Swap
Swap
Tak wiem ze ten temat byl poruszany nawet wiele razy etc i nawet czytałem je ale tutaj chodzi mi o pomoc z waszej strony mam astre 1.6 na pełnym wtrysku (musze w koncu zdjecia wstawic) jest to model combi wygodny i ma jedna wade dosc spora jezdze w dosc dlugie trasy dlatego lubie "duze silniki" wieksza elastycznosc na trasie złuzycie paliwa porównywalne etc i moje pytanie brzmi tak ( z silnika z nissana rezygnuje ) za duzo kombinacji, pomimo ze wiem ze wiekrzosc z was by to chetnie zobaczyla i ze doping miał bym zapewnie duzy ach ta wrodzona skromnosc mysle o przeszczepienu silnika od opla w gre wchodza jednostki od 1.8 do 2.5 nie wieksze i teraz prosze was o pomoc w dobraniu takiej "przyjemnosci" czyli podanie silnika i oznaczenia i w jakich autach wystempowała przyjemnosc a ja juz zajme sie szukaniem tzw "dawcy" niestaty wiedzy o oplach nie mam zawielkiej oczywiscie auto bedzie "gazowane" na sekwencji najprawdopodobniej BRC wiec zeby silniczek bardzo fajnie smigal do gazu i miał przyłowiowego "kopa" hmmm jak cos pominołem nie sadze z góry dziekuje za pomoc
-
- Posty: 2153
- Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
- Imię: Kacperek
- Auto: Astra F
- Silnik: Ce20eNE
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz
1.8 90KM
Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Oznaczenie silnika C18NZ. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994.Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny umieszczony nad wieńcem zębatym koła pasowego wału korbowego.
Pojemność 1796 ccm
Średnica cylindra 84,8 mm
Skok tłoka 79,5 mm
Moc maksymalna 90KM (66kW)
przy 5400 obr/min
Moment obrotowy maks. 148Nm (15,1kgm)
przy 3000 obr/min
Stopień sprężania 9,2
Ciśnienie sprężania 11 bar
--------------------------------------------------------------------------------
1.8 115KM
Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od września 1994.
Oznaczenie silnika: X18XEL
Pojemność 1799 ccm
Średnica cylindra 81,6 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 115KM (85kW)
przy 5400 obr/min
Moment obrotowy maks. 168Nm (17,1kgm)
przy 4000 obr/min
Stopień sprężania 10,8
--------------------------------------------------------------------------------
1.8 125KM
Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany w okresie luty-sierpień 1994.
Oznaczenie silnika: C18XE
Pojemność 1799 ccm
Średnica cylindra 81,6 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 125KM (92kW)
przy 5600 obr/min
Moment obrotowy maks. 168Nm (17,1kgm)
przy 4800 obr/min
Stopień sprężania 10,8
--------------------------------------------------------------------------------
2.0 115KM
Jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic 1.5.2 firmy Bosch. Oznaczenie silnika C20NE. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994
Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV, podobnie jak w silniku 1.8 90KM (C18NZ), ale bez modułu zapłonowego. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny umieszczony nad wieńcem zębatym koła pasowego wału korbowego.
Pojemność 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 115KM (85kW)
przy 5200 obr/min
Moment obrotowy maks. 170Nm (17,3kgm)
przy 2600 obr/min
Stopień sprężania 9,2
Ciśnienie sprężania 11 bar
--------------------------------------------------------------------------------
2.0 136KM
Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od marca 1995.
Oznaczenie silnika: X20XEV
Pojemność 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 136KM (100kW)
przy 5600 obr/min
Moment obrotowy maks. 188Nm (19,2kgm)
przy 3200 obr/min
Stopień sprężania 10,8
--------------------------------------------------------------------------------
2.0 150KM
Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic M2.5 (od sierpnia 1992 M2.8), zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od września 1991.
Oznaczenie silnika: C20XE
Wtrysk M2.5 M2.8
Pojemność 1998 ccm 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm 86,0 mm
Moc maksymalna 150KM (110kW)
przy 6000 obr/min 150KM (110kW)
przy 6000 obr/min
Moment obrotowy maks. 196Nm (20,0kgm)
przy 4800 obr/min 196Nm (20,0kgm)
przy 4600 obr/min
Stopień sprężania 10,5 10,5
-----------------------------------------------------------------------------------
2.5 170KM
Jest to silnik 24 zaworowy ( lata 1993 - 1996) .
Typ silnika V6-24v DOHC (W)
Oznaczenie silnika C25XE
ECU Bosch M2.8
Stopień sprężania 10,8 : 1
Pojemność skok. (cm³) 2498 cm ³
Moc maksymalna (kW/KM) 125/170 przy 6000 obr/min.
Maks. moment obrotowy (Nm) 227 przy 4200 obr/min.
Oczywiście zostaje jeszcze c20let .
Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Oznaczenie silnika C18NZ. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994.Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny umieszczony nad wieńcem zębatym koła pasowego wału korbowego.
Pojemność 1796 ccm
Średnica cylindra 84,8 mm
Skok tłoka 79,5 mm
Moc maksymalna 90KM (66kW)
przy 5400 obr/min
Moment obrotowy maks. 148Nm (15,1kgm)
przy 3000 obr/min
Stopień sprężania 9,2
Ciśnienie sprężania 11 bar
--------------------------------------------------------------------------------
1.8 115KM
Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od września 1994.
Oznaczenie silnika: X18XEL
Pojemność 1799 ccm
Średnica cylindra 81,6 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 115KM (85kW)
przy 5400 obr/min
Moment obrotowy maks. 168Nm (17,1kgm)
przy 4000 obr/min
Stopień sprężania 10,8
--------------------------------------------------------------------------------
1.8 125KM
Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany w okresie luty-sierpień 1994.
Oznaczenie silnika: C18XE
Pojemność 1799 ccm
Średnica cylindra 81,6 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 125KM (92kW)
przy 5600 obr/min
Moment obrotowy maks. 168Nm (17,1kgm)
przy 4800 obr/min
Stopień sprężania 10,8
--------------------------------------------------------------------------------
2.0 115KM
Jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic 1.5.2 firmy Bosch. Oznaczenie silnika C20NE. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994
Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV, podobnie jak w silniku 1.8 90KM (C18NZ), ale bez modułu zapłonowego. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny umieszczony nad wieńcem zębatym koła pasowego wału korbowego.
Pojemność 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 115KM (85kW)
przy 5200 obr/min
Moment obrotowy maks. 170Nm (17,3kgm)
przy 2600 obr/min
Stopień sprężania 9,2
Ciśnienie sprężania 11 bar
--------------------------------------------------------------------------------
2.0 136KM
Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od marca 1995.
Oznaczenie silnika: X20XEV
Pojemność 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm
Moc maksymalna 136KM (100kW)
przy 5600 obr/min
Moment obrotowy maks. 188Nm (19,2kgm)
przy 3200 obr/min
Stopień sprężania 10,8
--------------------------------------------------------------------------------
2.0 150KM
Jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic M2.5 (od sierpnia 1992 M2.8), zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od września 1991.
Oznaczenie silnika: C20XE
Wtrysk M2.5 M2.8
Pojemność 1998 ccm 1998 ccm
Średnica cylindra 86,0 mm 86,0 mm
Skok tłoka 86,0 mm 86,0 mm
Moc maksymalna 150KM (110kW)
przy 6000 obr/min 150KM (110kW)
przy 6000 obr/min
Moment obrotowy maks. 196Nm (20,0kgm)
przy 4800 obr/min 196Nm (20,0kgm)
przy 4600 obr/min
Stopień sprężania 10,5 10,5
-----------------------------------------------------------------------------------
2.5 170KM
Jest to silnik 24 zaworowy ( lata 1993 - 1996) .
Typ silnika V6-24v DOHC (W)
Oznaczenie silnika C25XE
ECU Bosch M2.8
Stopień sprężania 10,8 : 1
Pojemność skok. (cm³) 2498 cm ³
Moc maksymalna (kW/KM) 125/170 przy 6000 obr/min.
Maks. moment obrotowy (Nm) 227 przy 4200 obr/min.
Oczywiście zostaje jeszcze c20let .
[External Link Removed for Guests]
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
-
- Posty: 2153
- Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
- Imię: Kacperek
- Auto: Astra F
- Silnik: Ce20eNE
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz
z tego co pamietam wszystkie silniczki 8v w oplach sa bezkolizyjne chyba bede szukał dawcy z własnie tym motorem 2.0 8v nie chodzi tutaj o cene instalcji lecz o jego wytrzymałosc nie planuje jakis wielkich modernizacji dzięki Szegi za pomoc teraz czas poszukac rozbitej calibry albo jakiegos kadeta GSI tudziez astry za niedlugo bedzie "Szwaby Nadchodze" aczkolwiek obawiam sie ze tam moga byc silniki z deka hmmm zajezdzone jak cos znajde obiecuje ze bedziecie pierwsi którzy sie dowiecie
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
- Imię: Marek
- Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
- Silnik: K20A2
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
- Imię: Marek
- Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
- Silnik: K20A2
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt: