Wentylator chłodicy

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

barteklodz, Z tego co pamiętam rozmowy to DTL-e mają wlącznik na jeden stop[ień i to ten wolniejszy ( ponoć ), ale z forum pamiętam ze ktoś miał chyba 2 biegowy włącznik...

Pawel1988, zrób sobie dodatkowy włacznik na wentylator...
[External Link Removed for Guests]

Pawel1988

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwie 2007, 13:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Pawel1988 »

Te przekazniki sa w uchwycie kolo pompy hamulcowej i powinny być tylko dwa właśnie ten jeden zielony i drugi niebieski i są one od wentylatora. Zielony włącza wolniejszy bieg a niebieski szybki
I mam Astre F tyle że mam niemiecki silnik nie isuzu
Paweł ;)

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

A ja mam za to inne pytanie.
Nie chodzi mi wentylator wcale, na dniach będę wymieniał czujnik przy chłodnicy.
Po zwarciu pinów wentylator chodzi ale tylko na włączonym zapłonie. To mnie martwi bo powinien chodzić niezależnie od zapłonu (nie będę się rozpisywał dlaczego).

Czy ktoś może powiedzieć jak to zrobić? Czy wystarczy przy jakimś przekaźniku zamienić plus po stacyjce na stały plus?
Ewentualnie mogę zrobić przełącznik (stały plus / po stacyjce)

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

FalconTech, Niestety ta myśl techniczna jest "standardem" w naszych asterkach. wg mnie rozwiązaniem będzie przepięcie + z czujnika ( gdzie zasilanie idzie przez stacyjke ) bezpośrenio na akumulator
[External Link Removed for Guests]

pakson

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 08 mar 2008, 23:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: pakson »

Cobrettii, a czy podczas podlaczania zastosowac bezpiecznik czy moze byc bez?? ja u siebie rowniez musze ten zabieg wykonac...
Mój Astrolot :)

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

pakson, słuszna uwaga :) Można to zrobić na krótko, ale będzie bezpieczniej dać bezpiecznik, chyba 40A jest na instalacje wentylatora, ale pewien nie jestem.
[External Link Removed for Guests]

Gość

#17

Nieprzeczytany post autor: Gość »

ja się z czymś takim tylko we fiacie spotkałem

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Cobrettii pisze:FalconTech, Niestety ta myśl techniczna jest "standardem" w naszych asterkach. wg mnie rozwiązaniem będzie przepięcie + z czujnika ( gdzie zasilanie idzie przez stacyjke ) bezpośrenio na akumulator
Czyli mam rozumieć że w jednobiegowym wentylatorze nie ma żadnego przekaźnika tylko jest czujnik i on wszystko załącza? Bezpośrednio z klem nie chcę brać, muszę poszukać gdzieś w wiązce jakiegoś stałego plusa.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

FalconTech, aż tak dobrze nie siedze w tym temacie, sprawdż w "sam naprawiam" jak tam bedzie przekaźnik to jest przekaźnik, jak go nie bedzie, to go nie będzie. mi osobiście sie wydaje ze go nie ma. Stały + bedziesz miał na radyjku ( ale to może nie dżwignąć ) i na światłach ( ale tam moze być konieczna ingertencja w bezpieczniki, aby poradziło...
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ