Co moze byc nie tak
- Andrew
- Posty: 2912
- Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
- Imię: Andrzej
- Auto: Szwedzkie
- Silnik: Fiata
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami
alternator: może pasek się ślizga
termostat: tak przychodzi pod to uszczelka
grzanie wody: przy takiej robocie to bym tez zmienił pompę wody może to właśnie ona zerwała ten pasek
Check engine: [External Link Removed for Guests]
pewnie z powodu przegrzania wyrzuca jakiś błąd
termostat: tak przychodzi pod to uszczelka
grzanie wody: przy takiej robocie to bym tez zmienił pompę wody może to właśnie ona zerwała ten pasek
Check engine: [External Link Removed for Guests]
pewnie z powodu przegrzania wyrzuca jakiś błąd
SAAB, born from jets, killed by assholes
- Andrew
- Posty: 2912
- Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
- Imię: Andrzej
- Auto: Szwedzkie
- Silnik: Fiata
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami
pompa kosztuje ok 100zł polecana jest SKF
gdyby termostat był cały czas zamknięty to chłodnica była by zimna(duży obieg zamknięty) a tutaj jest inaczej. Raczej i tak będzie trzeba to rozebrać więc przy okazji przepłukał bym cały układ chłodzenia, sprawdził termostat wsadził nową pompę i sprawdził co wtedy się dzieje
Ps. o jakim silniku mówimy?
gdyby termostat był cały czas zamknięty to chłodnica była by zimna(duży obieg zamknięty) a tutaj jest inaczej. Raczej i tak będzie trzeba to rozebrać więc przy okazji przepłukał bym cały układ chłodzenia, sprawdził termostat wsadził nową pompę i sprawdził co wtedy się dzieje
Ps. o jakim silniku mówimy?
SAAB, born from jets, killed by assholes
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Magik, do wymiany masz pompę wody. Na wkład termostatu masz nakładaną uszczelkę gumową (UWAGA! Na ogół w zestawie dają dwie uszczelki- musisz dobrać odpowiedni rozmiar. Ja tak miałem gdy kupiłem termostat VERNET. Może inni producenci dają jedną uszczelkę).A stara uszczelka nie została Wam w obudowie termostatu? Może się przykleiła i została, a Wy założyliście wkład termostatu z nową uszczelką na starą i stąd przeciek. Poza tym wyjmij termostat i oczyść wszystko dokładnie i złóż na nową uszczelkę.
Kolejna rzecz. Jak nalejesz płyn do układu chłodzenia to odpowietrz układ porządnie zanim odpalisz silnik
Kolejna rzecz. Jak nalejesz płyn do układu chłodzenia to odpowietrz układ porządnie zanim odpalisz silnik
Magik, nie wiem jak w 1.4 ale u mnie w 1.6 8v odpowietrzam układ w ten sposób:
- pokrętło ogrzewania wnętrza otwieram na FULL
- na kolektorze ssącym (z prawej strony alternatora)mam czujnik temp.(jeden kabelek do niego idzie i połączony jest ze wskaźnikiem temp. na desce rozdzielczej) odkręcam czujnik
- powoli nalewam płyn do zbiorniczka, aż przeleje się przez otwór po wykręconym czujniku na kolektorze ssącym
- nagrzewam silnik aż do włączenia się wentylatora na chłodnicy, po czym gaszę go i DELIKATNIE odkręcam korek na zbiorniczku żeby ciśnienie uszło.
- robię tak 2-3 razy i jest ok
Ale tak jest u mnie.
Jak nie będziesz miał tego czujnika, o którym mówię to zrób tak:
- złóż wszystko do kupy
- zalej płynu powyżej KALT
- pościskaj kolejno węże idące do i z chłodnicy
- odpal silnik z odkręconym korkiem na zbiorniczku
- poczekaj aż się rozgrzeje i włączy wiatrak
- zgaś i sprawdź poziom płynu
A pompę założyłbym nową. Koszt niewielki, a masz pewność że jest ok
- pokrętło ogrzewania wnętrza otwieram na FULL
- na kolektorze ssącym (z prawej strony alternatora)mam czujnik temp.(jeden kabelek do niego idzie i połączony jest ze wskaźnikiem temp. na desce rozdzielczej) odkręcam czujnik
- powoli nalewam płyn do zbiorniczka, aż przeleje się przez otwór po wykręconym czujniku na kolektorze ssącym
- nagrzewam silnik aż do włączenia się wentylatora na chłodnicy, po czym gaszę go i DELIKATNIE odkręcam korek na zbiorniczku żeby ciśnienie uszło.
- robię tak 2-3 razy i jest ok
Ale tak jest u mnie.
Jak nie będziesz miał tego czujnika, o którym mówię to zrób tak:
- złóż wszystko do kupy
- zalej płynu powyżej KALT
- pościskaj kolejno węże idące do i z chłodnicy
- odpal silnik z odkręconym korkiem na zbiorniczku
- poczekaj aż się rozgrzeje i włączy wiatrak
- zgaś i sprawdź poziom płynu
A pompę założyłbym nową. Koszt niewielki, a masz pewność że jest ok