Zadymiła pomocy!
Zadymiła pomocy!
Witajcie
Mam Opla Astre 1995 silnik 8v 1.6.
Problem jest taki że dzis jechałem sobie trasą 100-140 km/h i nagle za
mną chmura dymu tj z rury wydechowej - kolor niebieskawy. Mysle sobie koniec
silnika zjechałem na pobocze. Auto chodzi normalnie, zgasiłem, Powoli
dojechałem na warsztat. Auto równo pracuje, temperatura pracy około 90
stopni (może 95? ) czy to normalna temperatura? Auto szybko się nagrzewa nie
wiem czy to normalne - nie wywala płynu przy temp około 100 stopni (może
lekko wczesniej) odpala się wentylator i schładza do 90-95. Wszystko działa
tj ma przyspieszenie (jak na 75 km) jedzie do 140. Co sadzicie? Co mogło byc
przyczyną chmurki? Olej dawno nie zmieniany tylko dolewany.
Wszystkie przedziałki temp biore ze wskaźnika może po prostu przekłamuje?
Prosze o opinie
Mam Opla Astre 1995 silnik 8v 1.6.
Problem jest taki że dzis jechałem sobie trasą 100-140 km/h i nagle za
mną chmura dymu tj z rury wydechowej - kolor niebieskawy. Mysle sobie koniec
silnika zjechałem na pobocze. Auto chodzi normalnie, zgasiłem, Powoli
dojechałem na warsztat. Auto równo pracuje, temperatura pracy około 90
stopni (może 95? ) czy to normalna temperatura? Auto szybko się nagrzewa nie
wiem czy to normalne - nie wywala płynu przy temp około 100 stopni (może
lekko wczesniej) odpala się wentylator i schładza do 90-95. Wszystko działa
tj ma przyspieszenie (jak na 75 km) jedzie do 140. Co sadzicie? Co mogło byc
przyczyną chmurki? Olej dawno nie zmieniany tylko dolewany.
Wszystkie przedziałki temp biore ze wskaźnika może po prostu przekłamuje?
Prosze o opinie
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontakt:
Powiem tak mi też asterka dymiła na ciemnoniebiesko teraz stoi w warsztacie i czeka na wymianę pierścieni oraz uszczelniaczy zaworów.Sprawdź ile ubyło Ci oleju
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>FIAT TIPO 1,4>> OPEL ASTRA F 1,6 8V CARAVAN>>jest CHRYSLER GRAND CARAVAN
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
żeby tak nagle coś walnelo i zacząl chliptać aż takie ilości oleju, że odrazu chmura???
Aż nie do wiary!!!
pozatym
Więc do 140km/h to moim zdaniem już wcześniej byl jakiś mulasty, może już wtedy kompresja leżala, a teraz poprostu coś już puścilo, ciężko mi powiedzieć tylko co...
Aż nie do wiary!!!
pozatym
to malo, bo moje 75km ciągnie spokojnie 140, a leci pod 180 na gazie, na szerszych kapciach i przynajmniej 2 osoby i jakiś bagaż na pokladzie.gruberek11 pisze:(jak na 75 km) jedzie do 140
Więc do 140km/h to moim zdaniem już wcześniej byl jakiś mulasty, może już wtedy kompresja leżala, a teraz poprostu coś już puścilo, ciężko mi powiedzieć tylko co...
Panowie oto objawy:
- rano jak postoi odpala bardzo ładnie - po 5 sekundach z rury unosi się biały dym bardzo dużo dymu - biały woda?
- chwile pochodzi i przestał
- po wyjeciu miarki od oleju i przygazowaniu delikatnym zaczyna leciec olej - chlapie aż
- nie ma oleju w wodzie
- chodzi równo
Na co stawiacie.
Ja obstawiam:
- uszczelka pod głowicą
- pierscienie
Wymieniac na nominały?
- rano jak postoi odpala bardzo ładnie - po 5 sekundach z rury unosi się biały dym bardzo dużo dymu - biały woda?
- chwile pochodzi i przestał
- po wyjeciu miarki od oleju i przygazowaniu delikatnym zaczyna leciec olej - chlapie aż
- nie ma oleju w wodzie
- chodzi równo
Na co stawiacie.
Ja obstawiam:
- uszczelka pod głowicą
- pierscienie
Wymieniac na nominały?
Przed chwilą byłem odpalic autko, po 3 minutach zaczyna leciec dym biały po gazowaniu, do tego stopnia że przez rure wydechową leci woda i robi się kałuża malutka. Nie mylic z rosą w rurze czy wilgocia auto odpalane dzisiaj kilka razy.
Co do bagnetu:
- po wyjeciu bagnetu na wolnych obrotach dmucha ale nie wywala oleju, po gazowaniu olej chlapie
Co do bagnetu:
- po wyjeciu bagnetu na wolnych obrotach dmucha ale nie wywala oleju, po gazowaniu olej chlapie