problem z temp silnika albo mi sie zdaje :)
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Bunkerites, raczej tam być nie powinno. Ale nie wiadomo jaki masz czujnik na chłodnicy ( jego zakres pracy ) bo może komuś sie nudziło i znalazl taki co sie włancza przy 90 stopniach. Naj lepiej to go wykręcić i sprawdzić. Bo tu może być jeszcze kwestia że wskazówka na tablicy źle pokazuje.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: chorzow
- Kontakt:
moim zdaniem to prawidłowe ze sie włancza przecierz silnik nie moze sie przegrzac w moim tak mam po przekroczeniu 90 stopni sie włańcza wentylator a muj to 1,6 8v kombi 92 rBunkerites pisze:dzis odkrylem ze jak temp podczas postoju wzrosnie do 90 st wlacza mi sie went,chyba to nie jest normalne co ?
uli
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: chorzow
- Kontakt:
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: OSTROŁĘKA
- Kontakt:
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
najpierw sprawdz czy wskaznik paliwa pokazuje zeczywisty stan czujnik temp. iwskaznik sa zasilane nap .stabilizowanym . jak padnie stabilizator to temp ,wskazanie paliwa i obrotomierz (o ile jest) przeklamuja .nastepnie test macajewa na wezu od bloku do chlodnicy .po upewnieniu sie ze termostat jest caly czas zablokowany w pozycji otwartej mozesz zastosowac dorazne rozwiazanie opisane w dziale ogolnym na str 3 "wymiana termostatu -porada ".to tylko niewiele roboty a dziala ok .jezeli chodzi o wiatrak to zajmij sie nim jak juz bedziesz mial prawidlowe wskazania.
marpas 1954
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Ja mam tak samo jak Regemen (45 stopni) i... tak w Astrach F ma być! Jak ktoś ma cały czas 90 albo jeszcze więcej to raczej za dużo. W korkach pewnie wentylator już nie wyrabia i silnik się przegrzewa.
Też swego czasu panikowałem z powodu temperatury stojącej w połowie pomiędzy niebieskim a czerwonym polem. I taki jeden oszołom twierdził, że ma być 90 stopni, co więcej mechanicy na stacji przeglądów zapytani czy 45 stopni a nie 90 jest OK stwierdzili, że termostat trzeba wymienić. Wymieli i to samo, dalej miałem 45 stopni w trakcie jazdy! Jednak inaczej być nie może, bo przy sprawnym termostacie wskazówka ma być pomiędzy czerwonym a niebieskim polem. Nie musi to być aż 90 stopni, zwłaszcza gdy jedziemy V biegiem 100 na godzinę, to już byłaby tragedia gdyby było aż 90 stopni przy takiej jeździe.
Wystarczyło zerknąć do instrukcji obsługi Opla Astry, by moje obawy się rozwiały i moja ocena doradców pseudo-znawców uległa zmianie.
Na stronie 15 Instrukcji Obsługi Opla Astry F pod rysunkiem wskaźnika temperatury płynu chłodzącego znajduje się objaśnienie wskaźnika temperatury płynu chłodzącego.
"Wskazówka na niebieskim polu = silnik nie osiągnął jeszcze swej temperatury pracy.
Wskazówka na czerwonym polu = Za wysoka temperatura. Zatrzymać się i wyłączyć silnik. Kontynuowanie jazdy jest niebezpieczne dla silnika.
Wskazówka między dwoma polami = normalna temperatura pracy silnika."
Też swego czasu panikowałem z powodu temperatury stojącej w połowie pomiędzy niebieskim a czerwonym polem. I taki jeden oszołom twierdził, że ma być 90 stopni, co więcej mechanicy na stacji przeglądów zapytani czy 45 stopni a nie 90 jest OK stwierdzili, że termostat trzeba wymienić. Wymieli i to samo, dalej miałem 45 stopni w trakcie jazdy! Jednak inaczej być nie może, bo przy sprawnym termostacie wskazówka ma być pomiędzy czerwonym a niebieskim polem. Nie musi to być aż 90 stopni, zwłaszcza gdy jedziemy V biegiem 100 na godzinę, to już byłaby tragedia gdyby było aż 90 stopni przy takiej jeździe.
Wystarczyło zerknąć do instrukcji obsługi Opla Astry, by moje obawy się rozwiały i moja ocena doradców pseudo-znawców uległa zmianie.
Na stronie 15 Instrukcji Obsługi Opla Astry F pod rysunkiem wskaźnika temperatury płynu chłodzącego znajduje się objaśnienie wskaźnika temperatury płynu chłodzącego.
"Wskazówka na niebieskim polu = silnik nie osiągnął jeszcze swej temperatury pracy.
Wskazówka na czerwonym polu = Za wysoka temperatura. Zatrzymać się i wyłączyć silnik. Kontynuowanie jazdy jest niebezpieczne dla silnika.
Wskazówka między dwoma polami = normalna temperatura pracy silnika."
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 03 maja 2008, 13:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: chorzow
- Kontakt: