Co moze byc nie tak

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#1

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

alternator: może pasek się ślizga
termostat: tak przychodzi pod to uszczelka
grzanie wody: przy takiej robocie to bym tez zmienił pompę wody może to właśnie ona zerwała ten pasek
Check engine: [External Link Removed for Guests]
pewnie z powodu przegrzania wyrzuca jakiś błąd
SAAB, born from jets, killed by assholes

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#2

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

pompa kosztuje ok 100zł polecana jest SKF

gdyby termostat był cały czas zamknięty to chłodnica była by zimna(duży obieg zamknięty) a tutaj jest inaczej. Raczej i tak będzie trzeba to rozebrać więc przy okazji przepłukał bym cały układ chłodzenia, sprawdził termostat wsadził nową pompę i sprawdził co wtedy się dzieje

Ps. o jakim silniku mówimy?
SAAB, born from jets, killed by assholes

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

i silnik żyje? zawory cale? Chodzi równo?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

a czemu by miał nie żyć? 8zaworówki oplowskie są bezkolizyjne

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

no to teraz już rozumiem.
Bo wlaśnie zdziwilo mnie to ponieważ z mojej wiedzy wynika że oplowskie 8v są bezkolizyjne ale tylko 1.6, 1.8 i 2.0. A niestety 1.4 jest już kolizyjny.
i ten post potwierdza tą regule :)

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#6

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

A poziom płynu chłodniczego jest właściwy? Bo może zapomnieliście o tym "szczególe".
SAAB, born from jets, killed by assholes

Usunięty użytkownik 3235

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Magik, do wymiany masz pompę wody. Na wkład termostatu masz nakładaną uszczelkę gumową (UWAGA! Na ogół w zestawie dają dwie uszczelki- musisz dobrać odpowiedni rozmiar. Ja tak miałem gdy kupiłem termostat VERNET. Może inni producenci dają jedną uszczelkę).A stara uszczelka nie została Wam w obudowie termostatu? Może się przykleiła i została, a Wy założyliście wkład termostatu z nową uszczelką na starą i stąd przeciek. Poza tym wyjmij termostat i oczyść wszystko dokładnie i złóż na nową uszczelkę.
Kolejna rzecz. Jak nalejesz płyn do układu chłodzenia to odpowietrz układ porządnie zanim odpalisz silnik

Usunięty użytkownik 3235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Magik, nie wiem jak w 1.4 ale u mnie w 1.6 8v odpowietrzam układ w ten sposób:

- pokrętło ogrzewania wnętrza otwieram na FULL
- na kolektorze ssącym (z prawej strony alternatora)mam czujnik temp.(jeden kabelek do niego idzie i połączony jest ze wskaźnikiem temp. na desce rozdzielczej) odkręcam czujnik
- powoli nalewam płyn do zbiorniczka, aż przeleje się przez otwór po wykręconym czujniku na kolektorze ssącym
- nagrzewam silnik aż do włączenia się wentylatora na chłodnicy, po czym gaszę go i DELIKATNIE odkręcam korek na zbiorniczku żeby ciśnienie uszło.
- robię tak 2-3 razy i jest ok

Ale tak jest u mnie.

Jak nie będziesz miał tego czujnika, o którym mówię to zrób tak:

- złóż wszystko do kupy
- zalej płynu powyżej KALT
- pościskaj kolejno węże idące do i z chłodnicy
- odpal silnik z odkręconym korkiem na zbiorniczku
- poczekaj aż się rozgrzeje i włączy wiatrak
- zgaś i sprawdź poziom płynu

A pompę założyłbym nową. Koszt niewielki, a masz pewność że jest ok

Usunięty użytkownik 3235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Ja za pompę zapłaciłem 70zł. Pompa SKF. Jak na razie super pracuje.

Acha, zanim zalejesz układ płynem, polecałbym przepłukać go jakimś środkiem do oczyszczania układów chłodzenia/chłodnic. Być może jest tam dużo syfu, który blokuje prawidłowy obieg cieczy w silniku

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#10

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

Magik a gdzie kupiłeś tak tanio i jaki producent pompy
SAAB, born from jets, killed by assholes

ODPOWIEDZ