X16XEL uszkodzona uszczelka pod głowicą.

@Tomek25

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2008, 12:10
Imię: Tomek
Auto: mondeo mkII
Silnik: 1.8 16v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

X16XEL uszkodzona uszczelka pod głowicą.

#1

Nieprzeczytany post autor: @Tomek25 »

puściła uszczelka pod głowicą w 1,6 16v x16xel na gazie co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony 04 gru 2008, 22:17 przez @Tomek25, łącznie zmieniany 1 raz.
kradzieże kół to normalka tylo czemu moje zgineły :(

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

A nogę masz cieżką?? Jaki masz przebieg autka??
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

@Tomek25

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2008, 12:10
Imię: Tomek
Auto: mondeo mkII
Silnik: 1.8 16v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

#3

Nieprzeczytany post autor: @Tomek25 »

niekatuje jej jeśli oto chodzi
a przebieg jest 165000 km
tylko ża ja od września zrobiłem już 25000km
kradzieże kół to normalka tylo czemu moje zgineły :(

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

Trudno powiedzieć dlaczego może ktoś wcześniej katował auto może auto sie przegrzało lub po prostu ze starości. Ja mam 185 tys i nie dosć że wymieniana była uszczelka to jeszcze tłoki zawory pierścionki uszczelniacze itp. Poprzedni właściciel zarżnął silnik na amen. Nie wiem jak on to zrobił ale nawet urwała się śruba łącząca tłok z korbowodem. Wiem tylko że przy tym wszystkim strzelił pasek rozrządu. Warto tego pilnować.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

ja37

V.I.P.
Posty: 6065
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Dobrze miałes ustawioną mieszankę na gazie?
Gaz też przyspiesza zużycie uszczelki.
Daj foty zdjętej uszczelki.

Awatar użytkownika
SZopEN_DDR

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: SZopEN_DDR »

u mnie ten sam przypadek, prawdopodobnie gaz jest winowajcą i zmęczenie i wiek materiałów, mój przebieg 150tyś a na gazie chodził ledwo miesiąc... a jak się już rozkręciło to i kapitalka poszła ;-)
Pozdro

ja37

V.I.P.
Posty: 6065
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

SZopEN_DDR, to twój jest młodzieniaszek :mrgreen:
Ja w x14sz zakładałem gaz przy przebiegu 220kkm.
Przy 294kkm zrobiłem swap.
I jakoś nic mi gaz nie popsuł.

Usunięty użytkownik 3235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Nie ma reguły na to czy i kiedy padnie UPG. Ale jak już to albo przebieg robi swoje, albo wina materiału z jakiego wykonana jest uszczelka, ze starości, czy auto było przegrzane czy nie. To wszystko mogą być powody doprowadzające do awarii UPG. Jednakże nie ma reguły kiedy i w jakich okolicznościach ona padnie. W jednym aucie uszczelka poleci przy załóżmy 160kkm, a w innym przy 260, a w jeszcze innym wytrzyma 300kkm. Tak czy owak jeżeli padnie to będziemy niemiło zaskoczeni :mrgreen:

szybajker

Astro-maniak
Posty: 300
Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
Imię: Łukasz
Auto: Linea Blu Coupe
Silnik: Z22SE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: szybajker »

To dziwne SZopEN_DDR - na moim silniku gaz został założony 45kkm temu i nic, a teraz mam przebieg 163,5kkm...
No ale oczywiście wszyscy "fachowcy" zrzucą na to winę, bo przecież "gaz ma wyższą temperaturę spalania". Sporo osób (także na tym forum) wszystkie przypadłości / awarie / uszkodzenia zrzuca właśnie na gaz, ponieważ sami są nieprzekonani do LPG i nigdy nie próbowali jazdy takim samochodem. No ale u nich nie ma danego problemu, bo zasilają swoje auto jedynie słusznym paliwem... Przynajmniej tak sobie tłumaczą to, że do tej pory o samochód dbali należycie i taka usterka po prostu nie mogła się im zdarzyć...
Na kwestię, że w samochodzie jest coś takiego jak układ chłodzenia juz przecież nikt nie patrzy. Jeśli samochód był regularnie "gotowany", na zimę ktoś tekturkę na chłodnicę nakładał i potem zasuwał na "dwójce" 90 czy nawet 100km/h (czym niektórzy na tym forum się nawet szczycą...), na mechaniku oszczędzał, przeglądy robił wyłącznie do momentu utraty gwarancji... No cóż... jeszcze wiele Asterek jest niewyzwolonych od takich właścicieli... A jak już zostaną wyzwolone, to swoje muszą odchorować...

Aliszer

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 23 lip 2008, 18:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Aliszer »

Witam

Pozwolicie że napiszę w tym temacie, bo szkoda tworzyć nowy a nie jest to tak zupełnie OT...

Czy głowica silnika X16XEL z Astry F różni się czymś od głowicy z X16XEL z Astry G ( ewentualnie Zafiry ) i czy to prawda że X14XEL ma identyczną głowicę ?

Nie ukrywam że czeka mnie wymiana głowicy ( o ile wcześniej nie wymienię auta ) a zauważyłem że na szrotach itp. taniej i prościej o głowicę do Astry G niż F :shock:

Liczę na odpowiedź

Pozdro

ODPOWIEDZ