Problem z silnikiem 1.4 POMOCY!!!
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: świebodzice
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.4 POMOCY!!!
Witam może powtarzam posta za co sorki. Troszke dożo czytania ale dajcie rade do konca przeczytać. Posiadam Asie 1.4 8V 1995 143 tys. bez gazu. Autko EXTRA mam od roku. Pojawiają się pewne problemy.
1. Trochę taki informacyjny jak odczytać rodzaj silnika czy to C14 czy X14 czy jakiś inny bo jeden mechanik powiedział mi że mam jakiś dziwny układ. Ponoć jest na bloku ale nie moge znaleźć dojrzałem na bloku tylko 4 i jakieś ciągi liczb ale nic typu c14 itp.
2. Czy to normalne ze przy włączaniu zapłonu gdy zapalają się wszystkie kontrolki kontrolka CHECK ENGINE mignie później już się nie pali.
3. Problem mam z silnikiem poprostu gaśnie. Na początku wariowały obroty były nierówne po odpaleniu zimnego silnika ok gdy się rozgrzał i chciałem ponownie odpalić to obroty waliły prawie na maxa i spadały do normalnego stanu i przy dodawaniu gazu czarny dym z rury ja z diesla. Czasami ciepłego w ogóle nie dało się odpalić a jeśli już załapał to dopiero dodanie gazu doprowadzało go do stanu "normalności". Tak się robiło czasami nie za każdym razem.
Dałem do mechanika ten stwierdził, że silnik krokowy był zawalony i go wyczyścił dał na komputer KTS i wszystko wyszło ok. stwierdził ze może świece. Więc wymieniłem świece były bardzo czarne i kable też nie pierwszej młodości. I nic. Później inny mechanik stwierdził że to czujnik temp. cieczy. Więc wymieniłem. Po wymianie tego czujnika 4 dzionki były ok. I znowu tym razem gaśnie zimny silnik. Po uruchomieniu ok. przejadę 1 km i daje na luz żeby podjechać do skrzyżowania i lipa silnik gaśnie kontrolki się świecą. Jak już się zatrzymam to nie chce odpalić dopiero po kilku próbach i chwili oczekiwania daje rade jak się rozgrzeje to jest elegancko.
Tak samo jak odpalę zimnego i zostawię na wolnych obrotach po jakieś 1 ; 2 min gaśnie sam i znowu nie darady go odpalić. Jak już załapie to w miarę jest ok. ale obroty nierówne jakby falowały. Dodam tylko że słychać jakieś stuki z silnika jakby zawory ale fachowiec nie jestem. Objechałem wszystkich jak się teraz okazało pseudo „fachowców” w okolicy i żaden nie wie co jest co drugi mówi żeby silnik wymienić. Pomóżcie bo autko super a takie jaja się robią. Z góry dzięki za jakieś konkretne rozwiązania.
1. Trochę taki informacyjny jak odczytać rodzaj silnika czy to C14 czy X14 czy jakiś inny bo jeden mechanik powiedział mi że mam jakiś dziwny układ. Ponoć jest na bloku ale nie moge znaleźć dojrzałem na bloku tylko 4 i jakieś ciągi liczb ale nic typu c14 itp.
2. Czy to normalne ze przy włączaniu zapłonu gdy zapalają się wszystkie kontrolki kontrolka CHECK ENGINE mignie później już się nie pali.
3. Problem mam z silnikiem poprostu gaśnie. Na początku wariowały obroty były nierówne po odpaleniu zimnego silnika ok gdy się rozgrzał i chciałem ponownie odpalić to obroty waliły prawie na maxa i spadały do normalnego stanu i przy dodawaniu gazu czarny dym z rury ja z diesla. Czasami ciepłego w ogóle nie dało się odpalić a jeśli już załapał to dopiero dodanie gazu doprowadzało go do stanu "normalności". Tak się robiło czasami nie za każdym razem.
Dałem do mechanika ten stwierdził, że silnik krokowy był zawalony i go wyczyścił dał na komputer KTS i wszystko wyszło ok. stwierdził ze może świece. Więc wymieniłem świece były bardzo czarne i kable też nie pierwszej młodości. I nic. Później inny mechanik stwierdził że to czujnik temp. cieczy. Więc wymieniłem. Po wymianie tego czujnika 4 dzionki były ok. I znowu tym razem gaśnie zimny silnik. Po uruchomieniu ok. przejadę 1 km i daje na luz żeby podjechać do skrzyżowania i lipa silnik gaśnie kontrolki się świecą. Jak już się zatrzymam to nie chce odpalić dopiero po kilku próbach i chwili oczekiwania daje rade jak się rozgrzeje to jest elegancko.
Tak samo jak odpalę zimnego i zostawię na wolnych obrotach po jakieś 1 ; 2 min gaśnie sam i znowu nie darady go odpalić. Jak już załapie to w miarę jest ok. ale obroty nierówne jakby falowały. Dodam tylko że słychać jakieś stuki z silnika jakby zawory ale fachowiec nie jestem. Objechałem wszystkich jak się teraz okazało pseudo „fachowców” w okolicy i żaden nie wie co jest co drugi mówi żeby silnik wymienić. Pomóżcie bo autko super a takie jaja się robią. Z góry dzięki za jakieś konkretne rozwiązania.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 01 sty 2008, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Moim zdaniem masz C14NZ, przyczyna gaśnięcia silnika może być - chociaz prawie napewno jest, taki meges pod cefką zapłonu, znajduje sie tam układ scalony który jest przykryty jakimś nierozbieralnym plastikiem, i najprawdopodobniej to jest przyczyną twoich kłopotów - jeśli masz kolesia który ma taką asterke z takim samym silnikiem to przełóżcie to i sprawdzcie jak nie masz to na szrot i zakup z możliwością oddania. Oznaczenia powinny się zgadzać na jednym i drugim przedmiocie.
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
Jeśli te ,,ciągi'' liczb zgadzają się z numerkami w dowodzie to przed tą 4 na bloku musi być 1 a przed nią literka typu silnika C lub X. Wyczyść ten napis np. rozpuszczalnikiem...Pozdro..helmud82 pisze:dojrzałem na bloku tylko 4 i jakieś ciągi liczb
ad.2 czasami tak bywa, problem byłby jeśli zapali się i nie zgaśnie...
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: świebodzice
- Kontakt:
dzięki za odp. sprawdzę ten układ dzisiaj. a co do pompy i sondy to mechanior powiedział ze są ok a zapomniałem dodać ze Asia słaba jest jak flaki z olejem ledwo ciągnie pod górkę . No i jest C14 dzieki za podpowiedz.
- Jedras_GW
- Posty: 821
- Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Nic nowego, jest to typowa cecha każdego 14NZ. :mhelmud82 pisze: Asia słaba jest jak flaki z olejem ledwo ciągnie pod górkę .
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm
Astra H Z16XEP '04 77kkm
-
- Posty: 432
- Rejestracja: 24 lip 2007, 18:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: POLANDIA
- Kontakt:
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: świebodzice
- Kontakt:
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: świebodzice
- Kontakt:
Byłem w ASO i panowie mechaniory chcieli mi cały silnik rozebrać ich super komputer też nic nie pokazał. Więc zacząłem wymieniać czujniki wymieniłem czujnik temperatury cieczy 25 zł to kosztowało i wszystko ok pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi.