zasilanie lodówki samochodowej.

dziaba20

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2008, 17:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Młynka
Kontakt:

zasilanie lodówki samochodowej.

#1

Nieprzeczytany post autor: dziaba20 »

Witam kolegów. powiedzcie mi prosze skond najlepiej pociągnąć zasilanie do bagażnika. mam 2 typy albo wpiąć sie w skrzynke bezp. koło kierownicy albo prosto pod aku. Prąd jaki przewiduje to ok 10-15A i przewód 4mm2 Jako że kupiłem ostatnio tanią lodówke samochodową która pobiera 3A prądu. ale po moim własnoręcznym tuningu będzie pobierała w granicach 10A potrzebuje rady jak pociągnąc kabel. między skrzynką bezp a bagażnikiem to proste ale jak bym chciał sie podpiąć bezpośrednio pod akumulator to niewiem którendy ciągnąć druta :P
Elektrownia wiatrowa to jest to

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wencik »

dziaba20 pisze:to niewiem którendy ciągnąć druta
żadna filozofia, każdą wolną dziurką...

Np z prawej strony tam gdzie wchodzi wężyk od spryskiwaczy. masz kabel 4mm2 bez problemu 2 sztuki przejdą.Pamiętaj aby dać bezpiecznik na kabel.No i będziesz musiał pamiętać o jej wyłanczaniu(to pewnie wiesz), bo będzie niespodzianka rano:D
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

dziaba20

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2008, 17:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Młynka
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: dziaba20 »

no ale którendy konkretnie jak przejść z komory silnika do komory pasażera nie rozbierając deski rozdzielczej lub czy jest jakieś przejście między podwoziem a bagażnikiem.
Elektrownia wiatrowa to jest to

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wencik »

wencik pisze:Np z prawej strony tam gdzie wchodzi wężyk od spryskiwaczy
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

dziaba20

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2008, 17:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Młynka
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: dziaba20 »

ale to mówisz o komoże bagażnika czy silnika
Elektrownia wiatrowa to jest to

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wencik »

No to była odpowiedź, na pytanie zadane przez Ciebie w poście powyżej. Jak wciągniesz kabel do środka, to puszczasz go elegancko w próg i jest "elegancko"
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

dziaba20

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2008, 17:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Młynka
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: dziaba20 »

aaaa znaczy przewodu od tylnego spryskiwacza mam sie trzymać?? dobrze rozumiem ???
Elektrownia wiatrowa to jest to

PawełTM

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 16 lis 2007, 12:33
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: PawełTM »

Jak maskę otworzysz to po prawej stronie idzie wiązka kabli przez gumę robisz dziurkę i tamtędy do środka kabel przepychasz i dalej progiem aż do bagażnika. 5 min roboty co to masz za lodowke ze pobiera tyle pradu

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jak chcesz podkręcić tę lodóweczkę? jak dobrze mi się zdaje to te turystyczne bazują na ogniwie peltiera? chcesz to jakoś przerobić?

dziaba20

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2008, 17:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Młynka
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: dziaba20 »

witam ponownie instalacja już zrobiona. podpiołem sie pod gniazgo bezpieczników i przekaźników pod kierownicą w miejsce gdzie przychodzi 20A bezpiecznik. akurat u mnie nie wykorzystywany. A jeśli chodzi o tuning to na allegro można kupić ogniwa peltiera. [External Link Removed for Guests] i tak mam zamiar to zrobić żeby dołozyć minimum 1 ogniwo. może nawet 2 i wtedy uzyskam większą moc chłodzenia. pozatym mam zamiar poprawić przewodność cieplną między radiatorami a modułem poprzez paste termoprzewodzącą. no i wiadomo jakiś przełącznik musze zrobić co by załanczał 1 lub 2 lub 3 ogniwa jednocześcnie. tylko tak sie zastanawiam czy gniazdo zapalniczki to wytrzyma bo pobór prądu będzie koło 11A max a gniazdo jest na 10A jeśli nie to będe musiał zrobić jakiś układ czasowy co będzie wyłanczał to trzecie ogniwo po np 2H żeby gniazda nie przegrzać. no i pytanie czy alternator wytrzyma takie obciążenie.
Elektrownia wiatrowa to jest to

ODPOWIEDZ