Czy padłem ofiarą oszustwa?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 lip 2008, 1:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowa Sól/Głogów
- Kontakt:
Czy padłem ofiarą oszustwa?
Witam Szanownych Asteromaniaków!
Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem Opla Astry F 1.6 z automatyczną skrzynią biegów. Samochód nie sprawia większych kłopotów- prowadzenie go to czysta przyjemność. Jednak ma niesamowity apetyt na benzynę. Od jakiegoś czasu obserwuję zużycie i wychodzi ok. 10l-trasa i 12-15l miasto. Jeżdżę ze względu na taką paliwożerność delikatnie. Jakież było moje zdziwienie jak odkryłem, że silnik to X16SZ produkowany od lutego 1994r zaś data 1-szej rejestracji pojazdu to sierpień 1993r. Dodatkowo auto ma tarcze hamulców wentylowane- stowane przy silnikach 1,8 i 2,0. Poza tym 71KM do automatu? Opel by chyba czegoś takiego się nie dopuścił?
Wymieniłem jak dotąd świece na NGK, przewody do świec, olej w silniku na Lotos mineralny i uszczelkę (na korkową) bo silnik się pocił. Autko jest wyraźniej żwawsze, wkręca się lepiej na obroty, ale pali dalej tyle samo.
Czy słusznie podejrzewam, ze ktoś zamienił silniki i komputer zapodaje inną mieszankę paliwa i stąd ta paliwożerność?
Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem Opla Astry F 1.6 z automatyczną skrzynią biegów. Samochód nie sprawia większych kłopotów- prowadzenie go to czysta przyjemność. Jednak ma niesamowity apetyt na benzynę. Od jakiegoś czasu obserwuję zużycie i wychodzi ok. 10l-trasa i 12-15l miasto. Jeżdżę ze względu na taką paliwożerność delikatnie. Jakież było moje zdziwienie jak odkryłem, że silnik to X16SZ produkowany od lutego 1994r zaś data 1-szej rejestracji pojazdu to sierpień 1993r. Dodatkowo auto ma tarcze hamulców wentylowane- stowane przy silnikach 1,8 i 2,0. Poza tym 71KM do automatu? Opel by chyba czegoś takiego się nie dopuścił?
Wymieniłem jak dotąd świece na NGK, przewody do świec, olej w silniku na Lotos mineralny i uszczelkę (na korkową) bo silnik się pocił. Autko jest wyraźniej żwawsze, wkręca się lepiej na obroty, ale pali dalej tyle samo.
Czy słusznie podejrzewam, ze ktoś zamienił silniki i komputer zapodaje inną mieszankę paliwa i stąd ta paliwożerność?
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 01 lip 2008, 20:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kołbiel
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
wychodziły astry w automacie z silnikiem 1.6
co do silnika to możliwe że jakaś przejściówka pomiędzy rocznikiem czy coś. Może opel wypuścił serię z tym silnikiem nieco wcześniej niż podaje. Bo nawet jeśli przekładka to ktoś by musiał nieźle pokombinować bo jak dobrze pamiętam to skrzynia automatyczna różni się trochę w mocowaniu niż manualna
co do silnika to możliwe że jakaś przejściówka pomiędzy rocznikiem czy coś. Może opel wypuścił serię z tym silnikiem nieco wcześniej niż podaje. Bo nawet jeśli przekładka to ktoś by musiał nieźle pokombinować bo jak dobrze pamiętam to skrzynia automatyczna różni się trochę w mocowaniu niż manualna
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 lip 2008, 1:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowa Sól/Głogów
- Kontakt:
Temperatura nigdy nie była wyższa niż 90C° - powoli dochodzi do takiej temp.
Automat wiem, że bierze więcej, ale o 1 litr to chyba norma. Ostatnio za 80zł (PB95 wymieszane z PB98 zatankowane na BP) przejechałem ok 110km. Z czego połowa to trasa. Trochę lipa ekonomiczna:)
Wychodziły automaty z silnikiem 1,6, ale 100KM o ile się nie mylę.
Automat wiem, że bierze więcej, ale o 1 litr to chyba norma. Ostatnio za 80zł (PB95 wymieszane z PB98 zatankowane na BP) przejechałem ok 110km. Z czego połowa to trasa. Trochę lipa ekonomiczna:)
Wychodziły automaty z silnikiem 1,6, ale 100KM o ile się nie mylę.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tej. Ja mam taką tabelę z silnikami z aśki i tam jest podane że x16szr wychodził dopiero w 96roku
mało tego nie ma on 71KM tak jak napisałeś ale ma 75KM
co do automatu to w silnikach o pojemności 1.6 nie było go tylko przy silniku c16nz - przy reszcie silników występował
może faktycznie ktoś silnik podmienił
mało tego nie ma on 71KM tak jak napisałeś ale ma 75KM
co do automatu to w silnikach o pojemności 1.6 nie było go tylko przy silniku c16nz - przy reszcie silników występował
może faktycznie ktoś silnik podmienił
Ja także mam Opla Astrę z listopada 1993r. i z silnikiem X16SZ, ale z manualną skrzynią biegów. Jak się dowiedziałem to Astry z tymi silnikami były produkowane już od połowy 1993r. pomimo iż sporo katalogów podaje iż z tym silnikiem ople były produkowane od lutego 1994r. Jest to chyba jakieś małe przekłamanie. Dla wiadomości "JOszi" to silnik X16SZR różni się od silnika X16SZ między innymi tym iż ma 75 KM zamiast 71 KM.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 lip 2008, 1:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowa Sól/Głogów
- Kontakt:
euhh... ja się sugerowałem przyklejonym tutaj tematem: "Silniki astra F" i stamtąd wynika, że X16SZ jest produkowany od lutego 94 i ma 71KM - ten EGR zabiera chyba te 4 konie , tak czy siak myślałem, że posiadam C16SE produkowany od lutego 93 do sierpnia 94 (wg przyklejonego tematu), az w koncu ktos dał rysunek do tematu o numerach silnika.
I dlatego jestem lekko sfrustrowany- raz, że słaby silnik, a dwa- dużo żre
I dlatego jestem lekko sfrustrowany- raz, że słaby silnik, a dwa- dużo żre
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: