Swap

Gość

Swap

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Tak wiem ze ten temat byl poruszany nawet wiele razy etc :) i nawet czytałem je :) ale tutaj chodzi mi o pomoc z waszej strony mam astre 1.6 na pełnym wtrysku (musze w koncu zdjecia wstawic) :) jest to model combi :) wygodny :) i ma jedna wade dosc spora jezdze w dosc dlugie trasy dlatego lubie "duze silniki" wieksza elastycznosc na trasie złuzycie paliwa porównywalne etc i moje pytanie brzmi tak ( z silnika z nissana rezygnuje :( ) za duzo kombinacji, pomimo ze wiem ze wiekrzosc z was by to chetnie zobaczyla i ze doping miał bym zapewnie duzy :P ach ta wrodzona skromnosc :) mysle o przeszczepienu silnika od opla :) w gre wchodza jednostki od 1.8 do 2.5 :) nie wieksze :) i teraz prosze was o pomoc w dobraniu takiej "przyjemnosci" czyli podanie silnika i oznaczenia :) i w jakich autach wystempowała przyjemnosc a ja juz zajme sie szukaniem tzw "dawcy" :) niestaty wiedzy o oplach nie mam zawielkiej oczywiscie auto bedzie "gazowane" na sekwencji najprawdopodobniej BRC :) wiec zeby silniczek bardzo fajnie smigal do gazu :) i miał przyłowiowego "kopa" :) hmmm jak cos pominołem nie sadze :) z góry dziekuje za pomoc :)

Szegi

Astro-maniak
Posty: 2153
Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
Imię: Kacperek
Auto: Astra F
Silnik: Ce20eNE
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz

#2

Nieprzeczytany post autor: Szegi »

1.8 90KM

Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Oznaczenie silnika C18NZ. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994.Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny umieszczony nad wieńcem zębatym koła pasowego wału korbowego.

Pojemność 1796 ccm
Średnica cylindra 84,8 mm
Skok tłoka 79,5 mm
Moc maksymalna 90KM (66kW)
przy 5400 obr/min
Moment obrotowy maks. 148Nm (15,1kgm)
przy 3000 obr/min
Stopień sprężania 9,2
Ciśnienie sprężania 11 bar


--------------------------------------------------------------------------------

1.8 115KM

Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od września 1994.
Oznaczenie silnika: X18XEL

Pojemność 1799 ccm
Średnica cylindra 81,6 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 115KM (85kW)
przy 5400 obr/min
Moment obrotowy maks. 168Nm (17,1kgm)
przy 4000 obr/min
Stopień sprężania 10,8


--------------------------------------------------------------------------------

1.8 125KM

Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany w okresie luty-sierpień 1994.
Oznaczenie silnika: C18XE

Pojemność 1799 ccm
Średnica cylindra 81,6 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 125KM (92kW)
przy 5600 obr/min
Moment obrotowy maks. 168Nm (17,1kgm)
przy 4800 obr/min
Stopień sprężania 10,8


--------------------------------------------------------------------------------

2.0 115KM

Jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic 1.5.2 firmy Bosch. Oznaczenie silnika C20NE. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994
Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV, podobnie jak w silniku 1.8 90KM (C18NZ), ale bez modułu zapłonowego. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny umieszczony nad wieńcem zębatym koła pasowego wału korbowego.


Pojemność 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 115KM (85kW)
przy 5200 obr/min
Moment obrotowy maks. 170Nm (17,3kgm)
przy 2600 obr/min
Stopień sprężania 9,2
Ciśnienie sprężania 11 bar


--------------------------------------------------------------------------------

2.0 136KM

Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od marca 1995.
Oznaczenie silnika: X20XEV

Pojemność 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 136KM (100kW)
przy 5600 obr/min
Moment obrotowy maks. 188Nm (19,2kgm)
przy 3200 obr/min
Stopień sprężania 10,8


--------------------------------------------------------------------------------

2.0 150KM

Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic M2.5 (od sierpnia 1992 M2.8), zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od września 1991.
Oznaczenie silnika: C20XE

Wtrysk M2.5 M2.8
Pojemność 1998 ccm 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm 86,0 mm
Moc maksymalna 150KM (110kW)
przy 6000 obr/min 150KM (110kW)
przy 6000 obr/min
Moment obrotowy maks. 196Nm (20,0kgm)
przy 4800 obr/min 196Nm (20,0kgm)
przy 4600 obr/min
Stopień sprężania 10,5 10,5

-----------------------------------------------------------------------------------

2.5 170KM

Jest to silnik 24 zaworowy ( lata 1993 - 1996) .

Typ silnika V6-24v DOHC (W)
Oznaczenie silnika C25XE
ECU Bosch M2.8
Stopień sprężania 10,8 : 1
Pojemność skok. (cm³) 2498 cm ³
Moc maksymalna (kW/KM) 125/170 przy 6000 obr/min.
Maks. moment obrotowy (Nm) 227 przy 4200 obr/min.


Oczywiście zostaje jeszcze c20let .
[External Link Removed for Guests]
--------------------------------------------------------------

Usunięty użytkownik 3235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Jeżeli silnik ma pracować na LPG to ja wybrałbym jakiś 8v - np. C20NE. Silnik bardzo wytrzymały, dobrze radzi sobie z gazem. Gdybyś nie zakładał gazu to oczywiście najlepszym wyjściem byłoby C20XE.

Szegi

Astro-maniak
Posty: 2153
Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
Imię: Kacperek
Auto: Astra F
Silnik: Ce20eNE
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz

#4

Nieprzeczytany post autor: Szegi »

C20NE wydaje mi sie, że jest najtrwalszym silnikiem benzynowym w Astrze F . Sam taki mamy z ojcem od 4 lat i nie narzekamy, jak narazie (odpukać) nie było żadnych awarii .
[External Link Removed for Guests]
--------------------------------------------------------------

Usunięty użytkownik 3235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Dodatkowym plusem C20NE jest to, że jest to silnik bezkolizyjny. Poza tym jeśli myślisz o jakichś modach w przyszłości to moim zdaniem dłubanie NE wyjdzie Cię taniej niż np. XE.

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

z tego co pamietam wszystkie silniczki :) 8v w oplach sa bezkolizyjne :) chyba bede szukał dawcy z własnie tym motorem 2.0 8v :) nie chodzi tutaj o cene instalcji lecz o jego wytrzymałosc :) nie planuje jakis wielkich modernizacji :) dzięki Szegi za pomoc :) teraz czas poszukac rozbitej calibry :) albo jakiegos kadeta GSI tudziez astry :D za niedlugo bedzie "Szwaby :D Nadchodze" :D aczkolwiek obawiam sie ze tam moga byc silniki z deka hmmm zajezdzone :P jak cos znajde obiecuje ze bedziecie pierwsi :) którzy sie dowiecie :)

Bunkerites

Astro-maniak
Posty: 147
Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
Imię: Marek
Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
Silnik: K20A2
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Bunkerites »

mozna podlubac w tym 1.6 i uzyskac te 115 kucy jak w C20NE,mysle ze maly tuning bylby tanszy niz swap
Bylo C16SE,nastepnie C20XE a teraz Honda Civic 7 gen TypeR K20A2

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

tak i tu masz absolutna racje... ale jak z wytrzymaloscia silnika 1.6 ??

Bunkerites

Astro-maniak
Posty: 147
Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
Imię: Marek
Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
Silnik: K20A2
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Bunkerites »

1.6 8 v to sa wytrzymale silniczki,proste w budowie tak ze nie ma co tam sie popsuc :) no i do LPG idealne
Bylo C16SE,nastepnie C20XE a teraz Honda Civic 7 gen TypeR K20A2

Gość

#10

Nieprzeczytany post autor: Gość »

no tak ale ja mam 1.6 16v :) na pełnym wtrysku ciut bardziej skomplikowany silnik wiecej kabli :P ehhehe :P

ODPOWIEDZ