Asrta F Przegrzanie silnika i mechanik Moderatorzy: matado
- Lipton
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Skawina
- Kontakt:
Asrta F Przegrzanie silnika i mechanik Moderatorzy: matado
Witam,
co jakiś czas, przegrzewa mi silnik, otóż po przejechaniu ok 10km temperatura na chłodnicy dochodzi do 100 stopni C. płyn teraz już woda, która jest w chłodnicy zostaje wyrzucona przez zbiornik wyrównawczy. Wiatrak na chłodnicy powinien załączać się przy temperaturze powyżej 90stopni, ale tak się nie dzieje. Gdy włączę ogrzewanie samochodu, leci ciepłe powietrze, ale tylko przez chwile. Podejrzewam zacinający się termostat, czujnik na chłodnicy jest sprawny, sam silnik wiatraka również, wygląda to tak jakby temperatura na chłodnicy nie osiągała temperatury załączania. Zwarte obwody czujnika, silnik rusza. Oporności czujnika również Ok. Taka przypadłość zdarza mi raz na dwa tygodnie i trwa, 3 dni po czym wszystko wraca do normy. Spuszczałem całkowicie wodę, po nalaniu ugniatałem węże by odpowietrzyć układ, jednak nic to nie pomaga.
Wczoraj byłem u mechanika, dotknął chłodnicy (ciepłej bo do mechanika musiałem dojechać) i mówi że termostat działa, ale należy wymienić całą chłodnice bo jak na swój wiek może już nie przepuszczać tak jak nowa, że winą całego problemu jest uszczelka pod głowicą, więc uszczelka + planowanie głowicy + ewentualnie nowa chłodnica = ok 800zł
Czy to jest normalne? i to może być przyczyną braku chłodzenia? Czy mechanik zobaczył że przyjechał ktoś zielony i można z niego wyciągnąć.
Uszczelkę z pod głowicy wymieniałem w tamtym roku, kupiłem ją za 20zł, bo troszkę ciekł olej z silnika, teraz już suchy. Chyba że to nie ta uszczelka o której On mówił.
Silnik nie bierze oleju, chodzi równo, nie bierze płynu z chłodnicy (poza tym że go wyrzuca)
Opel Astra F rocznik 93, 1,4 benzyna
co jakiś czas, przegrzewa mi silnik, otóż po przejechaniu ok 10km temperatura na chłodnicy dochodzi do 100 stopni C. płyn teraz już woda, która jest w chłodnicy zostaje wyrzucona przez zbiornik wyrównawczy. Wiatrak na chłodnicy powinien załączać się przy temperaturze powyżej 90stopni, ale tak się nie dzieje. Gdy włączę ogrzewanie samochodu, leci ciepłe powietrze, ale tylko przez chwile. Podejrzewam zacinający się termostat, czujnik na chłodnicy jest sprawny, sam silnik wiatraka również, wygląda to tak jakby temperatura na chłodnicy nie osiągała temperatury załączania. Zwarte obwody czujnika, silnik rusza. Oporności czujnika również Ok. Taka przypadłość zdarza mi raz na dwa tygodnie i trwa, 3 dni po czym wszystko wraca do normy. Spuszczałem całkowicie wodę, po nalaniu ugniatałem węże by odpowietrzyć układ, jednak nic to nie pomaga.
Wczoraj byłem u mechanika, dotknął chłodnicy (ciepłej bo do mechanika musiałem dojechać) i mówi że termostat działa, ale należy wymienić całą chłodnice bo jak na swój wiek może już nie przepuszczać tak jak nowa, że winą całego problemu jest uszczelka pod głowicą, więc uszczelka + planowanie głowicy + ewentualnie nowa chłodnica = ok 800zł
Czy to jest normalne? i to może być przyczyną braku chłodzenia? Czy mechanik zobaczył że przyjechał ktoś zielony i można z niego wyciągnąć.
Uszczelkę z pod głowicy wymieniałem w tamtym roku, kupiłem ją za 20zł, bo troszkę ciekł olej z silnika, teraz już suchy. Chyba że to nie ta uszczelka o której On mówił.
Silnik nie bierze oleju, chodzi równo, nie bierze płynu z chłodnicy (poza tym że go wyrzuca)
Opel Astra F rocznik 93, 1,4 benzyna
- Frost
- Posty: 3214
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:30
- Imię: Przemek
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: ...1.6
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
jak taki mechanik to go zmień bo termostat może nie działać a chłodnica będzie ciepła bo termostat otw tzw mały obwód i duży obwód wody i nieważne ktory jest otwarty woda płynie przez chłodnicę Lipton, uszczelkę można sprawdzić sprawdzając kompresje na cylindrach co do przegrzewania sie tez podejrzewałbym termostat (koszt okolo 30zl) przy czym wymiana powoduje zrzucenie paska rozrząduLipton pisze:Wczoraj byłem u mechanika, dotknął chłodnicy (ciepłej bo do mechanika musiałem dojechać) i mówi że termostat działa,
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 28 gru 2007, 18:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Leszczyny
- Kontakt:
Wiatrak może sie załączać przy nawet 100st.Wymień korek ze zbiorniczka,nalej płynu zamiast wody(ma wyższą temp wrzenia) i odpowietrz układ-wykręć czujnik temp(1 kabel).
Aby sprawdzić głowicę i uszczelkę należy:
-na wył silniku odkręcić korek zbiorniczka
-wrzucić 5bieg i przepchnąć trochę samochód
W zbiorniczku nie powinno być żadnych bąbli powietrza.
Aby sprawdzić głowicę i uszczelkę należy:
-na wył silniku odkręcić korek zbiorniczka
-wrzucić 5bieg i przepchnąć trochę samochód
W zbiorniczku nie powinno być żadnych bąbli powietrza.
- Lipton
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Skawina
- Kontakt:
[quote=
Aby sprawdzić głowicę i uszczelkę należy:
-na wył silniku odkręcić korek zbiorniczka
-wrzucić 5bieg i przepchnąć trochę samochód
W zbiorniczku nie powinno być żadnych bąbli powietrza.[/quote]
Jutro to sprawdzę.
Mój układ chłodzenia doznał samoistnej naprawy (nie pierwszy raz, i nie na długo)
W zbiorniku jest płyn, i właśnie teraz wiatrak, tak jak to było od początku załącza się przy 95 stopniach, bez żadnych problemów schładza chłodnicę, więc stanie w korku upalnego dnia nie sprawia mi problemów.
Podejrzewam również, że gdyby poszła uszczelka pod głowicą, w moim płynie chłodniczym powinny być ślady oleju, ale ani oleju nie ubywa, ani go nie ma w płynie.
Aby sprawdzić głowicę i uszczelkę należy:
-na wył silniku odkręcić korek zbiorniczka
-wrzucić 5bieg i przepchnąć trochę samochód
W zbiorniczku nie powinno być żadnych bąbli powietrza.[/quote]
Jutro to sprawdzę.
Mój układ chłodzenia doznał samoistnej naprawy (nie pierwszy raz, i nie na długo)
W zbiorniku jest płyn, i właśnie teraz wiatrak, tak jak to było od początku załącza się przy 95 stopniach, bez żadnych problemów schładza chłodnicę, więc stanie w korku upalnego dnia nie sprawia mi problemów.
Podejrzewam również, że gdyby poszła uszczelka pod głowicą, w moim płynie chłodniczym powinny być ślady oleju, ale ani oleju nie ubywa, ani go nie ma w płynie.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 02 mar 2008, 23:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
A u mnie od kiedy zaczęły się upały (jazda czy to w mieście czy to na trasie) temperatura oscyluje ok. 100 C. Czy to normalne czy nie zbyt dużo dla silnika? Słyszałem że "one tak mają". Może przeczyszczenie chłodnicy by coś pomogło?
JVC KD-SH99R + Audio Art nxs2120 + Powerbass S-6C + B2H76R + Emphaser EG15 =
Sie pogniotło o słupa, się wzięło młotka i wyklepało
Sie pogniotło o słupa, się wzięło młotka i wyklepało
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: OSTROŁĘKA
- Kontakt:
Sprężonym powietrzem przedmuchaj chłodnicę od wewnątrz(od strony silnika) lub ewentualnie wodą(moze szczeliny masz już mocno przykurzone) w co wątpie,chyba że jeżdzisz po mocno zakurzonych drogach.
Poza tym najlepszym sposobem na wysoką temperaturę to raczej wymiana termostatu na sprawny i zalanie układu nowym płynem.Nie wodą!
Poza tym najlepszym sposobem na wysoką temperaturę to raczej wymiana termostatu na sprawny i zalanie układu nowym płynem.Nie wodą!
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 03 maja 2008, 13:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- kris-591
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 maja 2008, 13:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Witam! Miałem bardzo podobne problemy w moim X17DTL-u jeździłem tak ok pół roku i okazało się w końcu że przyczyną była przepuszczająca ciśnienie uszczelka pod głowicą do układy chłodzenia.Już po wymianie i wszystko działa ok.Pozdrawiam!
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 sie 2008, 19:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- kris-591
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 maja 2008, 13:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt: