Gasną obroty i strasznie kopci ... pomocy !!

shaggy_nl

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zd-Wola
Kontakt:

Gasną obroty i strasznie kopci ... pomocy !!

#1

Nieprzeczytany post autor: shaggy_nl »

Witam!

Mam astrę 1,8i 93r. Zaraz pod odpaleniu wszystko jest ok, jednak gdy tylko chwilkę pochodzi obroty spadają do 500, podczas jazdy najgorzej jest na 2-gim biegu - kiedy go wrzucę auto sprawia wrażenie jakby zaraz miało zgasnąć, dusi się. Poza tym na innych biegach kiedy powoli przyśpieszam auto szarpie, dopiero kiedy wcisnę gaz mocniej idzie gładko, niestety wiąże się to z tym, że spalanie jest bardzo duże :(

Dodatkowo auto strasznie kopci na czarno. Filtr powietrza i wszystkie świecie dopiero co wymienione.

Co to może być? Proszę o pomoc. Z góry dzięki

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

Witam. Z opisu wynika, że dostaje zbyt bogata mieszankę. A check ci nie świeci czasem? Kody błędów odczytaj. Najprawdopodobniej padł ci czujnik temperatury do komputera( podaje informacje komputerowi) albo sonda lambda, ale bez sprawdzenia tego się nie da powiedzieć na 100% co jest.

shaggy_nl

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zd-Wola
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: shaggy_nl »

Check czasami zaświeci na kilka sekund i gaśnie. Sprawdzał gość szukajką i nie wyrzuca żadnych błędów. Czy błąd sondy lambda powinno wyrzucić na szukajce?

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

P.s
Spróbuj najpierw odłączyć klemę z akumlatora na 30 sek i załącz (tylko przy wyłączonym zapłonie), jeżeli to nic nie da- to odłącz klemę jeszcze raz i odłącz wtyczkę od czujnika temperatury do kompa (jest z tyłu za silnikiem na wysokości alternatora-taka wtyczka z 2 pinami- w tedy komputer przejdzie na tryb awaryjny, będzie silnik dostawał mieszankę paliwową dla 80 C. jak ci silnik w miarę będzie chodził to oznacza padnięty czujnik.

shaggy_nl

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zd-Wola
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: shaggy_nl »

Po odpięciu czujnika, kiedy silnik był nagrzany obroty wzrosły, nie szarpał, ogólnie praca silnika była o wiele lepsza, jednak czuć było jeszcze trochę nieregularności w jego pracy ... Co w związku z tym?

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

To na 90% jest uszkodzony czujnik temperatury- wymień go. Jak chcesz być na 100% pewny to zmierz mu rezystancje przy nagrzanym silniku ( zwykły miernik gdzie jest omomierz) Przy silniku nagrzanym rezystancja czujnika powinna wynosić odpiowiednio przy 20 C (lekko nagrzany silnik) od 2,2 do 2,8 Kohm przy 40 C od 1,0 do 1,4 Kohm i przy 80 C (praktycznie nagrzany silnik) od 270 do 380 ohm. Jak wiesz jak to zrobić, po prostu miernik łączysz z pinami w czujniku przy odpowiednim ustawieniu zakresu miernika ( to jest bardzo proste). albo poproś kolegę jakiegoś np elekromechanika- nie koniecznie samochodowego- który wie jak się to mierzy. .

shaggy_nl

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zd-Wola
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: shaggy_nl »

Ok, ale czy to załatwi także sprawę kopcenia, czy tylko obrotów?

[ Dodano: 2008-08-08, 22:14 ]
Okazało się, że to sonda była walnięta, teraz wymieniona i asterka śmiga jak przecinak :)

Dzięki :)

ODPOWIEDZ