problem z temp silnika albo mi sie zdaje :)

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Bunkerites, raczej tam być nie powinno. Ale nie wiadomo jaki masz czujnik na chłodnicy ( jego zakres pracy ) bo może komuś sie nudziło i znalazl taki co sie włancza przy 90 stopniach. Naj lepiej to go wykręcić i sprawdzić. Bo tu może być jeszcze kwestia że wskazówka na tablicy źle pokazuje.
[External Link Removed for Guests]

robert1114

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: chorzow
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: robert1114 »

Bunkerites pisze:dzis odkrylem ze jak temp podczas postoju wzrosnie do 90 st wlacza mi sie went,chyba to nie jest normalne co ?
moim zdaniem to prawidłowe ze sie włancza przecierz silnik nie moze sie przegrzac w moim tak mam po przekroczeniu 90 stopni sie włańcza wentylator a muj to 1,6 8v kombi 92 r
uli

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

robert1114, to co powiesz na te informacje ?? ( trzeba kliknąć w obrazek aby powiększyć i tam jest temnp działania )

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

robert1114

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: chorzow
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: robert1114 »

to czegos nie rozumie przeciez 100 stopni to woda sie gotuje?? a tak nie moze byc ???
uli

regemen

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: regemen »

Panowie ale ta temperatura nie odnosi się do wody tylko do płynu .A płyn ma trochę wyższa temperaturę wrzenia.Poza tym wskażnik temperatury na kokpicie nie jest precyzyjny co do stopnia.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

najpierw sprawdz czy wskaznik paliwa pokazuje zeczywisty stan czujnik temp. iwskaznik sa zasilane nap .stabilizowanym . jak padnie stabilizator to temp ,wskazanie paliwa i obrotomierz (o ile jest) przeklamuja .nastepnie test macajewa na wezu od bloku do chlodnicy .po upewnieniu sie ze termostat jest caly czas zablokowany w pozycji otwartej mozesz zastosowac dorazne rozwiazanie opisane w dziale ogolnym na str 3 "wymiana termostatu -porada ".to tylko niewiele roboty a dziala ok .jezeli chodzi o wiatrak to zajmij sie nim jak juz bedziesz mial prawidlowe wskazania.
marpas 1954

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

robert1114, dkładnie to co napisał regemen, to jest płyn a nie woda i jego temp wrzenia jest wyrzsza dodatkowo w układzie panuje ciśnienie któego zadanie ( wg. "sam naprawiam" ) podniesienie temperatury wrzenia cieczy w układzie chłodzenia :)
[External Link Removed for Guests]

Gość

#18

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Ja mam tak samo jak Regemen (45 stopni) i... tak w Astrach F ma być! Jak ktoś ma cały czas 90 albo jeszcze więcej to raczej za dużo. W korkach pewnie wentylator już nie wyrabia i silnik się przegrzewa.

Też swego czasu panikowałem z powodu temperatury stojącej w połowie pomiędzy niebieskim a czerwonym polem. I taki jeden oszołom twierdził, że ma być 90 stopni, co więcej mechanicy na stacji przeglądów zapytani czy 45 stopni a nie 90 jest OK stwierdzili, że termostat trzeba wymienić. Wymieli i to samo, dalej miałem 45 stopni w trakcie jazdy! Jednak inaczej być nie może, bo przy sprawnym termostacie wskazówka ma być pomiędzy czerwonym a niebieskim polem. Nie musi to być aż 90 stopni, zwłaszcza gdy jedziemy V biegiem 100 na godzinę, to już byłaby tragedia gdyby było aż 90 stopni przy takiej jeździe.

Wystarczyło zerknąć do instrukcji obsługi Opla Astry, by moje obawy się rozwiały i moja ocena doradców pseudo-znawców uległa zmianie.

Na stronie 15 Instrukcji Obsługi Opla Astry F pod rysunkiem wskaźnika temperatury płynu chłodzącego znajduje się objaśnienie wskaźnika temperatury płynu chłodzącego.

"Wskazówka na niebieskim polu = silnik nie osiągnął jeszcze swej temperatury pracy.

Wskazówka na czerwonym polu = Za wysoka temperatura. Zatrzymać się i wyłączyć silnik. Kontynuowanie jazdy jest niebezpieczne dla silnika.

Wskazówka między dwoma polami = normalna temperatura pracy silnika."

VINCI

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 03 maja 2008, 13:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: VINCI »

To bardzo ciekawe, bo ja w astrze mam wskaźnik temperatury który zaczyna się od 70 a kończy na 110 czyli w połowie jest jakieś 90 stopni, czyli normalna temperatura pracy, coś chyba pomieszałeś kolego krzysyek ... :mrgreen:

robert1114

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: chorzow
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: robert1114 »

witam ponownie i widze ze jednak ktos sie zna i miałem racje co do tej temperatury :mrgreen:
8) :!:
uli

ODPOWIEDZ