termostat na chlodnicy

michal26

termostat na chlodnicy

#1

Nieprzeczytany post autor: michal26 »

witam mam pytanie na temat termostatu który znajduje sie w chlodnicy otóz czy da sie go wymienic bez usuwania calej ilosci plynu chlodzacego? pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 sie 2007, 22:27 przez michal26, łącznie zmieniany 2 razy.

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: chiken »

presostatu? chodzi o termostat a jeszcze innaczej czujnika temperatury?
jeśli o to chodzi to niestety ale jest to niemożliwe bo jak wiesz znajduje się na dole chłodnicy więc odkręcasz i leci.. pozatym nowy płyn aż tak dużo nie kosztuje...
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

michal26

#3

Nieprzeczytany post autor: michal26 »

a czy mozna uzyc ten stary plyn?

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: chiken »

ups pomyliłem się :)
"Aby po wykręceniu czujnika nie wypłynęła ciecz chłodząca, trzeba nieco spuścić cieczy z układu"

Jeśli chodzi o ponowne zalanie tego samego płynu to moim skromnym zdaniem chyba nie powinno się tego robić, ale głowy sobie za to nie dam uciąć :)
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Zalej nowy, to nie aż takie koszty są.

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

W "Sam naprawiam" piszą, że po spuszczeniu płynu trzeba zalewać nowym.
Jest to konieczne, ponieważ antykorozyjne składniki cieczy osadzają się w fazie docierania na aluminiowych powierzchniach nowych elementów, tworząc długotrwałą warstwę ochronną. W zlanej cieczy ilość tych składników jest już na ogół niewystarczająca dlla stworzenia odpowiedniej warstwy antykorozyjnej na nowych częściach.
[External Link Removed for Guests]

michal26

#7

Nieprzeczytany post autor: michal26 »

na szczescie wymiana poszla gladko i bardzo niewielka ilosc wyciekla z chlodnicy

ODPOWIEDZ