temperatura

Gość

#11

Nieprzeczytany post autor: Gość »

U mnie się włącza przy ok 100 st.

tmerlin

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: tmerlin »

U mnie jak jest 95 stopni (równiutko) to włącza się wentylator.

cr2sher

Astro-maniak
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#13

Nieprzeczytany post autor: cr2sher »

Grzegorz_1984 pisze:A ja w ramach tego postu chciałbym zadać pytanie. Powiedzcie mi Panowie przy jakiej temperaturze powinien się włączyć wentylator.
wentylator załącza się w zależności od czujnika w chłodnicy, zazwyczaj czujniki są na 100 stop. ale też bywają czujniki do wentylatorów 2 biegowych gdzie pierwszy bieg załącza się przy 95 +- 1stop, a drugi przy 100 +- 1stop.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

[External Link Removed for Guests]

------------------------------------------------

Obrazek

Usunięty użytkownik 3235

#14

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

U mnie przy równo 100 załącza się wentylator.

Usunięty użytkownik 5195

#15

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5195 »

Panowie, może coś nowego w temacie wrzucę, ale po podłączeniu (bynajmniej mojej Astry) pod komputer okazało się, że temperatura silnika pokazana przez komputer to 89 stopni, podczas gdy wkazówka licznika pokazywała 98-99 stopni. Patrzę na mojego kuzyna, który bądź co bądź, ale na samochodach trochę się zna, a on mówi: spokojnie, astry mają przekłamanie na wskaźniku temperatury. Także nawet przy 105 stopnich pokazanych na termometrze koło licznika faktyczna temperatura nie przekracza jeszcze 100 stopni. Suma sumarum, nie macie się o co martwić Moi Przedmówcy.

Usunięty użytkownik 3235

#16

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

miikii83, dokładnie to samo słyszałem, że ogólnie OPEL i to nie tylko w ASTRZE zawyżał wskazania temp.Ogólnie, jak na na wskaźniku jest 90-92stopnie podczas jazdy to jest ok. W mieście w korkach wskazanie100st. to norma, ważne tylko żeby wiatrak się załączał.

Usunięty użytkownik 5195

#17

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5195 »

W sumie to na wskazanie temperatury powinno się patrzeć w ten sposób, że zamiast widzieć skalę 90 - 100 stopni która tam jest, to powinno się widzieć raczej 80 - 90 stopni. Wtedy widać faktyczną (rzeczywistą) temperaturę silnika.

dziaba20

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2008, 17:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Młynka
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: dziaba20 »

no to mi zabiliście klina z tą moją troche za dużą temp. podczas jazdy. no to mam następne pytanie. u mnie jest spora część grila zasłonięta przez jakieś takie zaślepki fabryczne i tylko niewielka część jest odsłonięta (1 poziomy pasek) najbliżej zdeżaka. i tak sie zastanawiam czy czasem nie wyciągnąć tych zaślepek (bo są demontowalne) no i nastepne pytanko skoro już tak mówimy o chłodzeniu. jak zatkać małą nieszczelność w chłodnicy a dokładniej po stronie czujnika temp. na dole tam gdzie ten trzpień co wchodzi w tuleje gumową (miałem kontakt z pieskiem) i mi tam pękł ten plasticzek i pomimo spawania chłodnicy (plastiku) i zalania spawów żywicą dalej mi leciutko płynu ubywa. czy te specyfikii do uszczelniania chłodnicy coś dadzą. mechanik mówił że nie warto stosować bo może pozatykać kanały w głowicy. i jeśli można zastosować to jak to zrobić?
zlać płyn do miednicy wymieszać i później wlewać przez zbiornik wyrównawczy ?
Elektrownia wiatrowa to jest to

Usunięty użytkownik 5195

#19

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5195 »

dziaba20 pisze:czy czasem nie wyciągnąć tych zaślepek
Jeżeli to zaślepki zasłaniające chłodnicę, to na zimę lepiej żeby były, to silnik się szybciej będzie grzał:) A na lato zaślepki lepiej wyjąć, żeby silnik miał lepsze chłodzenie.
dziaba20 pisze:może pozatykać kanały w głowicy
Faktycznie, jeżeli masz chłodnicę, która już nie jest pierwszej świeżości to kanały w środku uległy zwiężeniu (na ich ściankach osiadł osad i ich przekrój się zmniejszył). Wtedy faktycznie, środek do usuwania nieszczelności może zaszkodzić, zamiast pomóc...
dziaba20 pisze:jeśli można zastosować to jak to zrobić?
Zapewne na opakowaniu jest napisane najlepiej jak to zrobić... :roll:
dziaba20 pisze:jak zatkać małą nieszczelność w chłodnicy
A teraz z grubej rury. Mój tatko mówił, że kiedyś kiedyś dawno miał KAMAZa. I jak mu się trochę chłodnica pociła to podsłyszał gdzieś, że trzeba musztarde sarepską załadaować do środka do chłodnicy. Pomyślał "co mi szkodzi?" i zapakował 3 słoiki. Podobno pomogło i KAMAZ się w końcu zajechał, a chłodnica wytrzymała....
To taka mała dygresja. Źródło tej informacji mam pewne, ale nie biorę za to żadnej odpowiedzialności. Dla wypróbowania dla odważnych... :mrgreen: :mrgreen:

Gość

#20

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Chciałem dodać że mi ostatnio też sie tak stało..temperatura przekroczyła 100stopni fakt był upał ale wczesniej mi sie taki coś nie działo nawet jak w korku stałem, wentylator normalnie działał...i wogóle szybko mi tempertaura rosnie...

ODPOWIEDZ