Problem z silnikiem 1.4 POMOCY!!!

helmud82

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: świebodzice
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 POMOCY!!!

#1

Nieprzeczytany post autor: helmud82 »

Witam może powtarzam posta za co sorki. Troszke dożo czytania ale dajcie rade do konca przeczytać. Posiadam Asie 1.4 8V 1995 143 tys. bez gazu. Autko EXTRA mam od roku. Pojawiają się pewne problemy.
1. Trochę taki informacyjny jak odczytać rodzaj silnika czy to C14 czy X14 czy jakiś inny bo jeden mechanik powiedział mi że mam jakiś dziwny układ. Ponoć jest na bloku ale nie moge znaleźć dojrzałem na bloku tylko 4 i jakieś ciągi liczb ale nic typu c14 itp.
2. Czy to normalne ze przy włączaniu zapłonu gdy zapalają się wszystkie kontrolki kontrolka CHECK ENGINE mignie później już się nie pali.
3. Problem mam z silnikiem poprostu gaśnie. Na początku wariowały obroty były nierówne po odpaleniu zimnego silnika ok gdy się rozgrzał i chciałem ponownie odpalić to obroty waliły prawie na maxa i spadały do normalnego stanu i przy dodawaniu gazu czarny dym z rury ja z diesla. Czasami ciepłego w ogóle nie dało się odpalić a jeśli już załapał to dopiero dodanie gazu doprowadzało go do stanu "normalności". Tak się robiło czasami nie za każdym razem.
Dałem do mechanika ten stwierdził, że silnik krokowy był zawalony i go wyczyścił dał na komputer KTS i wszystko wyszło ok. stwierdził ze może świece. Więc wymieniłem świece były bardzo czarne i kable też nie pierwszej młodości. I nic. Później inny mechanik stwierdził że to czujnik temp. cieczy. Więc wymieniłem. Po wymianie tego czujnika 4 dzionki były ok. I znowu tym razem gaśnie zimny silnik. Po uruchomieniu ok. przejadę 1 km i daje na luz żeby podjechać do skrzyżowania i lipa silnik gaśnie kontrolki się świecą. Jak już się zatrzymam to nie chce odpalić dopiero po kilku próbach i chwili oczekiwania daje rade jak się rozgrzeje to jest elegancko.
Tak samo jak odpalę zimnego i zostawię na wolnych obrotach po jakieś 1 ; 2 min gaśnie sam i znowu nie darady go odpalić. Jak już załapie to w miarę jest ok. ale obroty nierówne jakby falowały. Dodam tylko że słychać jakieś stuki z silnika jakby zawory ale fachowiec nie jestem. Objechałem wszystkich jak się teraz okazało pseudo „fachowców” w okolicy i żaden nie wie co jest co drugi mówi żeby silnik wymienić. Pomóżcie bo autko super a takie jaja się robią. Z góry dzięki za jakieś konkretne rozwiązania.

adec

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 01 sty 2008, 22:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: adec »

Moim zdaniem masz C14NZ, przyczyna gaśnięcia silnika może być - chociaz prawie napewno jest, taki meges pod cefką zapłonu, znajduje sie tam układ scalony który jest przykryty jakimś nierozbieralnym plastikiem, i najprawdopodobniej to jest przyczyną twoich kłopotów - jeśli masz kolesia który ma taką asterke z takim samym silnikiem to przełóżcie to i sprawdzcie jak nie masz to na szrot i zakup z możliwością oddania. Oznaczenia powinny się zgadzać na jednym i drugim przedmiocie.

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

helmud82 pisze:dojrzałem na bloku tylko 4 i jakieś ciągi liczb
Jeśli te ,,ciągi'' liczb zgadzają się z numerkami w dowodzie to przed tą 4 na bloku musi być 1 a przed nią literka typu silnika C lub X. Wyczyść ten napis np. rozpuszczalnikiem...Pozdro..
ad.2 czasami tak bywa, problem byłby jeśli zapali się i nie zgaśnie...

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

A wg mnie problem leży po stronie pompy paliwa i/lub w sondzie lambda (bardziej ją obstawiam).

helmud82

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: świebodzice
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: helmud82 »

dzięki za odp. :) sprawdzę ten układ dzisiaj. a co do pompy i sondy to mechanior powiedział ze są ok a zapomniałem dodać ze Asia słaba jest jak flaki z olejem ledwo ciągnie pod górkę :x. No i jest C14 dzieki za podpowiedz.

Awatar użytkownika
Jedras_GW

Astro-maniak
Posty: 821
Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Jedras_GW »

helmud82 pisze: Asia słaba jest jak flaki z olejem ledwo ciągnie pod górkę :x.
Nic nowego, jest to typowa cecha każdego 14NZ. :m
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm

NAITOP

Astro-maniak
Posty: 432
Rejestracja: 24 lip 2007, 18:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLANDIA
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: NAITOP »

No koledzy nie róbmy flaków z takiego potwora jakim jest 1.4 8V. do 70km/h to roznica jest niewielka w porownaniu z wiekszymi 8V. Ja stawiam na silniczek krokowy lub pompe paliwa. albo to i to.

Asia słaba = redukcja o 2 biegi w dół
[External Link Removed for Guests]

helmud82

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: świebodzice
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: helmud82 »

Aż taki słabiutki to nie był kiedyś dawał rade i to nieźle dopiero od jakiegoś czasu zamulił się. Wczoraj poszedł do warsztatu może mechaniory precyzyjne coś wymyślą

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

mój był w aso i nic nie pomogli, niby na kompie sprawdzali elektronika ok, w...... się i sam zacząłem sprawdzać i u mnie była sonda lambda odepnij ją i zobacz jak autko idzie

helmud82

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2008, 7:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: świebodzice
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: helmud82 »

Byłem w ASO i panowie mechaniory chcieli mi cały silnik rozebrać ich super komputer też nic nie pokazał. Więc zacząłem wymieniać czujniki wymieniłem czujnik temperatury cieczy 25 zł to kosztowało i wszystko ok pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi.

ODPOWIEDZ