problem z temp silnika albo mi sie zdaje :)

VINCI

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 03 maja 2008, 13:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#31

Nieprzeczytany post autor: VINCI »

No to najgorzej jak cię wyrolowali bo nie ma chyba nic gorszego jak mieć "rozgrzebany" rozrząd i nie pozmieniać od razu pompy i termostatu :evil:

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#32

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

to ze tak jest napisane w ksiazce to wiemy i dlatego niektorzy (jak mieli takie objawy )juz sobie poradzili . a toze nie mozesz sprawdzic czy ci wymienili te elementy to nieprawda .powiem tak;nie tylko mozesz ale wrecz POWINIENES-bo to lezy tylko wTwoim interesie

[ Dodano: 2008-07-09, 19:47 ]
VINCI, tojest jeszcze jeden przyklad nato ze jak sam nie zrobisz to nigdy nie wiesz co masz zrobione
marpas 1954

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#33

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

krzysyek pisze:U mnie przy 80 jest już otwarty
miałem podobnie, dalem termostat do wymiany i sie okazało ze był założony taki który sie otwiera przy 82 stopniach... i sie wyszystko wyjaśniło...

Przypuszczam ze zrobili Cie w jajo... Jak mi co kolwiek robili to pokazywali każdą zmienioną część, do puki nie odebrałem auta każda z nich sobie leżała i czekalą na oględziny...

A jak dobrze pamiętam to u Ciebie trzeba rozrząd rozgrzebywać aby sie do termostatu dokopać...
[External Link Removed for Guests]

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#34

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

w przypadku otwartego term .niekoniecznie trzeba rozwalac rozrzad.
marpas 1954

markor

Astro-maniak
Posty: 186
Rejestracja: 24 lis 2007, 9:54
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan
Silnik: x20xev
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#35

Nieprzeczytany post autor: markor »

krzysyek, Kolego spytam z ciekawośc bo też jestem z rzeszowa:) u kogo wymienialeś ten termostat i reszte? Który serwis?
[External Link Removed for Guests]

Gość

#36

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No ja się nie orientuję za bardzo, ale termostat w mojej Astrze jest niestety schowany głęboko. Trzeba zdejmować pasek zębaty rozrządu i koło zębate wałka rozrządu.

Czyli wygląda, że mam taki właśnie termostat na 82 stopnie jak Ty miałeś Cobrettii.

Wracając do tych temperatur nagrzania silnika. Zacytuję znowu książkę. Piszą, że w przypadku awarii termostatu, komputerek zakłada zawsze (nawet gdy silnik będzie zimny), że silnik jest nagrzany czyli, że ma 80 stopni.

Strona 112 wspomnianej ksiunżki:
"Sprawdzanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej mierzy temperaturę silnika i przekazuje sygnał do urządzenia sterującego. Czujnik zawiera termistor, czyli rezystor NTC o ujemnym współczynniku temperatury (Negative Temperatur Coeffizient), którego oporność maleje wraz ze wzrostem temperatury. Jeżeli czujnik poda zbyt wysoki sygnał, to pojawi się kod usterki 14.
Natomiast kiedy zbyt niski, pojawi się kod usterki 15. W obu przypadkach urządzenie sterujące przyjmuje do sterowania układem stałą wartość temperatury +80°C. Odpowiada
to silnikowi nagrzanemu i powoduje przy niskich temperaturach otoczenia i zimnym silniku
trudności z uruchomieniem i nierówny bieg."

Markor, wymieniałem w takiej niedużej miejscowości pod Rzeszowem. Nie podam której, bo mnie jeszcze skojarzy znajomy tam pracujący i zerwie ze mną kontakty, za złe pisanie o nich ;)

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#37

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

krzysyek.ale ty nic do tej pory nie wspominales czy kod 14 lub 15 u ciebie wywala . to troche inna bajka .niekoniecznie w tej sytuacji te kody beda sie ujawniac .jezeli uszkodzeniu ulegnie czujnik temp .podajacy informacje do ecu to wowczas tak .jaki masz silnik .masz dwa czujniki czy jeden.sprawdz typ silnika .jezeli maszdwa czujniki to jeden steruje wskaznik -drugi ecu .
marpas 1954

Gość

#38

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Ojej nie wiem ile mam tych czujników temperatury. Popatrzę przy okazji. Ale na szczęście błędów mi nie wywala. W sumie z temperaturą jest wszystko dobrze, za wyjątkiem kontrowersyjnej kwestii z tymi 80 stopniami w trakcie spokojnej lub szybkiej jazdy. W korkach itp osiąga silnik oczywiście 90 i więcej stopni.

Zacytowałem ten fragment z książki, bo tam jest mowa o sytuacji gdy ECU nie wie jaka jest temperatura silnika. Zakłada wówczas, że silnik jest nagrzany i ma 80 stopni. Więc chyba temperatura 80 stopni na wskaźniku nie jest zła. Skoro takie ustawienie na sztywno na nagrzany silnik ma komputerek w przypadku awarii czujnika temperatury. Taki z tego wniosek wyciągam, ale czy słuszny, tego nie wiem.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#39

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

krzysyek, Co do książki "sam naprawiam" to już wyraziłęm swopje strasznie negatywne zdanie kilka razy. Jeżeli chodzi o mój model to ona jest tragicznie napisana, schematów prawie nie ma albo są mało czytelne, osobiście radze z pewną rezerwą do tej ksiązki podchodzić ( przykład, ja mam DTL-a bez kompa, a w książce jest coś chyba o świecach wspomniane do kontroli czego jest potrzebny komp, a żadnego sprostowania na ten temat brak )

Co do tej temperatury, silnik ma pewną temperature optymalną pracy, jest to między 90 a 95 stopni ( tak wynika między innymi z temp otwarcia termostatu w każdy aucie jest ona w tamtych granicach ) Temperatura 80 stopni widocznie jest uznana za naj niższą temperature w której silnik jest nagrzany, oczywiście jako górną granice można przyjąc jakieś 105 do 110 stopni, jest to związane z rozszeżalnością metalu pod wpływem ciepła. I kwestią zamiany ciepła na prace. Nie będe tu już w fizyke sie wdawał.

Możesz zaobserwować lekki spadek spalania auta jak temp osiągnie u Ciebie temp 90-95 stopni ( będzie to małe max 0,5 litra ale dzisiaj to każda kropelka sie liczy )

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#40

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

. jak widze to dalej nie rozumierz iz termostat jest jeden aczujnniki w wiekrzosci wersji sa dwa .nie mozesz myslec ze jak masz na zegarze ok.80st.Cto taka temperature widzi ecu .jezeli sa dwa czujniki to ecu ma inne dane niz ty na zegarze pod warunkiem iz masz uszkodzony czujnik temp .lub twoj zegar jest malo dokladny isyt odwrotna tzn.walnienty czujnik na ecu to wywali ci blad czujnika a temp na zegarach bedzie ok, tak ze nie mozesz tego mylic i myslec ze jak masz niskie wskazanie na zegarach to ecu ma takie same dane .jezeli wskaznik bedzie oszukiwal i pokazywal 70-80stC to ecu moze wtym samym czasie mic dane ze jes 95 ALE to beda dane zdrugiego czyjnika . moze troche chaotycznie ale sie spiesze
marpas 1954

ODPOWIEDZ