1,4 16v silnik pracuje jak diesel

Awatar użytkownika
johny4578

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: johny4578 »

Wydaje mi sie ze dobrze odczytuje, posępowałem zgodnie z instukcja,,, i też sie dziwiłem ze nie wyskakuje najpierw kod 12. A olej jest mineralny, i mechanik stwierdził ze po wymianie uszczelki nie ma sensu zmieniać na nowy bo ten jest całkiem dobry. Zdziwiło mnie to bo przecież napewno był troszku wymieszany z płynem chłodniczym.

Bomber

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 16 lut 2008, 20:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Bomber »

Najprwdopodobniej masz kody czterocyfrowe i odczyt następuje od razu bez żadnego kodu 12. 10 mrugnięc oznacza 0 więc Twój kod powinien wygłądac tak

1405

a oznacza "Uszkodzenie zaworu EGR"

Kody do naszych silniczków znajdziesz w linku który podał TomC następnie zakładka TECHNIKA i na koniec Wykryj to Sam. Na samym dole strony jest link do innych kodów: " Inne kody plik w formacie Excela do pobrania kody.xls "

Mam nadzieję, że pomogłem :)

Awatar użytkownika
johny4578

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: johny4578 »

Pewnie ze pomogłeś. Dzięki serdeczne, już myślałem ze będę musiał płacić 40zł za podłączenie do komputera.

[ Dodano: 2008-07-15, 23:57 ]
Poczytałem o tym ERG, i jedyne objawy jakie są przy tym to zamulenie silnika i przerywanie w trakcie dodawanie gazu, takrze nie jestem pewien czy to jest do końca to. Ale dowiedziałem sie od kumpla ze to moze być hydrauliczny regulator luzów na zaworach(potocznie kasator). Kiedy silnik jest zimny i olej gęsty wszystko ok. ale jak sie rozgrzeje i olej robi sie rzadszy zaczyna trajkotać i chodzi jak diesel. Co o tym myślicie???

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: TomC »

jakim olejem go zalałeś może jakiś lichy, a może nawalił któryś z samoregulatorów zaworów.?
Dlatego pytałem jaki olejem zalałeś - jak lichy olej słabe parametry to może tak być - zwłaszcza jak dodałeś: wlałeś stary olej z resztaki płynu.

U siebie wymieniałem 3 samolegulatory czy jak to zwiesz hydrauliczny regulator luzów na zaworach.
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]

venom

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
Imię: Michael
Auto: V850
Silnik: B5252S
Województwo: śląskie
Lokalizacja: MCE
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: venom »

Wtrącę jeszcze moje dwa grosze, bo mam podobny problem.
Jakiś czas temu astra 1.4 2000r. zaczęła klekotać jak dizel, przy przebiegu 70kkm.
Został wymieniony rozrząd, niby jest lepiej, ale jak by się dłużej wsłuchać w silnik to coś brzęczy. Dodatkowo auto kaprysi - jednego dnia rano idzie jak burza, następnego przerywa jakby nie paliło na któryś gar. Czasem usterka przechodzi po nagrzaniu, czasem nie. Czasem po odpaleniu jest dobrze i na trasie zaczyna grymasić. Wymieniłem świece, teraz czekam na kable - zamówiłem NGK, mam nadzieję że dobrze wybrałem i że problem zniknie. Olej wymieniany jakiś czas przed rozrządem na mobil syntetyk.
Takie efekty są zarówno na gazie jak i na benzynie, gdzie jeszcze szukać przyczyny tego zjawiska?
Pozdro!
Obrazek

Awatar użytkownika
johny4578

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: johny4578 »

A jescze takie pytanko. Czy jak bym wymienił i zalał mineralny olej czyli gęsty do tego trosczke doktora czy by załatwiło sprawe na jakiś czas???

venom

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
Imię: Michael
Auto: V850
Silnik: B5252S
Województwo: śląskie
Lokalizacja: MCE
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: venom »

po wymianie kabli silnik zaczął pracować dużo ciszej i równiej, prawie jak nowy, co do oleju, to nie wiem czy producent zaleca minerala ;)
Obrazek

Adam

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 sie 2007, 8:06
Imię: Adam
Auto: Astra kombi
Silnik: 1,6 16v
Lokalizacja: Gródków
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Adam »

Witaj.
Jeżeli chodzi o olej, to nie zaleca się zalewać silnika 16V olejem mineralnym, ponieważ ma to negatywny wpływ na hydrauliczne popychacze.

Awatar użytkownika
johny4578

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: johny4578 »

No dobrze nie zaleca sie... ale czy pomogłoby to na jakiś czas?Zresztą i tak nie cisne Asi bo sie boje ze zaraz sie cos popsuje.

szczawik1

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 17 lip 2008, 22:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: szczawik1 »

Sprawdź sobie regulator ciśnienia w pompie olejowej.To taki korek na klucz 24 za kołem pasowym wału.Wyjmij sprężyne i wyczyść tłoczek w nitro :)

ODPOWIEDZ