ABS migająca kontrolka

majki6666

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 29 lip 2007, 15:04
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

ABS migająca kontrolka

#1

Nieprzeczytany post autor: majki6666 »

Witam zakupiłem astrę 1,7 TD 97r i mam problem z ABS tzn. jak np stoję to czasami się zapala mi kontrolka od ABS a czasami nie i to samo podczas jazdy raz mruga raz nie dodam że astra dość długo stała nieużywana w niemieckim komisie. Proszę o radę szukałem na forum nawet w jednym poście napisałem ale nikt nie odpowiedział.
Pozdrawiam
majki6666
Ostatnio zmieniony 02 lut 2009, 17:24 przez majki6666, łącznie zmieniany 1 raz.

graba83

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2008, 18:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: graba83 »

Skoro mówisz że autko co swoje odstało w komisie to pewnie przewody przyśniedziały albo gdzieś przy czujce troszkę ci zaczyna rdzewieć i dlatego tak ci warjuje kontrolka choć nie można wykluczyć że może kończą ci się okładziny klocków.
CB INTEK M-790 PLUS NA ANTENIE SIRIO SUPER CARBONIUM

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wencik »

graba83 pisze:rzy czujce troszkę ci zaczyna rdzewieć
gdzieś to czytałem, ale pewien nie byłem. Tam przy przegubie masz taki... kurcze, z tamtąd czujnik zlicza obroty koła... i tam się coś działo w tej okolicy jak auto miało coś z ABSem po dłuższym staniu. Osobiście w Omedze po 2 miesiącach samo przeszło.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam!! Mam ASTRE G z roku 99, u mnie od kilku dni przy odpalaniu samochodu nie gaśnie kontrolka ABS, wystarczy, że zgaszę silnik na chwile i odpale go ponownie i wtedy kontrolka gaśnie normalnie. Nie gaśnie po dluższym postoju. Co to może być??

[ Dodano: 2008-06-15, 22:51 ]
Witam ponownie!! Ja już swój problem z ABS zakończyłem :), choć był zamiar zakupu piasty. W ostatnich dniach przestał już mi nawet chodzić licznik, więc sprawa była jasna prawa przednia piasta. Naszczęście okazało się, że rzetarł się przewód przechodzący przez zakole, wypadła gumowa przelotka, to wysztko pracowało, ocierało się i dlatego ABS raz działał raz nie. Przelotka jest teraz na własnym miejscu, przewody poprawione, licznik działa, ABS również :). Co najważniejsze koszt naprawy zerowy!!!

Awatar użytkownika
Pinus

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:54
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bukowno
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Pinus »

może ja sie dołacze - zeby nei zakłądać nowego postu
Zaznaczę że mam astre I z 99 roku silnik 1.7 TDS (isuzu)

1.
ABS nie działa - kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu ale abs nie działa.
Sprawdziłem bezpieczniki. Co dziwne gdzieś w ksiazce wyczytałem że do ABS-u powinny być bezpieczniki 10A a ja mam 7.5A . Troche sie boję dawać 10A gdyż tam gdzie powinny być 10 są 7.5

2.
NIerównomiernie hamują tylnie koła
jedno o 50% mniej niż drugie.
Wszystko było sprawdzane u mechanika tzn. tarcze itp. Mechanik popatrzył powiedział ze nie trzeba robić tych hamulców bo jest wszystko ok. A jak na przegląd pojechałęm to wyszło że jedno koło o połowę mniej hamuje niż drugie. Podobno jest coś takiego co rozdziela siłe hamowania. Ale się na tym nie znam.

PEPCIO

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 26 maja 2008, 21:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: PEPCIO »

Pinus pisze:może ja sie dołacze - zeby nei zakłądać nowego postu
Zaznaczę że mam astre I z 99 roku silnik 1.7 TDS (isuzu)

1.
ABS nie działa - kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu ale abs nie działa.
Sprawdziłem bezpieczniki. Co dziwne gdzieś w ksiazce wyczytałem że do ABS-u powinny być bezpieczniki 10A a ja mam 7.5A . Troche sie boję dawać 10A gdyż tam gdzie powinny być 10 są 7.5

2.
NIerównomiernie hamują tylnie koła
jedno o 50% mniej niż drugie.
Wszystko było sprawdzane u mechanika tzn. tarcze itp. Mechanik popatrzył powiedział ze nie trzeba robić tych hamulców bo jest wszystko ok. A jak na przegląd pojechałęm to wyszło że jedno koło o połowę mniej hamuje niż drugie. Podobno jest coś takiego co rozdziela siłe hamowania. Ale się na tym nie znam.
Cześć.

Zwykle problemy z abs-em zaczynają się od uszkodzonego czujnika przy którymś z kół. Sprawdź czujniki (wzrokowo, czy przewody do nich są całe itp) jeśli to nic nie da to wizyta w serwisie i test układu z pewnością pomoże.
Co do różnicy w sile hamowania powodów może być wiele, trzeba rozebrać tył i sprawdzić czy cylinderki pracują (czy nie są zapieczone), czy pracują samoregulatory szczęk (czy nie są zapieczone). Jeśli tam będzie wszystko ok to do sprawdzenia zostają korektory siły hamowania osi tylnej (może zapieczone) i ewentualnie pompa hamulcowa. Jeśli sam się nie znasz na tyle aby to wszystko sprawdzić to daj samochód do POŻĄDZNEGO mechanika (to hamulce nie ma żartów)

Powodzenia.

Awatar użytkownika
Pinus

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:54
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bukowno
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Pinus »

no własnie wszystko było sprawdzone wiec zapieczone cylinderki czy cos podobnego nie wchodzi w gre. Jedyne to korektor, wszystko inne było sprawdzane.
A co do ABS-u to sprawdzałem przednie czujniki i wydaja sie ok - tzn. przewody całe nie przetarte itp. JEszcze zobaczę te tylnie. Dzieki za pomoc.
Ale widze ze sprawa mnie przerasta wiec tylko warsztat

Tucio

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 24 wrz 2007, 19:38
Imię: Krzysztof
Auto: GsiT
Silnik: 20LET by Emu Black
Rocznik: 1994
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Tucio »

ABS w astrze jest najprostszym systemem, bo wszystko ( komp i sterowanie ) masz w pompie ABS-u

najprosciej sczytajcie bledy z ABS-u ( podobnie jak z check silnika )
pozniej przesledzcie schemat na kazdym z czujnikow ma byc ok 1,5 Kilooma , jak jest w mega omach to jest po kablu.

Kasowanie bledów ABS-u :

20 razy wlacz i wylacz zaplon ( ja robilem 21 ) i powinno dzialac.

Tam nie ma wiekszej filozofii . Aha jeszcze jedno bo czasem moze nie byc BPP ( brake pedal position ) czyli nie bedzie mial + jak hamujecie w tez bedzie blad. Zasilania ma 2 jedno stale a drogie po stacyjce. ( mowie o elektronice pod puszka z napisem ABS w komorze silnika )

Awatar użytkownika
zennn

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 03 paź 2008, 23:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: zennn »

To ja sie podepne.
Od dwoch dni zauwazylem,ze raz na jakis czas zapala mi sie kontrolka ABS podczas jazdy,gdy zgasze silnik i zapale jeszcze raz,kontrolka gasnie po kilku sekundach tak jak powinna.Nie mialem okazji ostro hamowac od tamtego czasu,wiec nie wiem czy ABS dziala.Jesli to ma jakies znaczenie,to od jakiegos czasu slysze lekkie ocieranie w prawym przednim kole (o czym pisalem w innym poscie).Co moze byc tego przyczyna?

Tucio

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 24 wrz 2007, 19:38
Imię: Krzysztof
Auto: GsiT
Silnik: 20LET by Emu Black
Rocznik: 1994
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Tucio »

ten blad bedzie siedzial w abs-ie musisz zczytac bledy ( zwiera sie inne pary nozek i miga kontrolka abs-u tak jak miga check przy czytaniu bledów )
Liczba bedzie inna bo tam masz mniej kodów.

ODPOWIEDZ