Witam Zacnych i Szanownych
Szperałem na wielu oplowskich forach i nie znalazłem nic na temat owalu cylindrów.
Zamierzam sie wziąć do rozbebeszenia mojego motorka. Bierze hadra olej - od zmiany do zmiany ok 8 litrów . Przebieg chyba 140 tkm.
Przy rozgrzanym silniku, po dobrym przegazowaniu - chmura olejowego dymu, przy hamowaniu silnikiem i późniejszym naciśnięciu gazu - chmura olejowego dymu. Rano po nocnym postoju niekiedy wielka chmura olejowego dymu i przez chwile obroty na 3 tys i po chwili jest już OK. Poza tym po próbie olejowej:
1 cyl - 13,5
2 cyl - 11
3 cyl - 14
4 cyl - 14, a po wlaniu oleju ciśnienie znacząco wzrosło na każdym cylindrze.
Jestem pewnien, że uszczelniacze zaworów siadły na 100%, ale jak już zdejmę głowice zajrzę mu w cylindry i bym się pokusił o wymiane pierścieni. I tu moje pytanie: jaki jest dopuszczalny owal w cylindrze? Czy wogóle jest dopuszczalny???
Mając głowicę na wierzchu łatwo pomierzyć cylindry średnicówką,a szkoda zakładać nowych pierścieni do jajowatych cylindrów, bo to robota psu w dupę.
Prosze o jakieś info na ten temat. Miłego dnia albo wieczoru PAPA
Jaki jest dopuszczalny owal w cylindrach X16XEL
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 18 cze 2008, 22:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Strzyżów
- Kontakt:
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
Witam
Ja zmieniałem w swoim uszczelniacze i pierścienie gdyz też strasznie brał mi olej około 1,5 do 2l na 1000km.
Po rozebraniu okazało sie że sam cylinder jest idealny, żadnego progu itp. ( ponoć są miekkie pierścienie i szybciej się zużywają a same cylindry są OK) szczelina w pierścieniu nieznacznie lub wcale nie różniła sie od nowo zakupionych pierścieni.
U mnie przyczyną brania oleju był niepracujący pierścień zgarniający na każdym cylindrze. Nie wiem czy poprzedni właściciel lał jakiś gówniany olej czy niezaczęsto zmieniał ale pierścienie były tak zasyfione że nie pracowały - były złączone, nie zgarniały oleju.
Pozatym jak gadałem z ojcem ( mechanikiem) sama konstrukcja pierścienia jest pośrednio tego przyczyną - jest słaby przepływ - odpływ zgarnianego oleju i syfu i dużo zostaje na pierścieniu ( na jego blaszkach.)
Ja zmieniałem w swoim uszczelniacze i pierścienie gdyz też strasznie brał mi olej około 1,5 do 2l na 1000km.
Po rozebraniu okazało sie że sam cylinder jest idealny, żadnego progu itp. ( ponoć są miekkie pierścienie i szybciej się zużywają a same cylindry są OK) szczelina w pierścieniu nieznacznie lub wcale nie różniła sie od nowo zakupionych pierścieni.
U mnie przyczyną brania oleju był niepracujący pierścień zgarniający na każdym cylindrze. Nie wiem czy poprzedni właściciel lał jakiś gówniany olej czy niezaczęsto zmieniał ale pierścienie były tak zasyfione że nie pracowały - były złączone, nie zgarniały oleju.
Pozatym jak gadałem z ojcem ( mechanikiem) sama konstrukcja pierścienia jest pośrednio tego przyczyną - jest słaby przepływ - odpływ zgarnianego oleju i syfu i dużo zostaje na pierścieniu ( na jego blaszkach.)
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 18 cze 2008, 22:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Strzyżów
- Kontakt: