Asterka Gaśnie

Gość

Asterka Gaśnie

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam wszystkich i proszę o pomoc Posiadam Asterkę 1.6 sz przebieg 197tys. Ostatnio po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym spadają obroty a po dłuższej jeżdzie zaczyna gasnąć na luzie. Zajżałem pod korek wlewu oleju i leciutko dymi. Silniczek jak jest zimny zapala ok zimą nie było prpblemu jedynie trochę dymił na biało jak jest zimny i zauważyłem zimą białą maź na korku wlewu oleju ale wraz z ociepleniem objaw ten zniknął.
:cry: pomóżcie koledzy

Czy może to być głowica?

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Auto jeździ na gazie czy tylko na benzynie? bo jest to dość ważne, nie podałeś numeru silnika - to też jest ważne. Powodów może być kilka, na początek sprawdź świece, przewody WN i silniczek krokowy (może wystarczy go przeczyścić), jeżeli to nic nie da to wina może leżeć po stronie modułu zapłonowego, zaworu egr (zależnie od modelu silnika) Jeżeli masz gaz to przejrzyj dokładnie układ dolotowy, bo może ciągnąć lewe powietrze.

Podepnij auto pod komputer i sprawdź ewentualne kody usterek.

Jeżeli chodzi o tą maź pod korkiem wlewu oleju to też tak miałem zimą, teraz tego nie ma. Powodem tego jest różnica temperatur, pokonywanie krótkich odcinków trasy...


PS.: poszukaj podobnych tematów na forum, bo trochę tego jest...

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam więc posiadam silnik X16SZR i jeżdżę tylko na benzynie
mam pytanko w którym miejscu jest ten silniczek krokowy jak posprawdzam wszystko to się odezwę
Pozdro i dzięki

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Tutaj wszystko masz:

[External Link Removed for Guests]

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam więc posprawdzałem wszystko jest ok silniczek wyczyściełem ale efektów nie widać
jak się rozgrzeje to tak jakby chodził na 3 cylindrach a gdy osiągnie temp. 95 to zaczyna gasnąć na luzie HELP
Pozdrawiam

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

Jeżeli piszesz ,ze tak jak by chodził na 3 cylindrach to na pewno jest to (świecie albo kable wys. nap. lub moduł z cewką- tą którą daje taki zły efekt na ten cylinder który się wyłącza, najprościej pożycz ok kogoś świece jak nie masz i załóż na zimnym silniku i zobacz tak samo z kablami i modułem) jak nie jest na pewno to, to jeszcze sprawdź kompresje na zagrzanym silniku. Silniczek krokowy dobrze wyczyściłeś? zanurzyłeś całego w WD 40? tak trzeba z nim zrobić- ale pierwsze sprawdź całe wysokie napięcie od świec.

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Silniczek wymoczyłem w benzynce oczyszczonej aż się świecił a propos czy ręcznie można wyciągnąć ten trzczpień bo u mnie raczej nie (a można wiedzieć jak ten silniczek działa i jakie ma zadanie) a resztę posprawdzam dokładnie
pozdrawiam

ODPOWIEDZ