Co moze byc nie tak

Usunięty użytkownik 3235

#11

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Przy tej temp jaką mamy teraz i nawet gdybyś pokonywał krótkie dystanse nie powinno być żadnej mazi.
Wychodzi na to, że masz wodę w oleju lub odwrotnie. Chociaż nie chcę krakać. Dziwna sprawa.
Magik, wylej ten olej jeszcze z silnika i zalej świeżym + nowy filtr oleju. Nie wiem czy silnik czasem nie jest przegrzany, może być tak że uszczelka głowicy poszła lub sama głowica jest uszkodzona. Ale to już ostateczność.

Zalej świeżym płynem, olejem. Odpowietrz i przejedź się.Obserwuj co będzie się działo z temp. Wiatrak przy 100stopniach powinien się załączyć. Jak rozgrzejesz auto to na odkręconym korku od zbiorniczka przygazuj(tylko BARDZO ostrożnie odkręcaj! i powoli- wysokie ciśninie). Nie powinno płynu wyrzucać przez wlew. Jeśli będzie to znak że uszczelka poszła najprawdopodobniej

Usunięty użytkownik 3235

#12

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Jeżeli wymieniałeś uszczelkę i robiłeś głowicę, a uważam że jest dobrze zrobione to jeśli teraz masz maź pod korkiem to będzie to normalne, ponieważ jakaś część mazi pozostała w kanałach po ostatniej awarii i że przejechałeś od tamtej pory tylko 200km. Musisz zaobserwować ową maź, która powinna ginąć w miarę jeżdżenia. Absolutnie nie może jej przybywać.Maź ma prawo utrzymywać się prawie non-stop kiedy robisz małe przebiegi i w sezonie raczej jesiennym i wczesnowiosennym.

Termostat wymieniłeś i przecieków nie ma. Co z resztą rzeczy? Bo cieknący termostat nie był jedynym problemem. Jak obecnie się sprawy mają?

Usunięty użytkownik 3235

#13

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Co do płynu i jego zachowań w zbiorniczku:
- na pewno układ się odpowietrza jeszcze
- to że po rozgrzaniu silnika do załóżmy 90stopni odkręcisz korek i syknie i poziom płynu się podniesie to normalne zjawisko

Coś wcześnie wiatrak się włącza. Powinien się włączać przy 100stopniach. Czujnik wentylatora masz od czegoś innego założony, że tak wcześnie się załącza?

Co do żółtej kontrolki to spróbuj wybłyskać kody błędów.To Ci pomoże

Usunięty użytkownik 3235

#14

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Odnośnie błędów, jak zczytać i co oznaczają:

[External Link Removed for Guests]

Zaczerpnięte z forum.opel24.com

Usunięty użytkownik 3235

#15

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Autor tematu ja37, zamieścił takie coś jeszcze:
[External Link Removed for Guests]

Może być Ci pomocne

Usunięty użytkownik 3235

#16

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Nie wiem ile kosztuje zbadanie na stacji diagnostycznej. Musisz po prostu wczytać się w treść może pierwszego odnośnika, który Ci przesłałem(tego z OPEL24...) skoro ten drugi jest po angielsku.
W tym pierwszym pod koniec masz opisane jak odnaleźć złącze i które piny zewrzeć(biurowym spinaczem drucianym). Kontrolka wybłyska błędy.

Słuchaj, a może najpierw zdejmij klemę i zresetuj kompa. Potem uruchom silnik niech pochodzi na wolnych obrotach.

Usunięty użytkownik 3235

#17

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Idź działaj i daj znać jak jest

Usunięty użytkownik 3235

#18

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Można na pewno. Tylko najpierw sprawdź czy linka się gdzieś nie przycina, może silniczek krokowy się zanieczyścił i utrzymuje zwiększone obroty.
Możesz go odkręcić i przemyć trzpień benzyną, jak również gniazdo w które ten trzpień wchodzi. Jeśli chcesz go sprawdzić to odłącz wtyczkę i pojeździj trochę bez niego.
Oczywiście odłączaj po nagrzaniu silnika bo będą problemy z rozruchem.

Usunięty użytkownik 3235

#19

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

U mnie (1.6 8v) jest tu:
Podaję Ci linki z astra.autokacik.pl

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Może u Ciebie też jest tutaj

Usunięty użytkownik 3235

#20

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Kupiłeś dedykowaną dla danej marki i modelu auta sondę? Jeśli nie to stąd Twoje problemy. Zależy jak zesztukowałeś ten kabelek. Chodzi o to że powinno być określone napięcie na sondzie(chyba w granicach 0.9V na rozgrzanym silniku). Jeśli kabelek zesztukowałeś nieprawidłowo masz spadki napięcia i problemy.Podejrzewam, że kupiona sonda jest albo marnym zamiennikiem albo zupełnie nie do tego modelu auta. Już zbyt krótki kabelek daje do myślenia.
Magik, powiedz jak Ty w ogóle to zesztukowałeś(jakim kablem i jakim sposobem)?

ODPOWIEDZ