontroli pojazdów, na trzęsarke :p
Oni Ci powiedzą co w zawieszeniu jest do remontu/wymiany, u mnie w mieście takie badanie kosztuje 50zł

karaluch

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2008, 13:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: karaluch »

Dzięki za odpowiedź.
Z tym krawężnikiem to tylko taki przykład, równie dobrze to może być jakaś dzura w jezdni lub coś w tym stylu.
Z tą trzęsarką sprawdzę jak to wygląda w moim mieście.
Pozdrawiam.
astra 1,4
90 KM
1998
Caravan
150000 km

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Z tym ręcznym jak zaciągasz to dźwięk jest taki jakby coś skrzypiało? U mnie był taki dźwięk to polałem WD40 tuleje metalowo-gumowe w tylnych wahaczach. Możliwe też, że tuleje te mogą być już do wymiany.

Damiano

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
Imię: Damian
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 dCi 130 km
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sławków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Damiano »

jeżeli chodzi o tył to otwórz klape i naciskaj w to miejsce gdzie wchodzi zamek od klapy uginając tył samochodu - rozbujaj go... i puść. Jeżeli "dupa" Asi wrocila na swoje miejsce i sama od siebie nie buja sie dalej to jest okej ma sie podnieść i tak zostać... a jezeli gdzy ja rozbujasz i puscisz ona dalej sie sama buja to znaczy ze do wymiany... a przód to nie wiem tez mozesz pobujać moze cos usłyszysz albo jak masz jakaś droge i jakieś fałdy na niej to sie rozpędz i ok 80/90km przejedź przez nie jezeli usłyszysz zgrzyty to coś jest nie tak a jeżeli jest cisza to jest okej... :mrgreen: pozdrawiam

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Wystarczy pobujać, jeśli będzie miękko się huśtać to amory padają. Można je dotknąć ręką czy nie wycieka olej. Poruszyć kołem góra dół przy podniesionym aucie. I wszystko będzie wiadomo. Zresztą zużyte amory wyraźnie czuć podczas jazdy. Auto się buja, dobija na dziurach, często skrzypi.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Remont zawieszenia przód/tył zakończony sukcesem :mrgreen:

Dziś ustawiono mi zbieżność

Auto prowadzi się teraz bardzo stabilnie, nic nie stuka, nic nie puka :mrgreen:

ODPOWIEDZ