Wymiana czujników ABS
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Wymiana czujników ABS
Witam.
Jak kupywałem samochód widziałem, że pali się kontrolka ABSu. Podobno niedawno się zapaliła.......jasne.
Podejrzewałem, że klocki z przodu razem z tarczami są do wymiany, bo już blacha o blachę jechało. I czytałem, że czasami to powoduje błędy ABS. Ale wymieniłem tarcze i klocki przód i ciągle się świeci...
W związku z tym moje pytanie, jak sprawdzić co jest uszkodzone?
Można jakoś sprawdzić czujniki, w "domowy" sposób?
Co i jak powinienem jeszcze sprawdzić.
Jak kupywałem samochód widziałem, że pali się kontrolka ABSu. Podobno niedawno się zapaliła.......jasne.
Podejrzewałem, że klocki z przodu razem z tarczami są do wymiany, bo już blacha o blachę jechało. I czytałem, że czasami to powoduje błędy ABS. Ale wymieniłem tarcze i klocki przód i ciągle się świeci...
W związku z tym moje pytanie, jak sprawdzić co jest uszkodzone?
Można jakoś sprawdzić czujniki, w "domowy" sposób?
Co i jak powinienem jeszcze sprawdzić.
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Obejrzeć czy rdza zębatek nie przeżarła czy kabelki są podłączone, także z tyłu do piast.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
No to teraz mogę polecić 'Sam naprawiam Astrę F' Koronki znajdziesz ...za kołem. Najlepiej je zdjąć i wtedy zobaczysz koronki wokół piasty i czujnik abs. Takie coś małego na koronce z podłączonym kabelkiem. Nie wiem jak to lepiej opisać. W 'Sam naprawiam' są rysunki. Sprawdź czy koronki nie są wyszczerbione, pordzewiałe. Z tyłu za kołem nie ma koronek bo czujnik jest zintegrowany w piascie.
[ Dodano: 2008-07-02, 18:18 ]
Z tyłu możesz sprawdzić czy którąś wtyczka nie jest odłączona. Najlepiej na kanale. Jakbyś dokladnie obejrzał piaste od strony wewnętrznej, od belki to zauważysz że jest do niej podłączony kabel. Upewnij się że jest. Jeśli wszystko ok a kontrolka dalej świeci to znaczy problem z sterownikiem abs lub czujnikami. Wtedy niech lepiej mechanik się tym zajmie.
[ Dodano: 2008-07-02, 18:22 ]
He, he, Analyzer, piszemy w tym samym czasie chyba.
[ Dodano: 2008-07-02, 18:18 ]
Z tyłu możesz sprawdzić czy którąś wtyczka nie jest odłączona. Najlepiej na kanale. Jakbyś dokladnie obejrzał piaste od strony wewnętrznej, od belki to zauważysz że jest do niej podłączony kabel. Upewnij się że jest. Jeśli wszystko ok a kontrolka dalej świeci to znaczy problem z sterownikiem abs lub czujnikami. Wtedy niech lepiej mechanik się tym zajmie.
[ Dodano: 2008-07-02, 18:22 ]
He, he, Analyzer, piszemy w tym samym czasie chyba.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
analyzer64, Tomek_0181, zrobiłem tak jak mówiliście. Podnosiłem auto na podnośniku, z przodu skręciłem koła i włożyłem głowę i sprawdzałem. Kable są całe, nic nie jest urwane. Powyciągałem wtyczki i włożyłem je spowrotem. Zębatki są zardzewiałe, widać że dawno nie działał ABS. Z tyłu też wszystko OK.
Co dalej?
Co dalej?
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Zębatki mogą być pokryte rdzą, tylko czy ząbki są całe? Druga rzecz, sprawdź czy bezpiecznik od abs jest ok, niektórzy go nawet odłączają dla pichów. Koronki można wymienić jeśli są starte co się czasem zdarza kiedy czujnik jest za blisko. Ja tak miałem. Jeżeli to nic z tych rzeczy to bez obejrzenia na żywo ciężko coś doradzić. W końcu to hamulce więc lepiej jechać do mechanika.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Oglądałem te zembatki na tyle, na ile pozwoliło mi włożenie łba i namacanie ich. Ząbki są całe, nie ma żadnych wytarć, ułamań, pęknięć.Tomek_0181 pisze:Zębatki mogą być pokryte rdzą, tylko czy ząbki są całe?
Gdzie jest bezpiecznik od ABSu?
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
W skrzynce bezpieczników. Pod kierownicą na lewo. Z drugiej strony klapki jest opis.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Znalazłem kody błędów do ABSu.
Zaawansowaną techniką na spinacz odczytałem błędy. Wyszedł błąd 37 i 41:
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika.
O ile nie zdziwił mnie kod 41, to z tym stopem to oniemiałem.
Korzystając z wolnej chwili i "świeżo" zakupionego miernika za 10zł, w sobotę pobawiłem się troche z elektryką.
Wyciągnąłem gniazda żarówek z tyłu i pojawiło się pytanie:
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
do każdego z gniazd podłączona jest taka "przejściówka", z taką samą wtyczką jak w gnieździe. Z tej przejściówki wychodzą tylko 2 kable, a z lewego gniazda wychodzą 4.
Zacząłem się zastanawiać od czego to jest. Wypiąłem je i wpiąłem bez tych przejściówek i wszystkie światła działały. Czy to mogły być kable od obsługi oświetlenia przyczepy (bo mam hak).
Tak czy siak zaizolowałem je, zaizolowałem całą puszkę przy haku, (bo popękana) i wszystkie ścieżki na gniazdach przepatrzałem, wszystkie mocowania żarówkek, i ścieżki oraz styli wyczyściłem papierkiem ściernym. Mam nadzieję, że teraz jak zresetuję błędy, to nie wywali mi tego błędu od stopów.
Pozostanie mi tylko wykręcenie i przyjrzenie się dokładne lewemu przedniemu czujnikowi.
Ale dojście do niego nie jest łatwe. A koła nie mogę ściągnąć, gdyż wcześniejszy właściciel "obrobił na okrągło" klucz do kół.....
Zaawansowaną techniką na spinacz odczytałem błędy. Wyszedł błąd 37 i 41:
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika.
O ile nie zdziwił mnie kod 41, to z tym stopem to oniemiałem.
Korzystając z wolnej chwili i "świeżo" zakupionego miernika za 10zł, w sobotę pobawiłem się troche z elektryką.
Wyciągnąłem gniazda żarówek z tyłu i pojawiło się pytanie:
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
do każdego z gniazd podłączona jest taka "przejściówka", z taką samą wtyczką jak w gnieździe. Z tej przejściówki wychodzą tylko 2 kable, a z lewego gniazda wychodzą 4.
Zacząłem się zastanawiać od czego to jest. Wypiąłem je i wpiąłem bez tych przejściówek i wszystkie światła działały. Czy to mogły być kable od obsługi oświetlenia przyczepy (bo mam hak).
Tak czy siak zaizolowałem je, zaizolowałem całą puszkę przy haku, (bo popękana) i wszystkie ścieżki na gniazdach przepatrzałem, wszystkie mocowania żarówkek, i ścieżki oraz styli wyczyściłem papierkiem ściernym. Mam nadzieję, że teraz jak zresetuję błędy, to nie wywali mi tego błędu od stopów.
Pozostanie mi tylko wykręcenie i przyjrzenie się dokładne lewemu przedniemu czujnikowi.
Ale dojście do niego nie jest łatwe. A koła nie mogę ściągnąć, gdyż wcześniejszy właściciel "obrobił na okrągło" klucz do kół.....
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic