spadek płynu chłodniczego

robert1114

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: chorzow
Kontakt:

spadek płynu chłodniczego

#1

Nieprzeczytany post autor: robert1114 »

witam ponownie z nowym problemem a mianowicie przez około 2 miesiecy dolałem 5 l płynu chłodzacego a nie ma zadnych wyciekow pod samochodem i po około 2 tygodni znowo go brak :shock: co to morze byc?? :(
uli

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Wg mnie to wina uszczelki pod głowicą. Skoro piszesz, że nie ma wycieków to gdzieś ten płyn musi się podziewać. Miałem tak zaraz po zakupie, non stop dolewałem ale po odpowietrzeniu przestało ubywać. Może jest też i u Ciebie? Nalej płynu i odpowietrz układ. Jak masz 1.6 8v to odpowietrzysz odkręcając czujnik temp. na kolektorze ssącym i dopiero powoli nalewać płyn przy pokrętle ogrzewania ustawionym na FULL.Płyn przeleje się otworem po wykręconym wcześniej czujniku. Wtedy zakręcasz czujnik i uzupełniasz płyn. Zakręcasz zbiorniczek. Odpal silnik i niech chodzi aż do włączenia się wentylatora. Potem jak ostygnie to sprawdź poziom płynu. W razie potrzeby uzupełnij i obserwuj jego stan po przejażdżce.

Jeżeli płynu będzie ubywać to brałbym się za uszczelkę głowicy

robert1114

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: chorzow
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: robert1114 »

[quote="analyzer64"]Wg mnie to wina uszczelki pod głowicą. Skoro piszesz, że nie ma


ok a gdzie jest ten czujnik i jak wyglada
uli

venom

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
Imię: Michael
Auto: V850
Silnik: B5252S
Województwo: śląskie
Lokalizacja: MCE
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: venom »

robert1114 pisze:co to morze byc?? :(
Morze jest słone, a może to być uszczelka, może być mała dziura w chłodnicy, przez którą ciecz powoli wypływa i odparowuje, może być nagrzewnica...

Sprawdź dokładnie łączenia węży - w "mojej" po dokładniejszych oględzinach było widać różnice, możesz też wykręcić świece i zobaczyć czy wyglądają normalnie
-> [External Link Removed for Guests]
Obrazek

krzrel

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 08 mar 2008, 18:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rychnowo
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: krzrel »

Sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie węże.

Astra mojego kumpla miała podobne objawy i nikt nie mógł znaleźć przyczyny.Uszkodzony wąż dało sie zauważyć dopiero jak auto było odpalone i rozgrzane na kanale.

Lupo

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 15 maja 2007, 1:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Lupo »

Mnie tez niedawno płyn chłodniczy uciekał praktycznie na bierząco, tez nie mogłem sie doszukać przyczyny. Zastosowałem to: [External Link Removed for Guests]
juz z pół roku po problemie, gram płynu nie uciekł.

[ Dodano: 2008-08-12, 11:16 ]
aha, i odradzam używanie tych uszczelniaczy w proszku, mozesz tylko sobie nagrzewnice zawalić.
Obrazek

Sky Knight

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
Imię: Robert
Auto: Astra Classic F (1998)
Silnik: 1600 cm3
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Sky Knight »

Miałem dokładnie ten sam objaw i okazało się , że uszczelka pod głowicą była przedmuchana. Przy okazji wymiany uszczelki dałem sobie wymienić rozrząd. Pozdr 8)
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>

Usunięty użytkownik 3235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

robert1114, u mnie ten czujnik jest wkręcony w kolektor ssący. Ja stoisz przodem do auta to po lewej stronie (z tyłu silnika, za pokrywą zaworów) jest ten czujnik. Przy alternatorze zaraz, dochodzi do niego jeden kabelek.

robert1114

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: chorzow
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: robert1114 »

analyzer64 pisze:robert1114, u mnie ten czujnik jest wkręcony w kolektor ssący. Ja stoisz przodem do auta to po lewej stronie (z tyłu silnika, za pokrywą zaworów) jest ten czujnik. Przy alternatorze zaraz, dochodzi do niego jeden kabelek.
ok juz wiem ktory dzieki

[ Dodano: 2008-08-23, 16:28 ]
Sprawdź dokładnie łączenia węży - w "mojej" po dokładniejszych oględzinach było widać różnice, możesz też wykręcić świece i zobaczyć czy wyglądają normalnie
-> [External Link Removed for Guests][/quote]

swiece sa takie jak na zdjeciu nr1 ale po dokładniejszych ogledzinach zauwarzyłem

ze przy wyjsciu z silnika do chłodnicy koło paska rozrzadu jest wyciek przy cybancie co teras czy tylko wystarczy wymienic cybant czy gumowa rołe?? a wczesniej wymieniałem uszczelke pod pokrywa zaworow i myslałem ze to olej a teras widze ze to olej z płynem chłodniczym zmieszany

[ Dodano: 2008-08-24, 08:29 ]
co z tym zrobic
uli

ODPOWIEDZ