Nie wchodzi 5

Awatar użytkownika
Bucus

Astro-maniak
Posty: 186
Rejestracja: 25 gru 2006, 20:29
Imię: Tomek
Auto: Insignia ST black
Silnik: 2.0 CDTI
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Nie wchodzi 5

#1

Nieprzeczytany post autor: Bucus »

Mam taki problem że podczas jazdy nie mogę wbić 5, reszta biegów jest OK, 1, 2, 3, 4 i wsteczny działają jak zawsze dobrze, a z 5 jest taki problem że tak jak by nie było miejsca dla niej, tzn jak daje do końca drążek to tak jak by była tylko 3 i na koniec 4.
Nie raz jak parę razy tak robię to słyszę jakieś chrobotanie i wchodzi.
Co mam zrobić?
Spoty grupy [External Link Removed for Guests], każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

Wiesz, ja też mam problemy z 5 biegiem, Sąsiadka od której kupiłem auto wbijała ją na siłę, ale ja to robie takim płynnym, zamaszystym ruchem, to wchodzi bez oporów, może i Ty spróbuj w ten sposób... Ponoć jest jakiś rygielek, który się wyrabia i wymienia się go, ale nie mogę znaleźć tematu.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

Awatar użytkownika
Bucus

Astro-maniak
Posty: 186
Rejestracja: 25 gru 2006, 20:29
Imię: Tomek
Auto: Insignia ST black
Silnik: 2.0 CDTI
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

#3

Nieprzeczytany post autor: Bucus »

Wasyl, u mnie ten problem dopiero się pojawił, do tej pory wszystko było dobrze, tak więc możliwe że coś się wyrobiło, tylko co?

Teraz tak próbowałem trochę pokombinować i zobaczyć jak to działa, to zauważyłem że piątkę wbije tak jak bym wbijał trójkę, ale w pewnym momencie muszę kierować drążek w róg, następnie wybić ten bieg i wtedy bez problemy wchodzi, ale nie będę się tak cały czas męczył, tak więc jak ktoś wie co trzeba wymienić to piszcie.
Spoty grupy [External Link Removed for Guests], każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

Bucus, mam tak samo, tyle, że wyobraź to sobie z gasnącym silnikiem na luzie podczas szybszej jazdy :) Sama rozkosz... :) Puki nie zerkniesz pod lewarek, to chyba nic nie wymyślimy :/
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

radzę zacząć od zapoznania się z linkiem poniżej:
[External Link Removed for Guests]
powinno pomóc oczywiście o ile skrzynia jest sprawna czyli synchronizatory są ok

[ Dodano: 2008-08-07, 22:34 ]
ja w miejscu tego bolca co jest opisany w tamtym temacie mam rozwiercone te dziurki i włożoną tam śrubę :D - spokój na kilka lat :D

Ventura

ex-Staff
Posty: 1521
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:55
Imię: Adrian
Auto: Astra GSi '94
Silnik: c20xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Ventura »

jedz do mechanika i poprosc zeby Ci wyregulował polozenie galki zmiany biegow. Mi tez nie wchodzila 5. ale po 10 minutach krecenia i ustawieniu wszystko jest ok.

bo podejrzewam ze masz luzy i galka Ci lata luzno a nie trzyma sie sztywno pionu ?
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
[External Link Removed for Guests]
Obrazek

suchy

Astro-maniak
Posty: 741
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
Imię: Sławek
Auto: astra F caravan '97
Silnik: x16szr
Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: suchy »

Bucus, potwierdzam słowa JOszi'ego...

1. sprawdzić ten bolec - w większości przypadków on jest winny. u mnie pękła połowa z niego i też V nie mogłem wbić. wymiana banalna, koszt ok. 10PLN

ale jeżeli to nie to...

2. poszukać, czy nie ma luzów na innych przegubach przy wybieraku (zwłaszcza taki czarny, plastikowy. na AK chwalono zamianę oplowskiego czarnego plastiku na lanosowski metalowy)
3. sprawdzić, czy lewarek nie ma luzów (czytałem coś o gumowym pierścieniu na lewarku, który się wymienia, ale sam tego na oczy nie widziałem więc sam poszukaj)
4. wyregulować mechanizm (choć samo z siebie nie powinno tak się stać, ja regulowałem jak niepotrzbnie rozłączyłem mechanizm podczas wymiany sprzęgła)

powodzenia
jestem już stary...

Awatar użytkownika
Bucus

Astro-maniak
Posty: 186
Rejestracja: 25 gru 2006, 20:29
Imię: Tomek
Auto: Insignia ST black
Silnik: 2.0 CDTI
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

#8

Nieprzeczytany post autor: Bucus »

Dzięki wszystkim za odpowiedz.
JOszi i suchy poleciały punkciki.

Okazało się że to ten bolec, był tylko w połowie włożony, na razie tylko go włożyłem dalej żebym mógł jechać, a po niedzieli pewnie go wymienię.

[ Dodano: 2008-08-24, 09:40 ]
A teraz pojawił się jeszcze jeden problem, mianowicie, jak włączę wsteczny i chce wyłączyć to jest ciężko, tzn, nie wraca sam na swoje miejce (pozycję środkową) tylko trzeba mocniej pociągnąć w dół, i jemu pomóc.
Pewnie też się coś wyrobiło tylko co?
Spoty grupy [External Link Removed for Guests], każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy

ODPOWIEDZ