Chlapie z miarki oleju

Gość

Chlapie z miarki oleju

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Objawy:
- rano dymi na biało, wogole dymi białawo
Z bagnety po wyjeciu dmucha + jak sie przygazuje to chlapie olej - jakie objawy? Co to moze byc

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

gruberek11 pisze:Objawy:
- rano dymi na biało, wogole dymi białawo
Z bagnety po wyjeciu dmucha + jak sie przygazuje to chlapie olej - jakie objawy? Co to moze byc
Trochę mało danych podałeś. Wręcz w ogóle nie ma danych. Jaki silnik, jaki przebieg, co było robione, co zmieniane ostatnio.

Po tym co podałeś podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Sprawdź na początek stan: oleju, płynu chłodniczego, co jest pod korkiem wlewu oleju(czy nie ma "majonezu"- chociaż o tej porze roku może być z tym problem-jest ciepło). Sprawdź co się dzieje kiedy odkręcisz korek na zbiorniczku wyrównawczym i przygazujesz. Czy wyrzuca płyn przez wlew?

Czy silnik bierze olej?

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Juz pisze:)

Auto generalnie szybko sie nagrzewa ( mam ta astre od 2 dni). Generalnie po odpaleniu po nocy dymi bardzo na biało, (białawo szarawo raczej z przewaga bialego).
Auto niby ma 221 tys km. Silnik 8v 1.6.
Pod korkiem nie ma masla, zbiorniczek jest czysty sama woda, + nie wyrzuca tj grzeje sie fakt dziwnie szybko - ale nie wywala płynu bo przy ok 100 stopniach odpaa sie wentyl i chłodzi i tak w kółko. Po wyjeciu miarki i przygazowaniu chlapie z miarki olejem tj po wyjeciu bagneta.
Co wiecej hm..
Nie ma masła nigdzie nie zauważyłem.
Czy to pierscienie? Czy uszeczelka ?

Lupo

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 15 maja 2007, 1:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Lupo »

albo upalony któryś zaworów wydechu . . . hmm
Obrazek

farow

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 14 lip 2008, 7:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: farow »

Ja bym obstawiał uszczelke pod głowicą. Prawdopodobnie ktos przegrzał kiedyś silnik i ja wywaliło. Powiedz mi, czy na postoju włącza Ci sie wentylator?! Bo moze sie nie wlaczac, dlatego autko sie szybko nagrzewa i dlatego moglo uszkodzic uszczelke! NIe jezdzij tak tylko zdiagnozuj to bo zajedziesz silnik! :) Jesli sie nie wlacza to sprawdz bezpieczniki, czujnik temp i silniczek wentylatora! :) A co do kopcenia na biało, to tez moze wskazywac na uszczelke, płyn chłodniczy przedostaje sie do komry spalania! :) Zaproponowałbym Ci ogladniecie i zrobienie tego silniczka w Chorzowie ale chyba masz troszke daleko :P

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Nagrzewa się i w ok 100 stopni wlacza sie wentyl schładza i tak wkółko

[ Dodano: 2008-07-24, 14:58 ]
Gdzies wyczytałem ze przytkane mogą byc odmy. Sprawdziłem dwie ile jest w 1.6 8v?

golyjanek

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2008, 20:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: golyjanek »

u mnie tak samo chlapie z miarki i do tego wali spalinami .tak samo jak odkrece korek od oleju.bylem u mechanika(nie jednego) i powiedzial ze to pierscienie.co do dymienia na bialo,to moj dymil tez z rana ale tylko w zimie.teraz jak go odpalam jest wszystko OK.

farow

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 14 lip 2008, 7:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: farow »

W zimie jak leci biały dymek to jest para, i to jest normalne! :) Jak koledze kopci na biało w ciepłe dni to najprawdopodobniej uszczelka puszcza plyn do cylindrów :)

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam raz jeszcze
Byłem gotowy na wszystko, załamany kosztami wymiany pierscieni, uszczelek.
A pojechalem do dawnego mojego mechanika, i sie spytał - nie masz za dużo oleju?

Sprawdziłem - 1 litr za dużo blisko
Odpaliłem ZERO CHLAPANIA Z BAGNETU ZERO KROPELEK, MAM 3/4 OLEJU I JEST GIT. Przestał dymic na wysokich obrotach np: pałowanie go na 2 biegu do 4500 rpm zero dymka.


Będe obserwować dalej

ODPOWIEDZ