Wymiana czujników ABS

Piterro

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra F 1993 r.
Silnik: C18NZ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

Wymiana czujników ABS

#1

Nieprzeczytany post autor: Piterro »

Witam.
Jak kupywałem samochód widziałem, że pali się kontrolka ABSu. Podobno niedawno się zapaliła.......jasne.
Podejrzewałem, że klocki z przodu razem z tarczami są do wymiany, bo już blacha o blachę jechało. I czytałem, że czasami to powoduje błędy ABS. Ale wymieniłem tarcze i klocki przód i ciągle się świeci...

W związku z tym moje pytanie, jak sprawdzić co jest uszkodzone?
Można jakoś sprawdzić czujniki, w "domowy" sposób?
Co i jak powinienem jeszcze sprawdzić.
Obrazek
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Obejrzeć czy rdza zębatek nie przeżarła czy kabelki są podłączone, także z tyłu do piast.

Piterro

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra F 1993 r.
Silnik: C18NZ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Piterro »

W którym miejscu w ogóle one są umiejscowione?
Obrazek
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Jak zdejmiesz którekolwiek koło to przy tarczy (od wewn. strony) jak i bębna (od wewn. strony) widoczny będzie przewód (pojedynczy dość gruby) i on właśnie prowadzi do czujnika

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

No to teraz mogę polecić 'Sam naprawiam Astrę F' :) Koronki znajdziesz ...za kołem. Najlepiej je zdjąć i wtedy zobaczysz koronki wokół piasty i czujnik abs. Takie coś małego na koronce z podłączonym kabelkiem. Nie wiem jak to lepiej opisać. W 'Sam naprawiam' są rysunki. Sprawdź czy koronki nie są wyszczerbione, pordzewiałe. Z tyłu za kołem nie ma koronek bo czujnik jest zintegrowany w piascie.

[ Dodano: 2008-07-02, 18:18 ]
Z tyłu możesz sprawdzić czy którąś wtyczka nie jest odłączona. Najlepiej na kanale. Jakbyś dokladnie obejrzał piaste od strony wewnętrznej, od belki to zauważysz że jest do niej podłączony kabel. Upewnij się że jest. Jeśli wszystko ok a kontrolka dalej świeci to znaczy problem z sterownikiem abs lub czujnikami. Wtedy niech lepiej mechanik się tym zajmie.

[ Dodano: 2008-07-02, 18:22 ]
He, he, Analyzer, piszemy w tym samym czasie chyba.

Piterro

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra F 1993 r.
Silnik: C18NZ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Piterro »

analyzer64, Tomek_0181, zrobiłem tak jak mówiliście. Podnosiłem auto na podnośniku, z przodu skręciłem koła i włożyłem głowę i sprawdzałem. Kable są całe, nic nie jest urwane. Powyciągałem wtyczki i włożyłem je spowrotem. Zębatki są zardzewiałe, widać że dawno nie działał ABS. Z tyłu też wszystko OK.
Co dalej?
Obrazek
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Zębatki mogą być pokryte rdzą, tylko czy ząbki są całe? Druga rzecz, sprawdź czy bezpiecznik od abs jest ok, niektórzy go nawet odłączają dla pichów. Koronki można wymienić jeśli są starte co się czasem zdarza kiedy czujnik jest za blisko. Ja tak miałem. Jeżeli to nic z tych rzeczy to bez obejrzenia na żywo ciężko coś doradzić. W końcu to hamulce więc lepiej jechać do mechanika.

Piterro

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra F 1993 r.
Silnik: C18NZ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Piterro »

Tomek_0181 pisze:Zębatki mogą być pokryte rdzą, tylko czy ząbki są całe?
Oglądałem te zembatki na tyle, na ile pozwoliło mi włożenie łba i namacanie ich. Ząbki są całe, nie ma żadnych wytarć, ułamań, pęknięć.

Gdzie jest bezpiecznik od ABSu?
Obrazek
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

W skrzynce bezpieczników. Pod kierownicą na lewo. Z drugiej strony klapki jest opis.

Piterro

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra F 1993 r.
Silnik: C18NZ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Piterro »

Znalazłem kody błędów do ABSu.
Zaawansowaną techniką na spinacz odczytałem błędy. Wyszedł błąd 37 i 41:
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika.

O ile nie zdziwił mnie kod 41, to z tym stopem to oniemiałem.

Korzystając z wolnej chwili i "świeżo" zakupionego miernika za 10zł, w sobotę pobawiłem się troche z elektryką.

Wyciągnąłem gniazda żarówek z tyłu i pojawiło się pytanie:
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
do każdego z gniazd podłączona jest taka "przejściówka", z taką samą wtyczką jak w gnieździe. Z tej przejściówki wychodzą tylko 2 kable, a z lewego gniazda wychodzą 4.
Zacząłem się zastanawiać od czego to jest. Wypiąłem je i wpiąłem bez tych przejściówek i wszystkie światła działały. Czy to mogły być kable od obsługi oświetlenia przyczepy (bo mam hak).
Tak czy siak zaizolowałem je, zaizolowałem całą puszkę przy haku, (bo popękana) i wszystkie ścieżki na gniazdach przepatrzałem, wszystkie mocowania żarówkek, i ścieżki oraz styli wyczyściłem papierkiem ściernym. Mam nadzieję, że teraz jak zresetuję błędy, to nie wywali mi tego błędu od stopów.
Pozostanie mi tylko wykręcenie i przyjrzenie się dokładne lewemu przedniemu czujnikowi.
Ale dojście do niego nie jest łatwe. A koła nie mogę ściągnąć, gdyż wcześniejszy właściciel "obrobił na okrągło" klucz do kół.....
Obrazek
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic

ODPOWIEDZ