Gasną obroty i strasznie kopci ... pomocy !!
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zd-Wola
- Kontakt:
Gasną obroty i strasznie kopci ... pomocy !!
Witam!
Mam astrę 1,8i 93r. Zaraz pod odpaleniu wszystko jest ok, jednak gdy tylko chwilkę pochodzi obroty spadają do 500, podczas jazdy najgorzej jest na 2-gim biegu - kiedy go wrzucę auto sprawia wrażenie jakby zaraz miało zgasnąć, dusi się. Poza tym na innych biegach kiedy powoli przyśpieszam auto szarpie, dopiero kiedy wcisnę gaz mocniej idzie gładko, niestety wiąże się to z tym, że spalanie jest bardzo duże
Dodatkowo auto strasznie kopci na czarno. Filtr powietrza i wszystkie świecie dopiero co wymienione.
Co to może być? Proszę o pomoc. Z góry dzięki
Mam astrę 1,8i 93r. Zaraz pod odpaleniu wszystko jest ok, jednak gdy tylko chwilkę pochodzi obroty spadają do 500, podczas jazdy najgorzej jest na 2-gim biegu - kiedy go wrzucę auto sprawia wrażenie jakby zaraz miało zgasnąć, dusi się. Poza tym na innych biegach kiedy powoli przyśpieszam auto szarpie, dopiero kiedy wcisnę gaz mocniej idzie gładko, niestety wiąże się to z tym, że spalanie jest bardzo duże
Dodatkowo auto strasznie kopci na czarno. Filtr powietrza i wszystkie świecie dopiero co wymienione.
Co to może być? Proszę o pomoc. Z góry dzięki
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zd-Wola
- Kontakt:
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
P.s
Spróbuj najpierw odłączyć klemę z akumlatora na 30 sek i załącz (tylko przy wyłączonym zapłonie), jeżeli to nic nie da- to odłącz klemę jeszcze raz i odłącz wtyczkę od czujnika temperatury do kompa (jest z tyłu za silnikiem na wysokości alternatora-taka wtyczka z 2 pinami- w tedy komputer przejdzie na tryb awaryjny, będzie silnik dostawał mieszankę paliwową dla 80 C. jak ci silnik w miarę będzie chodził to oznacza padnięty czujnik.
Spróbuj najpierw odłączyć klemę z akumlatora na 30 sek i załącz (tylko przy wyłączonym zapłonie), jeżeli to nic nie da- to odłącz klemę jeszcze raz i odłącz wtyczkę od czujnika temperatury do kompa (jest z tyłu za silnikiem na wysokości alternatora-taka wtyczka z 2 pinami- w tedy komputer przejdzie na tryb awaryjny, będzie silnik dostawał mieszankę paliwową dla 80 C. jak ci silnik w miarę będzie chodził to oznacza padnięty czujnik.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zd-Wola
- Kontakt:
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To na 90% jest uszkodzony czujnik temperatury- wymień go. Jak chcesz być na 100% pewny to zmierz mu rezystancje przy nagrzanym silniku ( zwykły miernik gdzie jest omomierz) Przy silniku nagrzanym rezystancja czujnika powinna wynosić odpiowiednio przy 20 C (lekko nagrzany silnik) od 2,2 do 2,8 Kohm przy 40 C od 1,0 do 1,4 Kohm i przy 80 C (praktycznie nagrzany silnik) od 270 do 380 ohm. Jak wiesz jak to zrobić, po prostu miernik łączysz z pinami w czujniku przy odpowiednim ustawieniu zakresu miernika ( to jest bardzo proste). albo poproś kolegę jakiegoś np elekromechanika- nie koniecznie samochodowego- który wie jak się to mierzy. .
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zd-Wola
- Kontakt: