Silnik sie grzeje

Migel

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 14:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Silnik sie grzeje

#1

Nieprzeczytany post autor: Migel »

Witam..

Mam problem z szybko grzejacym sie silnikiem.

Po przejechaniu nawet 10km temperatura siega 100 C załacza sie wentylator od chłodnicy a w obiegu niema zadnego płynu chłodzacego poniewaz zgromadził sie on pod cisnieniem spowrotem w zbiorniczku. Przy tym cisnieniu płyn zostaje wydalany uszczelka ze zbiornika.. Po ochłodzeniu silnika płyn swobodnie rozchodzi sie po obiegu i tak w kolo.

Czy to wina termostatu?

Silnik: 1995r. 1,4 mpi82 + GAZ.

Gość

#2

Nieprzeczytany post autor: Gość »

a kiedy wymieniany byl termostat ?
(jakos tak jest ze jak sie nie otwiera to silnik nie osiaga odpowiedniej temp i pracuje zbyt zimny , jak termostat swoje juz przezyl i zablokowal ci sie otwarty ...dospiewaj reszte sam )
ja jak ostatnio wymienialem "dobry"termostat to plyn chlodzacy byl taja lekka breja i termostat byl zarosniety osadem strasznie - kiedy wymieniales plyn chlodzacy ?

moze ta chlodnica dziala na "pusto" poziom plynu na zimno jest OK ?

Pozdrawiam
(jestem laikiem nie mechanikiem , ale skoro nikt jeszcze nic nie pisal)

Migel

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 14:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Migel »

Szczerze to wyglada tak:

Auto kupiłem w zeszłym roku niedawno minął rok nie wymieniałem paska rozrzadu, przy czym wiaze sie takze termostatu (przy okazji).
Zas płyn chłodzacy jest dolewany bardzo szczerze nawet bardzo czesto bo gdzies znika :)
Bynajmniej teraz po przyjezdzie do domu zauwazyłem z pod nadwozia uciekanie płynu chłodzacego otworzyłem maske płyn był zgromadzony w zbiorniczku zamiast byc troche rozprowadzony w obiegu dlatego przy grzaniu silnika ucieka on do zbiornika i zostaje z prawej strony pod cisnieniem wypychany :/

Termosat? chyba sie zawiesił?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

e coś tu jest nie tak. jakby nie było w obiegu płynu to by się wiatrak nie włączył.
Jak by się termostat zablokował w pozycji otwartej to by samochód się nie grzał natomiast jak w zamkniętej to by się nie włączał wentylator bo płyn nie przechodziłby przez chłodnicę :/

zaobserwuj czy w zbiorniczku wyrównawczym przelewa się płyn na włączonym silniku
Masz układ zalany wodą czy płynem?
Ja bym jeszcze zainteresował się pompą wody

[ Dodano: 2008-05-18, 16:21 ]
chyba że termostat zawiesił się w pozycji pół otwartej :/

jak nie wymieniałeś rozrządu to warto to teraz zrobić ;) do tego wymień termostat i warto też wymienić pompę wody bo jest tania

Migel

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 14:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Migel »

tzn. wiatrak w czasie jazdy sie nie załaczył dopiero po zaparkowaniu samochodu właczył sie na 30sek i wyłaczył a w obiegu az pusto 0 plynu temp. 100 C nawet bym korka nie chciał odkrecic . O wlewany jest nie płyn tylko woda destylowana :D

[ Dodano: 2008-05-18, 16:27 ]
Nawiasem ...

Wymiana rozrzadu + termostat + pompa wody = jakies 500zł?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jak by było pusto w obiegu to by się wentylator nie włączyło bo czujnikjest w chłownicy wkręcony i musiałby być płyn żeby załączył się czujnik

To że przy 100 wywala przez uszczelkę wodę to tylko i wyłącznie dlatego że masz nalaną wodę destylowaną a nie płyn chłodzący który ma wyższą temperaturę wrzenia niż woda

sprawdziłbym termostat czy się nie przywiesił w pozycji półzamkniętej czy coś

pasek, napinacz, rolka ok 200-300zł
pompa wody ok 50-60zł
termostat ok 30zł
+ robocizna (ceny niepodam bo nie wiem)

Migel

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 14:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Migel »

Tak jak mowie w obiegu nie było płynu a wentylator i tak sie załaczył ...

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Jak dla mnie, to termostat i przy okazji korek zbiorniczka.
Jakby padła pompa, to by chłodnica nie była gorąca, więc wentylator by sie nie właczał.
Z drugiej strony pompa może być zakamieniona i za słabo pompuje.
Ale pompę i tak wymień przy okazji rozrządu.

ODPOWIEDZ