stuki z silnika
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
kristianek, ja tez to miałem .Z głupoty zmieniłem na mineral i podobna sytuacja zaczęła mieć miejsce.Powrót na półsyntetyk pomógł.Znowu cisza :>
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
- kristianek
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Cześć Bast,
Dzięki za radę tak też myślę zrobić,WYMIENIĘ NA PÓŁSYNTETYK.ALE JAK WYMIENIŁEŚ to na jaki OLEJ DOKŁADNIE?
Mam jeszcze pytanie odnośnie tych POPYCHACZY.Każdy mechanik mówi że te stuki to POPYCHACZE,jednakże rozmawiałem z kolegą i on mówi że w tym typie silnika NIE MA POPYCHACZY JEDYNIE SAMOREGULUJĄCY.Sam już nic nie wiem,komu WIERZYC?.
Mówił także że WYMIANA NA PÓŁSYNTETYK może pomóc bo SAMOREGÓLATOR mógł się ZACIĄĆ a rzadszy olej go "ODBLOKUJE",ale jak wyrobiły się krzywki na wałku to już CIĘŻSZA sprawa.
Aha i ważna sprawa TERMOSTAT mam na okrągło otwarty.W lato nie było problemu,ale teraz nie grzeje się silnik 85st.,dopiero w 45min korku "łapie" 100st. i wiatrak się załancza.Także termostat pewnie także zaważył na tych "STUKACH".HMMM żeby go wymienić podobno muszę ściągnąć rozrząd,czy to prawda?
Napiszcie co o tym myślicie,bo ja już zaczynam WĄTPIĆ!!!?
Dzięki za radę tak też myślę zrobić,WYMIENIĘ NA PÓŁSYNTETYK.ALE JAK WYMIENIŁEŚ to na jaki OLEJ DOKŁADNIE?
Mam jeszcze pytanie odnośnie tych POPYCHACZY.Każdy mechanik mówi że te stuki to POPYCHACZE,jednakże rozmawiałem z kolegą i on mówi że w tym typie silnika NIE MA POPYCHACZY JEDYNIE SAMOREGULUJĄCY.Sam już nic nie wiem,komu WIERZYC?.
Mówił także że WYMIANA NA PÓŁSYNTETYK może pomóc bo SAMOREGÓLATOR mógł się ZACIĄĆ a rzadszy olej go "ODBLOKUJE",ale jak wyrobiły się krzywki na wałku to już CIĘŻSZA sprawa.
Aha i ważna sprawa TERMOSTAT mam na okrągło otwarty.W lato nie było problemu,ale teraz nie grzeje się silnik 85st.,dopiero w 45min korku "łapie" 100st. i wiatrak się załancza.Także termostat pewnie także zaważył na tych "STUKACH".HMMM żeby go wymienić podobno muszę ściągnąć rozrząd,czy to prawda?
Napiszcie co o tym myślicie,bo ja już zaczynam WĄTPIĆ!!!?
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 02 wrz 2008, 11:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: SW
- Kontakt:
Z reguły tak jest ale może to być również wałek rozrządu, ja mam tak u siebie. Mój "guru" też zakładał że są to "szklanki", ale odkręcił pokrywę zaworów i sam pomacałem wałek i były wyczuwalne pod palcem starcia na wałku i to tak stuka (przynajmniej u mnie). Można z tym jeździć ale bez przesady .kristianek pisze:Każdy mechanik mówi że te stuki to POPYCHACZE
Tak to prawda.kristianek pisze:HMMM żeby go wymienić podobno muszę ściągnąć rozrząd,czy to prawda?
pozdrawiam
[External Link Removed for Guests] X16SZR + klima
- Witoldo88
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 gru 2008, 17:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
Witam wszystkich pisze pierwszy raz na forum bo od nie dawna posaiadm Astre 1.4 sedan z 1995r. Rano jak Odpalam Asię to słychac dość głośno stuki z silnika po paru minitach juz nie stukają i poważnym problemem jest jest znikanie oleju z silnika. Na zewnątrz nie widac żadnych wycieków a co tydzien(ok.400km) musze dolac 300ml. oleju nie wiem co to może byc. Mechanik znajomy powiedział że to mogą być jakies gumki pod zaworami ale ja sie nie znam dlatego pisze z prośbą o fachową pomoc. prosze pisać jak ktos wie co to jest.
Poprawiłem czcionkę, następnym razem nie używaj pogrubionej
Poprawiłem czcionkę, następnym razem nie używaj pogrubionej
Ostatnio zmieniony 05 gru 2008, 16:35 przez Witoldo88, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Witoldo88,
Chciał powiedzieć, że trzeba wymienić uszczelniacze trzonków zaworów - takie mini simmeringi - ponieważ stwardniała w nich guma, która stanowi uszczelnienie przed spływaniem oleju po trzonkach zaworów do komory spalania; stąd masz branie oleju.Witoldo88 pisze:Mechanik znajomy powiedział że to mogą być jakies gumki pod zaworami
myśleć...też bym umiał!
- Witoldo88
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 gru 2008, 17:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
- kristianek
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Załączam Wam moje obserwacje "patrzcie także temat-dzwonienie w silniku"
Cześć Wam,
Wczoraj GDY SILNIK BYŁ ZIMNY ŚCIĄGNOŁEM ze znajomym GÓRNĄ POKRYWĘ aby zobaczyć jak WYGLĄDA WAŁEK ROZRZĄDU.Hmmmm NIE JEST CIEKAWIE.KRZYWKI po prawej stronie od strony wlewu oleju są powycierane,a wręcz POPRZEPALANE-ZGROZAAAAA.I co dziwne wałek rozrządu był po prawej stronie (wlew oleju) suuuuchutki w przeciwieństwie do lewej.
Pyzatym ten typ silnika nie ma POPYCHACZY (tak jak mówiło mi paru mechaników u których byłem potwierdzić diagnozę-Oława) jedynie SAMOREGULATORY.Także pewnie czeka mnie WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU+SAMOREGULATORY(gdzie DWA zakleszczyły się i nie odbijały).A OLEJ MINERAL (Mobil) WYMIENIĘ na PÓŁSYNTETYK.Pozostaje wymiana TERMOSTATU,co wiąże się z WYMIANĄ ROZRZĄDU(bo aby wymienić termostat trzeba wymienić rozrząd,chociaż do okresowej wymiany pozostało mi 10tyś.)
Jednym słowem KATASTROFA-wyjdzie sporo kasy za to wszystko.
Także jeżeli Wam COŚ STUKA W SILNIKU TO NIE MA SIĘ CO ZASTANAWIAĆ,TYLKO KWESTIA ZNALEZIENIA DOOOOOBREGO MECHANIKA,który POTRAFI SZYBKO ZDIAGNOZOWAĆ W CZYM TAK NAPRAWDĘ JEST PROBLEM.
Dam Wam znać kiedy sprawa ze STUKANIEM W SILNIKU się zakończy i Z JAKIM SKUTKIEM.
Cześć Wam,
Wczoraj GDY SILNIK BYŁ ZIMNY ŚCIĄGNOŁEM ze znajomym GÓRNĄ POKRYWĘ aby zobaczyć jak WYGLĄDA WAŁEK ROZRZĄDU.Hmmmm NIE JEST CIEKAWIE.KRZYWKI po prawej stronie od strony wlewu oleju są powycierane,a wręcz POPRZEPALANE-ZGROZAAAAA.I co dziwne wałek rozrządu był po prawej stronie (wlew oleju) suuuuchutki w przeciwieństwie do lewej.
Pyzatym ten typ silnika nie ma POPYCHACZY (tak jak mówiło mi paru mechaników u których byłem potwierdzić diagnozę-Oława) jedynie SAMOREGULATORY.Także pewnie czeka mnie WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU+SAMOREGULATORY(gdzie DWA zakleszczyły się i nie odbijały).A OLEJ MINERAL (Mobil) WYMIENIĘ na PÓŁSYNTETYK.Pozostaje wymiana TERMOSTATU,co wiąże się z WYMIANĄ ROZRZĄDU(bo aby wymienić termostat trzeba wymienić rozrząd,chociaż do okresowej wymiany pozostało mi 10tyś.)
Jednym słowem KATASTROFA-wyjdzie sporo kasy za to wszystko.
Także jeżeli Wam COŚ STUKA W SILNIKU TO NIE MA SIĘ CO ZASTANAWIAĆ,TYLKO KWESTIA ZNALEZIENIA DOOOOOBREGO MECHANIKA,który POTRAFI SZYBKO ZDIAGNOZOWAĆ W CZYM TAK NAPRAWDĘ JEST PROBLEM.
Dam Wam znać kiedy sprawa ze STUKANIEM W SILNIKU się zakończy i Z JAKIM SKUTKIEM.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 02 wrz 2008, 11:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: SW
- Kontakt: