x17dtl - dylemat z padnietym silnikiem - czy naprawiac?

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

x17dtl - dylemat z padnietym silnikiem - czy naprawiac?

#1

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

witam
opisywalem wczesniej moje boje z uszkodzonym silnikiem - ciezko odpalal w zimie, kopcil, i szybko sie grzal
rozebralem silnik glowica poszla do sprawdzenia - okazalo sie ze jest popekana co po jej rozebraniu widac podobno golym okiem - raczej nie nadaje sie do naprawy bo musialoby zostac wykonanych kilka spawow co i tak nie dawaloby gwarancji ze wszystko bedzie ok -
stad moje pytanie - co doradzacie? szukac innej glowicy? dodam ze po wyjeciu tlokow cylindry wydaja sie ok - poza jednym gdzie po obwodzie na dlugosci ok 5cm jest wytarty i zrobil sie maly rant z powodu peknietego pierscienia kompresynjego - gladzie poza tym sa ok - nie widac przegrzania
no i mam teraz dylemat...co dalej

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

mX17DTL, W takim wypadku jeżeli chcesz odratować ten samochód to musisz kupić sam silnik ( bez osprzętu ) naj lepiej od osób któe udzielają gwarancji ( było już kilka razy na forum, wiec poszukaj adresów ) i w tedy dać komuś aby z dwóch złożył jeden. chyba ze uda sie wyhandlowac tylko głowice, to w tedy powymieniać dodatkowo to co uszkodzone i jedziesz z eleganckim silniczkiem.
[External Link Removed for Guests]

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

wczoraj udalo mi sie dostac glowice po remoncie - splanowana, naprawione pekniecia, wymienione uszczelniacze dotarte zawory zobaczymy jak bedzie
w kazdym razie dowiedzialem sie ze mam zaloyc miekka uszczelke - mialem metalowa - gosc stwierdzil ze zalozenie znowu metalowej spowoduje ponowne uszkodzenie glowicy

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

mX17DTL, tak bo będą większe drgania przenoszone i mogą pęknięcia spowrotem sie pojawić ( jak wiadomo zaspawane miejsca są słabsze )

Ile zapłąciłęś jak można spytać ??
[External Link Removed for Guests]

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

dalem 800zl
a ta miekka uszczelka ma na celu lepsze dopasowanie sie do bloku - metalowa podobno nie dopasowuje sie i powoduje naprezenia wieksze czy jakos tak

Lis-Witalis

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 08 lip 2007, 21:25
Imię: Krzysztof
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,8 20 V
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Lis-Witalis »

Ja też wymieniałem głowicę za kompletną z nowymi zaworami i z roczną gwarancją dałem 800 zł. A co do uszczelki to nie wiem bo samochód był robiony u mechanika i nie wiem jaką zakłada się wtedy uszczelkę. Ale chyba jednak lepiej naprawiać swój stary silnik niż kupować drugi silnik bo to w kosztach wychodzi to samo a tu jak swój zrobisz to wiesz co masz. A drugi silnik możesz trafić gorszy i co wtedy dodatkowe koszty.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

mX17DTL pisze:dalem 800zl
a ta miekka uszczelka ma na celu lepsze dopasowanie sie do bloku - metalowa podobno nie dopasowuje sie i powoduje naprezenia wieksze czy jakos tak

a po 2 tyg przyjedziesz na kolejny remont bo pan Kazio dał dupy i się zawory na tłokach odcisnęły

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

Pan Kazio to to raczej nie byl tylko ktos kto na glowicach zjadl zeby
wiem ze generalnie do tego silnika uszczelka jest metalowa - tyle ze opinie sa podzielone jedni twierdza ze metalowe lepiej kompensuja nierownosci glowicy czy bloku a inni ze odwrotnie ze to wlasnie miekkie maja takie wlasciwosci
poza tym facet sprzedajac glowice wyraznie zaznaczyl zeby wlozyc miekka victora reinza tyle ze miekkie sa ale do zwyklego diesla a nie td tyle ze z tego co mi wiadomo glowice sa identyczne

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

mX17DTL, Tak jak piszesz też mi się wydaje ze głowice są identyczne... Może idż do sklepu poproś o katalog i postaraj sie porównać i pogadać ze sprzedawcą. I może jeszcze do tego faceta od głowicy zadzwoń i sie upewnij czy główice sa identyczne, bo mogą być jakieś otwory lekko poprzesuwane i już po zabawie.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ