Astra 1.4 16v problemy
- woocash
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 cze 2008, 20:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Astra 1.4 16v problemy
Witam wszystkich Forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem Astry F 1.4 16v Kombi 96r. Nie jestem zbyt obeznany w technice samochodowej w tym asterek Zaniepokojony jestem kilkoma "sprawami':
1. podczas jazdy we wnętrzu auta czuć woń jakby benzyny ale nie do końca lub spalin. Nie objawia się to zawsze, ale nasila się w przypadku zatrzymywania się np na skrzyżowaniach, nie wiem co może być przyczyną, gdyż nie zauważyłem żadnych wycieków pod maską ani nieszczelności układu wydechowego
2. pod maską zauważyłem wiszącą luźną prawdopodobnie wtyczkę, znajduję się ona po stronie kierowcy, na wysokości szyn silnika. Od czego ona jest i co może się dziać (nie zauważyłem niczego niepokojącego)
3. skruszały wężyk odchodzący od rury filtra powietrza doprowadzającego powietrze do kolektora ssącego. Do czego on służy i czy konieczna jest szybka jego wymiana.
4. nierównomierna praca silnika po dłuższym postoju (zostawienie samochodu na noc). Objawia się tym że po odpaleniu auta silnik pracuje nierównomiernie (jakby nie na wszystkich świecach). Po pewnym czasie objaw ustaje (mam wrażenie że po odłączeniu ssania). Co może być przyczyną.
5. Wysoka temperatura w układzie chłodzącym, przeważnie to 95°C i więcej (do 100). Wyczytałem że te modele tak mogą mieć jednakże może coś polecicie.
Długi post co nie. Mam nadzieję że nikogo nie zniechęci czytanie tego i że rozwiejecie moje zaniepokojenie.
1. podczas jazdy we wnętrzu auta czuć woń jakby benzyny ale nie do końca lub spalin. Nie objawia się to zawsze, ale nasila się w przypadku zatrzymywania się np na skrzyżowaniach, nie wiem co może być przyczyną, gdyż nie zauważyłem żadnych wycieków pod maską ani nieszczelności układu wydechowego
2. pod maską zauważyłem wiszącą luźną prawdopodobnie wtyczkę, znajduję się ona po stronie kierowcy, na wysokości szyn silnika. Od czego ona jest i co może się dziać (nie zauważyłem niczego niepokojącego)
3. skruszały wężyk odchodzący od rury filtra powietrza doprowadzającego powietrze do kolektora ssącego. Do czego on służy i czy konieczna jest szybka jego wymiana.
4. nierównomierna praca silnika po dłuższym postoju (zostawienie samochodu na noc). Objawia się tym że po odpaleniu auta silnik pracuje nierównomiernie (jakby nie na wszystkich świecach). Po pewnym czasie objaw ustaje (mam wrażenie że po odłączeniu ssania). Co może być przyczyną.
5. Wysoka temperatura w układzie chłodzącym, przeważnie to 95°C i więcej (do 100). Wyczytałem że te modele tak mogą mieć jednakże może coś polecicie.
Długi post co nie. Mam nadzieję że nikogo nie zniechęci czytanie tego i że rozwiejecie moje zaniepokojenie.
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zrób może zdjęcie... wężyk jaki mi się tam kojarzy to odma, ale może o czymś jeszcze zapomniałem.woocash pisze:3. skruszały wężyk odchodzący od rury filtra powietrza doprowadzającego powietrze do kolektora ssącego. Do czego on służy i czy konieczna jest szybka jego wymiana.
95 to normalna temperatura pracy tego silnika, jak dochodzi do 100 to powinien załączyć się wentylator na maks. obroty i zbijać ją nieco poniżej 95 i tak w kółko, w zalezności od ruchu ulicznego, jak będziesz stał w korkach to normalne że będzie się gotował.woocash pisze:5. Wysoka temperatura w układzie chłodzącym, przeważnie to 95°C i więcej (do 100). Wyczytałem że te modele tak mogą mieć jednakże może coś polecicie.
Gorzej jak wychodzi ponad 100
- woocash
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 cze 2008, 20:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- woocash
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 cze 2008, 20:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- woocash
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 cze 2008, 20:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Faktycznie brakowało trochę płynu chłodniczego. Temperaturka w normie .
Jeszcze pytanko co do płynu.
Czy do niebieskiego można dolewać czerwony czy powinno sie trzymać jednej barwy? Co może grozić w przypadku mieszania płynów?
Postanowiłem dwie odmy, gdyż zauważyłem również uszkodzenie drugiej. W czasie wymiany po zdjęciu osłony bloku silnika okazało się, że grubsza odma była w stanie katastrofalnym. Więc było warto założyć nową. Dzięki temu nie czuję już oparów we wnętrzu auta
Z polecenia mechanika wymianie uległ również zestaw paska rozrządu. I teraz śmiga:-)
Muszę jeszcze sprawdzić czy wymiana dwóch odm poskutkowała również na objaw nierównomiernej pracy zimnego silnika.
Mam jeszcze usterkę wężyka spryskiwacza tylnej szyby. Po włączeniu spryskiwacza pojawia się kałuża płynu do spryskiwaczy pod tylnymi drzwiami od strony pasażera. Czy jest jakiś szybki i sprawny sposób sprawdzenia miejsca przerwania bez rozbierania tapicerki dachu? Proszę o poradę i dzięki za poprzednie.
Jeszcze pytanko co do płynu.
Czy do niebieskiego można dolewać czerwony czy powinno sie trzymać jednej barwy? Co może grozić w przypadku mieszania płynów?
Postanowiłem dwie odmy, gdyż zauważyłem również uszkodzenie drugiej. W czasie wymiany po zdjęciu osłony bloku silnika okazało się, że grubsza odma była w stanie katastrofalnym. Więc było warto założyć nową. Dzięki temu nie czuję już oparów we wnętrzu auta
Z polecenia mechanika wymianie uległ również zestaw paska rozrządu. I teraz śmiga:-)
Muszę jeszcze sprawdzić czy wymiana dwóch odm poskutkowała również na objaw nierównomiernej pracy zimnego silnika.
Mam jeszcze usterkę wężyka spryskiwacza tylnej szyby. Po włączeniu spryskiwacza pojawia się kałuża płynu do spryskiwaczy pod tylnymi drzwiami od strony pasażera. Czy jest jakiś szybki i sprawny sposób sprawdzenia miejsca przerwania bez rozbierania tapicerki dachu? Proszę o poradę i dzięki za poprzednie.
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W ASO mogą Ci powiedzieć że nie powinno się mieszać bo niebieski płyn im zalega w magazynach, ale ogólnie to można mieszać (przy czym mówię o płynie chłodniczym GM)woocash pisze:Czy do niebieskiego można dolewać czerwony czy powinno sie trzymać jednej barwy? Co może grozić w przypadku mieszania płynów?
- woocash
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 cze 2008, 20:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt: