Grzeje się silnik pomocy...

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Grzeje się silnik pomocy...

#1

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

Witam mam mały problem z astra a mianowicie dziś jechałem na trasie i prawie cały czas temp miałem powyżej 95 stopni a wiekszosć na 100 stopni. Fakt ze termometr mi pokazywał ponad 30 stopni na zewnątz ale uważam że prawie całą trase 100 na wskaźniku to chyba za dużo. Przede mną jechał kolega Vectrą 1,6 16V i miał temp na 90 w trasie. Jak wjechałem do Krakowa zacząłem się bać jak mi wskazówka podeszła do czerwonej kreski. Zjechałem na Stacje benzynową i chciałem sprawdzić co jest grane. Auto nie zagotowało się ale wentylator włączył się jak wskazówka już wchodziła na czerwone pole a wyłączył się jak była na ok 101 stopni. Wcześniej włączał mi się już jak na wskaźniku miałem 100 stopni. Teraz nie wiem czy wszystko jest ok i moze tylko wskaźnik temperatury mnie oszukuje czy szukać gdzieś przyczyny tego. Silnik nie zagotował się a wentylator działa.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Płyn chłodniczy w normie?
Jeśli tak to w podejrzewałbym chłodnicę. Może być dużo syfu w niej, może być zakamieniona. Na początek proponowałbym wlać jakiś środek do czyszczenia układu, przeczyścić i odpowietrzyć go. Jeśli to nie pomoże to albo będzie chłodnica do wymiany albo termostat albo pompa wody niedomaga.

Jak oczyszczenie układu nie pomoże to wymień termostat. Pompę wody zostawiłbym na sam koniec.

Czy pompę wody wymieniałeś? Niby powinno się ją wymieniać co wymianę rozrządu ale spokojnie można ją zmienić co drugą wymianę rozrządu...

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

Płyn jest w normie wymieniany wraz z pompą przy wymienie rozrządu ok rok temu. A moze wskaźnik przekłamuje? Jak jest z wymianą termoststu dużo przy tym grzebania. Koszt nieduzy wiec mozna by zmienic. Jak działaja te srodki do czyszczenia chłodnic.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

salus1973

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: salus1973 »

Myślę że powinieneś skorygować wskazania wskaźnika a pozatym przy trzydziestostpniwej temperaturze otoczenia to silnik też będzie miał wyższą temperaturę jak zazwyczaj.A przy okazji - mocno deptałeś pedał gazu?
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>FIAT TIPO 1,4>> OPEL ASTRA F 1,6 8V CARAVAN>>jest CHRYSLER GRAND CARAVAN

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

W trasie jechałem 90-110 raczej spokojnie i raz miałem prawie 100 stopni za chwilę 95 a w mieście włączył się wentylator tuż prze czerwoną kreską. Płynu jest ile trzeba. Boje się żeby czasem nie przegrzać auta. Czy to normalne żebym w miescie cały czas miał 100 stopni i więcej. Do dzis było spoko bo łapał setkę na wskaźniku i od razu włączał się wentylator i chłodził do mniej wiecej do 96 stopni i tak w kółko. Teraz cos mu się poprzestawiało - cykl ten się powtarza z właczaniem wentylatora tyle ze o jakieś 5 stopni wiecej.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

Usunięty użytkownik 3235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Termostat żeby zmienić nie masz dużo roboty. Spuszczasz płyn, odkręcasz pokrywę termostatu (w 16v jest zamontowany na wężu przy silniku więc nie musisz ściągać rozrządu jak u mnie). Podejrzewam że to nic innego jak wina chłodnicy jeśli już. Temp. w trasie w okolicach 100stopni to trochę dużo. Na razie pojeździj i poobserwuj wskaźnik. Jeśli będzie jak masz teraz wtedy zacznij grzebać

salus1973

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: salus1973 »

Sprawdź czy wskaźnik nie zaczął ci przekłamywać bo generalnie z autem nic się nie dzieje poza wyższymi wskazaniami
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>FIAT TIPO 1,4>> OPEL ASTRA F 1,6 8V CARAVAN>>jest CHRYSLER GRAND CARAVAN

Usunięty użytkownik 3235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

salus1973 pisze:Sprawdź czy wskaźnik nie zaczął ci przekłamywać bo generalnie z autem nic się nie dzieje poza wyższymi wskazaniami
A ja myślałem, że jak wskazuje więcej niż powinien to się coś dzieje :roll:

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

Dziwne że podczas jazdy momentami ze 100 stopni schodził dość szybko do 95 i potem znowu pod setke. Może zmienić ten termostat.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

salus1973

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: salus1973 »

Qrde a według Ciebie temperatura otoczenia nie ma znaczenia?
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>FIAT TIPO 1,4>> OPEL ASTRA F 1,6 8V CARAVAN>>jest CHRYSLER GRAND CARAVAN

ODPOWIEDZ