Różnica między tds a td

Awatar użytkownika
zamoyski69

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Różnica między tds a td

#1

Nieprzeczytany post autor: zamoyski69 »

Witam!
Jestem tu nowy, i obecnie po rozbiciu mojej Jetty jestem tymczasowym posiadaczem Opla Astry F 1,7 tds, pożyczonej od kolegi. Auto bardzo fajnie mi się sprawuję, i chciałbym kupić podobne, lecz mam kilka pytań.

Na niemieckich stronach spotkałem się z różnymi silnikami Astr, ale najbardziej interesują mnie te 82 km. Tylko mam pytanie : jaka jest różnica między Astrą 1,7 tds a 1,7 td jeżeli obydwie mają po 82 km. Czy obydwa silniki są od Isuzu? Interesują mnie właśnie jednostki od Isuzu, ale nie wiem jaką lepiej, czy 1,7 td czy 1,7 tds.

Jeżeli taki temat już był, to z góry przepraszam i prosiłbym o linka do niego, ale szukałem i nie mogłem znaleźć.

Pozdrawiam,
zamoyski69

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

TD i TDS ;) i obydwa mają po 82 konie? Czyli chodzi o obydwa silniki isuzu choć oznaczenia trochę się mijają z prawdą ;)

już tłumaczę ;) To są praktycznie te same silniki tylko że przed liftingiem astry wychodził silnik isuzu o oznaczeniu silnika 17DT a na klapie miał napis 1.7D i naklejkę "turbointercooler" po liftingu astry silnik ten przeszedł drobne modyfikacje pozwalające mu spełnić jakieś tam normy czystości spalin i silnik ten zyskał oznaczenie X17DT a na klapie pojawiło się oznaczenie TDS.

Tak na pierwszy rzut oka to najbardziej widoczną zmianą tego silnika jest przeniesienie filtra powietrza z kolektora ssącego do nadkola. Jest jeszcze pewnie parę innych zmian typu inny typ termostatu, inne świece żarowe, inny kolektor dolotowy itd.

Ogólnie te obydwa silniki są prawie identyczne i nie ma różnicy który jest lepszy.

Ja mogę jedynie powiedzieć że lepiej kupować ten TDS (on nie wychodził dokładnie po lifcie ale jakoś we wrześniu czy październiki 1995roku) miał już kilka zmian które wyszły na lepsze - np ma niektóre tańsze części

AA i dodam że we wszystkich katalogach części obydwa silniki figurują pod oznaczniem TDS a oznaczenie TD ma oplowski diesel

Awatar użytkownika
zamoyski69

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: zamoyski69 »

Ok, a jeżeli widzę coś takiego [External Link Removed for Guests] i facet pisze że ma 82 km a z tyłu na klapie jest 1,7 TD to jest już to silnik oplowski? Bo raczej interesują mnie Isuzu. I może jest jeszcze taki temat, gdzie znalazłbym na co warto zwrócić uwagę kupując auto? Coś typu wytarta kierownica, dmuchy itd. Z góry dziękuje!

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

wygląda na isuzu bo w tym roczniku nie było innego z taką mocą. Możliwe że jest to jeszcze silnik 17DT i dlatego nie ma opisu TDS bo zdaje się te oznaczenie zaczęto stosować jakoś w 9 lub 10miesiąc 1995roku. Poliftowe miały zmienione oznaczenia i może to jakaś tak przejściówka bo tak jak na tej klapie oznaczali ten oplowski silnik.

Co do tego na co zwracać uwagę to nie jestem w stanie powiedzieć bo to loteria. Jak by było jeszcze zimno to by można było zobaczyć jak odpala na zimnym silniku a tak to ciężko coś zobaczyć. Najważniejsze w sumie żeby była dobra kompresja bo to jest najważniejsze zimą a całą resztę można za aż nie tak duże pieniądze zrobić.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2008, 15:57 przez JOszi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zamoyski69

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: zamoyski69 »

Ok, wielkie dzięki za radę, dałem pkt. POMÓGŁ ; )
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za pomoc.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

a ogólnie w astrze f były "4" rodzaje silników diesla ;)

1.7D, (oznacznie 17YD), rok prod 91-92 o mocy 57koni
1.7TD, (isuzu, TDS, 17dt i x17dt, TC4EE1), produkcja 91-98 moc 82KM
1.7D, (oznaczenie 17DR) rok prod 92-94. moc 60KM
1.7DTL, (oznacznie X17DTL) rok prod 94-98, moc 68KM

nie jestem pewny ale ten silnik DTL też chyba przeszedł jakąś modyfikację czy coś

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

a wizualnie te silnik oplowski i isuzu się chyba różnią na pierwszy rzut oka.

Awatar użytkownika
zamoyski69

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: zamoyski69 »

[External Link Removed for Guests]
a to jest silnik isuzu, czy oplowski?
no bo ma parametry jak ten od isuzu, z tym że na tej astrze którą jeżdżę obecnie jest napis TURBO zamiast DIESEL i sama bryła silnika jest inna.

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

ten silnik na zdjęciu to oplowski diesel

[ Dodano: 2008-06-10, 20:30 ]
właśnie w isuzu jest napisane turbo i cała bryła silnika jest inna

Awatar użytkownika
zamoyski69

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: zamoyski69 »

w takim razie facet źle podaje, bo pisze że ma 82 km, a opel nie robił diesla 82 km. no ale w każdym razie dzięki ^^

ODPOWIEDZ