problem z odpaleniem

kszychoo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2008, 14:30
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

problem z odpaleniem

#1

Nieprzeczytany post autor: kszychoo » 19 maja 2008, 22:42

witam
mam problem z odpaleniem. przed problemem wystapily pewne objawy a mianowicie podczas jazdy na gazie spadaly obroty do 500 na biegu lawoym. Poruszalem troche przeplywomierzem zeby dojsc do sruby od regulacji blosa bo myslalem ze moze mieszanka zbyt uboga no i po tym "zabiegu" odpalilem na gazie, strasznie sie dusil(nie przepalal) wiec przelaczylem na benzyne. przejechalem moze ze 100m i silnik zgasl. brak mozliwosci odpalenia na beznyznie, gazie. wymienilem swiece. iskra byla kazdej z nich(wczesniej rowniez) nie pomoglo. przelozylem spowrotem swiece i silnik ku mojemu zdziwieniu odpalil. jednak do konca wszystko nie bylo w porzadku bo w podczas przelaczania na gaz silnik gasl, chyba ze podczas przelaczania bylo ok 4000 obrotow to troche sie poksztusil i dalej juz na gazie chodzil dobrze no moze z wyjatkiem spadku mocy... na nastepny dzien jechal juz na benzynie i pewnym momencie przestal przepalac, obroty spadly i silnik zgasl. nie odpala do dzisiaj. przelozylem z c18nz cewke, kopulke oraz kable, nowe swiece zostaly wiec praktycznie caly uklad zaplonowy jest ok. nie zmienilo to sytuacji. z kolega Michalem podejzewamy modul zaplonowy, ktory jest w komputerze... czujnik polozenia walu ok - 500ohmow, krokowy rowniez - 8,5ohma.
Ma ktos jakis pomysl co jeszcze mozna by sprawdzic ewentualnie co moglo sie zepsuc?
z gory dziekuje za pomoc.

wencik

Klubowicz AKP
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wencik » 20 maja 2008, 9:06

No jak cały układ zapłonowy jest sprawny, to może nie podaje paliwa :>?
A po tym jak ją kręciesz a nie odpala, to świece są zalane :>?
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

kszychoo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2008, 14:30
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: kszychoo » 20 maja 2008, 10:09

wyciagnalem przewod paliwowy z przepustnicy i poleciala beznyna wiec pompa bedzie chyba ok?
swiece MOZE lekko byly mokre, ale iskra na kazdej ze swiec jest.
ma ktos jeszcze jakies pomysly?

cr2sher

Klubowicz AKP
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#4

Nieprzeczytany post autor: cr2sher » 20 maja 2008, 23:58

kszychoo, po pierwsze to że poleciało paliwo o niczym nie świadczy bo możesz mieć za małą wydajność pompy paliwa w C20NE powinna być 3 barowa, po drugie to podmień przepływomierz może to być jego wina bądź coś może nie łączyć w nim, i chyba najbardziej bym na niego stawiał bo skoro podobne problemy masz na gazie to jedyne co łączy te dwie rzeczy to powietrze...
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

Jak zostać klubowiczem/przyjacielem klubu [ klik]

------------------------------------------------

Obrazek

kszychoo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2008, 14:30
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: kszychoo » 21 maja 2008, 0:05

juz dzis przyjechal do mnie kolega Picia z att ale okazalo sie ze ma komp 4.1 a co za tym idzie przeplywomierz bez potencjometru wiec nie moglismy przelozyc :(
jutro sprawdzam czy rozrzad sie nie przestawil i wydajnosc pompy...tylko jak ja sprawdzic? ile powinna "nasikac" paliwa w danym czasie? zna ktos wydajnosc?

cr2sher

Klubowicz AKP
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#6

Nieprzeczytany post autor: cr2sher » 21 maja 2008, 10:58

kszychoo, 3 barowa pompa paliwa powinna napełnić dość szybko butelkę 0,5L nie wiem dokładnie jak szybko :/ ja kupiłem po prostu nową
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

Jak zostać klubowiczem/przyjacielem klubu [ klik]

------------------------------------------------

Obrazek

ja37

V.I.P.
Posty: 2674
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: corsa B + 2x astra H
Silnik: Z20LET+
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 » 22 maja 2008, 15:17

Poczekajcie, przepływomierz nie ma nic do gazu, on staruje dawka benzyny.
Ja bym zrobił inaczej.
1 - zdejmij wężyk podciśnienia z regulatora cisnienia paliwa, zobacz, czy czasem tu nie sika paliwo, niedawno przez to przechodziłem.
2 - zobacz, czy nie spitolił sie przekaźnik odcinający wtryski podczas pracy na gazie.

podejrzewam, że zalewa sie i gazem i paliwem na raz.

kszychoo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2008, 14:30
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kszychoo » 23 maja 2008, 1:02

przy sprawdzaniu wydajnosci pompy okazalo sie ze paliwo w ogole nie trafialo na wtryski. pompa umarla, zamontowalem "nowa" i samochod chodzi :) co prawda na gazie jest problem, cos jeszcze z instalacja sie stalo stad trudno bylo stwierdzic co jest nie tak. wczesniej bralem pod uwage ze moze pompa paliwa poszla ale skoro na gazie nie ruszal to problem lezy w czym innym. jednak teraz na benzynie rusza a na gazie wiec powstaly dwa problemy a nie jeden, z jednym sobie poradzilem zostal drugi. przedstawia sie to mniej wiecej tak ze nawet na cieplym silniku odpalic na gazie nie chce. raz sie zdarzylo przy bardzo dlugim kreceniu i to tylko z gazem w podlodze. podczas pracy silnika na beznynie kiedy przelacze na gaz gasnie od razu. przy 4 tys obrotow to przelaczenie jakos wychodzi, popierdzi troszke i jesli uda mu sie nie zgasnac to chodzi na gazie, wiec jakby cos nie tak bylo z zalaczaniem... instalacja DT Gas z blosem zamiast krokowca. Wie ktos moze co moze byc tego powodem?

cr2sher

Klubowicz AKP
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#9

Nieprzeczytany post autor: cr2sher » 23 maja 2008, 2:54

kszychoo, to dobrze że chociaż na PB chodzi, jeżeli chodzi o Blosa to może już być kwestia regulacji z tego co czytałem, chyba na forum forda, to blos jest bardzo czuły na jakiekolwiek zmiany mieszanki, wiem że to może wydawać się dziwne ale podjechałbym do dobrego zakładu gdzie potrafią wyregulować blos-a
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

Jak zostać klubowiczem/przyjacielem klubu [ klik]

------------------------------------------------

Obrazek

kszychoo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 14 mar 2008, 14:30
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: kszychoo » 23 maja 2008, 10:14

to akurat nie jest kwestia regulacji, wiem bo regulowalem kilka razy i jeszcze sie tak nie zachowywal :(

[ Dodano: 2008-05-23, 14:42 ]
znalazlem przyczyne! pod odkreceniu blosa wykrylem pekniecie w wezu prowadzacym do przepustnicy. zalatalem i smiga jak dawniej :mrgreen:
dziekuje wszystkim za pomoc :)
pozdro!

ODPOWIEDZ