Wymiana górnej poduszki amortyzatora
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 paź 2007, 18:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
Wymiana górnej poduszki amortyzatora
Koledzy mam pytanie. Chce wymienić tą górną poduszke amortyzatora prawego co sie znajduje pod maską, pewnie razem z łożyskiem i chciałem spytać czy jak wybije dolny swożeń wachacza, wujme przegub z piasty i odkrece te dwie śruby pod maską to wyjme całą kolumne mcpersona i bez problemu wymienie sobie tą poduszke i łożysko?
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Niedawno wymienialismy poduszki u Mamanka wiec powiem Ci jak to u nas wygladalo ...
-wymieniasz obie poduszki jednoczesnie
-najlepiej do tego wymienic lozyska (pare zl )
-aby wyjac kolumne nalezy : wykrecic sworzen (3 sruby lub nity), odkrecic koncowke drazka kierowniczego, wybic przegub z piasty, odkrecic nakretki kolumny
-do wymiany potrzebny Ci bedzie sciagacz oraz klucz nasadkowy z otworem na kontre w postaci imbusa
Porady:
-w naszym przypadku zamiast "specjalnej" nasadki zastosowalismy inny myk...aby zablokowac amorka by sie nie krecil, chwycilismy go kluczem hydraulicznym poprzez gruba gume za tuleje a od gory odkrecalismy zwykla nasadka
-wymianie nalezalo poddac rowniez koncowki drazkow (nie dalo sie ich odkrecic - ukrecicly sie glowki, w ruch poszla niestety flexa/katowka/bosz - jak kto woli )
-wyjecie jednego przegubu z piasty bylo niemozliwe na aucie. Musielismy wyjac cala polos i wybijac to 12kg hantlem w imadle Bylo tam rdzy od zajeb***
-przy okazji do wymiany poszly sworznie
-wybicie koncowek drazkow bylo mozliwe tylko na imadle (sciagacz nie dal rady i pekl)
-wymieniasz obie poduszki jednoczesnie
-najlepiej do tego wymienic lozyska (pare zl )
-aby wyjac kolumne nalezy : wykrecic sworzen (3 sruby lub nity), odkrecic koncowke drazka kierowniczego, wybic przegub z piasty, odkrecic nakretki kolumny
-do wymiany potrzebny Ci bedzie sciagacz oraz klucz nasadkowy z otworem na kontre w postaci imbusa
Porady:
-w naszym przypadku zamiast "specjalnej" nasadki zastosowalismy inny myk...aby zablokowac amorka by sie nie krecil, chwycilismy go kluczem hydraulicznym poprzez gruba gume za tuleje a od gory odkrecalismy zwykla nasadka
-wymianie nalezalo poddac rowniez koncowki drazkow (nie dalo sie ich odkrecic - ukrecicly sie glowki, w ruch poszla niestety flexa/katowka/bosz - jak kto woli )
-wyjecie jednego przegubu z piasty bylo niemozliwe na aucie. Musielismy wyjac cala polos i wybijac to 12kg hantlem w imadle Bylo tam rdzy od zajeb***
-przy okazji do wymiany poszly sworznie
-wybicie koncowek drazkow bylo mozliwe tylko na imadle (sciagacz nie dal rady i pekl)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Koncowka drazka kierowniczego jest polaczono z drazkiem poprzez srube rzymska. Sama koncowka jest montowana do kolumny MCpersona na stozku, i skrecana od dolu nakretka. W naszym przypadku, owy stozek byl tak mocno osadzony w kolumnie ,ze trzeba bylo sporej sily i mlotka by go wybic
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra GSi
- Silnik: C20XE+
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
wencik, nie, chodzi o to, ze nie szlo wybic koncowki z kolumny mcpersona, wiec cala kolumne oparlismy na imadle i z boza pomoca zapierniczylismy ciezarem zeby ja wyjac
kolego, poduszka amora kosztuje najtansza z 20zl, czy jest sens babrac sie tyle czasu i wymienic samo lozysko? Ja za komplet lozysk i poduszek zaplacilem 150zl firmy BILSTEIN, Ty mozesz kupic zamiennik za 50-80zl calosc i bedzie przynajmniej zrobione po ludzkuelghato pisze:witam, zna ktos moze wymiary lozysk oporowych na kolumnie McPhersona? i czy moge wymienic tylko lozyska czy musze zmieniac takze poduszke sprezyny?
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!
M&M Team
Zmień samochód!!!
M&M Team
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 paź 2007, 18:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Owszem mozna, ale...tylko w astrze z seryjnym - wysokim zawieszeniem. W GSi sprezyna jest tak krotka i twarda, ze sie tego nie da wykonac bez sciagania MCpersona ( tak wiem...ciagle pisze to z bledem ) . Ja jednak wychodze z zalozenia, ze lepiej sciagnac cala kolumne na spokojnie Ale kazdy robi jak lubi
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra GSi
- Silnik: C20XE+
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
jestem tego samego zdania, poniewaz wtedy nie brandzlujemy sie z wybiciem swoznia wahacza, z ktorym naprawde jest troche zabawy...Marys pisze:Ja jednak wychodze z zalozenia, ze lepiej sciagnac cala kolumne na spokojnie Ale kazdy robi jak lubi
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!
M&M Team
Zmień samochód!!!
M&M Team