Problem z Hamulcami astar 1.7tds

Gość

Problem z Hamulcami astar 1.7tds

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam wszystkich mam taki problem ze swoja asterka iz pedał chalulca jest raz twardy a raz miekki bylem u znajomego rozebralismy hamulce i nasmarowali tam jest taki tłoczek nie wiem jak sie on fachowo nazywa bo specjalizuje sie w innej dziedzinie i został wymieniony jeden klocek hamulcowy ale nie na nowy tez na uzywany, jeszcze reszta byla dobra wymienie za jakis czas, no i w związku z tym raz pedał hamulca jest miekki a raz bardzo twardy wczesniej przed smarowaniem oba kola byly bardzo gorace teraz tylko jedno tam gdzie byl wymieniany wlasnie ten jeden klocek. Rozmawialem ze znajomym mowil ze musi sie to jeszcze dotrzec bo sa nierówne musi sie to wszystko poukładac. Napiszcie czy ktoś mial podobna sytuacje ze swoim autem nie mam ABS-u astra jest z 96 roku. Czy sa to oznaki ze trzeba wymienic pompe czy jak prosze o pomoc.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ja miałem bardzo podobną sytuację, a mianowicie jak raz nacisnąłem pedał hamulca to był miękki ale jak puściłem i naciskałem to robił się coraz twardszy aż do tego stopnia że nie było w ogóle wspomagania hamulców i pedał był strasznie twardy.

Jak masz takie objawy jak ja to przede wszystkim sprawdź te przewody podciśnieniowe od serwa bo jeśli jest tam nawet mała dziurka to hamulce będą się tak zachowywać. U mnie od tego przewodu podciśnieniowego wychodzi jeszcze cienki przewód idący do podszybia (steruje on obiegiem zamkniętym) i ten przewód w podszybiu wyskoczył :/

a odkryłem to w taki sposób że odczepiłem jeden koniec tego grubego przewodu podciśnienia i dmuchnąłem w niego :D powietrze uciekało więc nie było szczelność ;)

a raz mi całkiem wysiadła pompa wspomagania to mechanik ją przeczyścił i już od 3 lat mam spokój. NOwa pompa wspomagania je jest aż tak super droga ;)

w sumie to niepotrzebnie rozbieraliście hamulce - trzeba było od razu podciśnieniowe przewody posprawdzać i pompę hamulcową

Usunięty użytkownik 3235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

JOszi, ma rację, posprawdzaj przewody podciśnienia od kolektora do serwa, sprawdź też poziom płynu hamulcowego.

A w ogóle to nie powinieneś wymieniać klocków na używane, na tym nie powinno się oszczędzać, w końcu nie kosztują dużo, a tu chodzi o Twoje i innych bezpieczeństwo.

Jeżeli chodzi o gorące hamulce to jest taki temat:
[External Link Removed for Guests]

bronx

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 06 lut 2008, 23:07
Imię: Piotr
Auto: Astra 17xdtl 96r kombi
Silnik: diesel opla
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: bronx »

Koledzy i ja potrzebuje pomocy.
Uklad odpowietrzony wiec tu na pewno nie tkwi problem.
Hamulce zachowuja sie tak:
pompuje pedal na wylaczonym silniku robi sie twardy, zalaczam silnik delikatnie zejdzie w dol - wiec serwo powinno dzialac (taki opis jest w sam narawiam)
Natomiast podczas jazdy jest tak:
wcisne pedal na maxa bardzo szybko zejdzie prawie na samo dno ale i zablokuje przdnie kola, ale
ale jade wcisne pedal raz(delikatnie), puszcze, wcisne drugi raz (delikatnie) i juz za trzecim razem jest twardy jak skala.
Dodatkowo na luzie jak pompuje pedal hamulca to rosna obroty silnika !

Sprawdzałem vacum pompe, odkrecilem przewod gumowy od serwa zalaczylem silnik i przykladam palec, to go mi zassalo. Z tym ze trwało to ok 1-2sec.
Przewody nigdzie nie sa dziurawe(przewody od pompy vacum do serwa)
Obstawiacie vacum pompe czy serwo ??
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!

------------------------------

ODPOWIEDZ