Hamulce
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 cze 2007, 17:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: GLIWICE
- Kontakt:
Hamulce
Witam wszystkich mam ciekawy i nieco dziwny problem.
Otóż gdy jechałem dzisiaj moją asterką coś zaczeło mi śmierdzieć coś jak by topniejący plastik (taki ostry zapach) myślałem że to gdzieś na dworze ktoś coś pali więc nie zwracałem na to uwagi, aż do czasu gdy dojechałem do skrzyżowania a tu pedał hamulca mi wpada w podłogę coś tam hamował ale musiałem użyć dodatkowo ręcznego. Zatrzymałem się więc wyłączyłem silnik trochę po pompowałem pedał hamulca (stwardniał ) Uruchomiłem powtórnie silnik jeszcze raz po pompowałem, no i objaw przez następne ok 70 km się nie powtórzył co mogło być przyczyną jeśli płynu nic nie ubywa nic nie przecieka(mam ABS lampka się nie zapaliła)
[ Dodano: 2008-06-01, 21:35 ]
dodam jeszcze że pod maską nic nie dymiło i nie znalazłem niczego stopionego patrząc oczywiście okiem laika
Otóż gdy jechałem dzisiaj moją asterką coś zaczeło mi śmierdzieć coś jak by topniejący plastik (taki ostry zapach) myślałem że to gdzieś na dworze ktoś coś pali więc nie zwracałem na to uwagi, aż do czasu gdy dojechałem do skrzyżowania a tu pedał hamulca mi wpada w podłogę coś tam hamował ale musiałem użyć dodatkowo ręcznego. Zatrzymałem się więc wyłączyłem silnik trochę po pompowałem pedał hamulca (stwardniał ) Uruchomiłem powtórnie silnik jeszcze raz po pompowałem, no i objaw przez następne ok 70 km się nie powtórzył co mogło być przyczyną jeśli płynu nic nie ubywa nic nie przecieka(mam ABS lampka się nie zapaliła)
[ Dodano: 2008-06-01, 21:35 ]
dodam jeszcze że pod maską nic nie dymiło i nie znalazłem niczego stopionego patrząc oczywiście okiem laika
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
A tarcze się nie nagrzaly za bardzo? Kolpaki/fele nie są okopcone od wewnątrz? Albo przesadziłeś wcześniej z ostrym hamowaniem albo będziesz miał problem z zaciskami. Może któryś nie odbił i tarcza się przegrzała. Sprawdź cylinderki, tłoczek. Może wystarczy wyczyścić a może trzeba wymienić. Druga rzecz to pompa siada i przepuszcza.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 mar 2008, 18:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Witam według mnie pompa jest cała bo skoro
tzn ze przy awarii pompy cały płyn uciekałby do serwa, a tym bardziej gdyby cylinderek przepuszczał byłaby wtedy plama na wew stronie felgi. Wykluczyć trzeba też przewody. To raczej bedzie wina żle działającego zacisku, który się blokuje i nie odbija do końca, choć weż pod uwagę też <nie wiem czy dobrze napisze> rozdzielacz siły hamowania na poszczególne koła może on szwankuje
Daniello81 pisze: płynu nic nie ubywa nic nie przecieka
tzn ze przy awarii pompy cały płyn uciekałby do serwa, a tym bardziej gdyby cylinderek przepuszczał byłaby wtedy plama na wew stronie felgi. Wykluczyć trzeba też przewody. To raczej bedzie wina żle działającego zacisku, który się blokuje i nie odbija do końca, choć weż pod uwagę też <nie wiem czy dobrze napisze> rozdzielacz siły hamowania na poszczególne koła może on szwankuje
CB INTEK M-790 PLUS NA ANTENIE SIRIO SUPER CARBONIUM
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Kiedy mi pompa padła nie było wycieku plynu. Ale wcześniej hamulec zaczął robić się miękki. W końcu całkiem i po hamplach.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 cze 2007, 17:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: GLIWICE
- Kontakt:
Sprawdziłem jeszcze w książce i mam coś takiego
Sprawdzenie urządzenia wspomagającego (układ hamulcowy)
Napisane jest aby go sprawdzić trzeba na wyłączonym silniku nadepnąć pedał hamulca 5 razy a następnie przy wciśniętym hamulcu włączyć silnik i pedał wtedy powinien ustąpić pod nogą
u mnie tak niestety się nie dzieję więc czy może to być przyczyną
co to za urządzenie(mechaniczne czy elektryczne) i gdzie mogę je znaleźć tego tu nie piszą
Co do grzania się tarcz czy bębnów nic takiego nie ma miejsca
Sprawdzenie urządzenia wspomagającego (układ hamulcowy)
Napisane jest aby go sprawdzić trzeba na wyłączonym silniku nadepnąć pedał hamulca 5 razy a następnie przy wciśniętym hamulcu włączyć silnik i pedał wtedy powinien ustąpić pod nogą
u mnie tak niestety się nie dzieję więc czy może to być przyczyną
co to za urządzenie(mechaniczne czy elektryczne) i gdzie mogę je znaleźć tego tu nie piszą
Co do grzania się tarcz czy bębnów nic takiego nie ma miejsca
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Wygląda na to, że serwo poszło. Nowe jest droższe niż pompa, ze 300-400 zł. Ale można przecież poszukać na allegro lub zapytać ludzi na forum, którzy sprzedają części z rozebranych Aster. Będzie znacznie taniej!
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 05 lut 2008, 18:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 432
- Rejestracja: 24 lip 2007, 18:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: POLANDIA
- Kontakt:
Niestety nie pociesze cie, serwa nie robia stodołowi rzemieślicy, wiec zamiennikow niema. Sa orginalne koszt około 1000zł lub uzywane ze szrotu.
A co do pzreciekania sa dwie sprawy. DO Astrerek wychodzily conajmniej dwa rodzaje pomp. Jedno z trzpieniem a drugie z cienkim bolcem. Jesli masz z trzpieniem to płyn nie ucieka bo trzpien sa jest tłoczyskiem i uszczelnieniem, natomist jesli bolec to niestety blaszka tłocząca mogla pęknąć lub sie rozszczelnic co powoduje wlewanie sie plynu do serwa. Plyn zracy a serwo gumowe, wiec trzeba sprawdzic. Jesli ci nie bywa to masz trzpień, ktory prawdopodobnie wpadł w serwo bo pedal robi ci sie płytki i nie jestes w stanie nacisnac do konca pedalu hamulca. Sprawdz to bo w pewnym momencie wogole ci nie zahamuje.
Aha i jeszcze sparwdz rurke doprowadzajaca powietrze do serwa, czy jest tam cisnienie powietrza, wystarczy wyjąć ta gumową rurke wchodząca w serwo. Moze cos sie zatkało i nie masz wspomagania. Silnik moze wtedy nie rowno chodzic. No ale sparwdz i napisz co dalej...
Moim zdaniem poszło serwo albo wspomaganie. Koszt na szrocie 80zł. 120zl uzywana pompa.
A co do pzreciekania sa dwie sprawy. DO Astrerek wychodzily conajmniej dwa rodzaje pomp. Jedno z trzpieniem a drugie z cienkim bolcem. Jesli masz z trzpieniem to płyn nie ucieka bo trzpien sa jest tłoczyskiem i uszczelnieniem, natomist jesli bolec to niestety blaszka tłocząca mogla pęknąć lub sie rozszczelnic co powoduje wlewanie sie plynu do serwa. Plyn zracy a serwo gumowe, wiec trzeba sprawdzic. Jesli ci nie bywa to masz trzpień, ktory prawdopodobnie wpadł w serwo bo pedal robi ci sie płytki i nie jestes w stanie nacisnac do konca pedalu hamulca. Sprawdz to bo w pewnym momencie wogole ci nie zahamuje.
Aha i jeszcze sparwdz rurke doprowadzajaca powietrze do serwa, czy jest tam cisnienie powietrza, wystarczy wyjąć ta gumową rurke wchodząca w serwo. Moze cos sie zatkało i nie masz wspomagania. Silnik moze wtedy nie rowno chodzic. No ale sparwdz i napisz co dalej...
Moim zdaniem poszło serwo albo wspomaganie. Koszt na szrocie 80zł. 120zl uzywana pompa.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 cze 2007, 17:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: GLIWICE
- Kontakt: