x17dtl nie odpala
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
x17dtl nie odpala
Na początku witam wszystkich serdecznie!
Mam problem z moją asterką.
Otóż na drugi dzień po ostatniej jeździe(bezproblemowej!) nie mogłem uruchomić silnika. Z obserwacji przeprowadzonych przeze mnie wynika że na wtryskach nie ma paliwa, ale pompa jest zalana.
Podejrzenie pada na elektrozawór, jednak ten klika przy podaniu napięcia... oprócz tego czasami klika inny przekaźnik(taki duży czarny na pompie). Po numerze części doszedłem, że jest to sterownik czasu żarzenia, więc nie powinien mieć nic wspólnego z podawaniem paliwa...
Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Mam problem z moją asterką.
Otóż na drugi dzień po ostatniej jeździe(bezproblemowej!) nie mogłem uruchomić silnika. Z obserwacji przeprowadzonych przeze mnie wynika że na wtryskach nie ma paliwa, ale pompa jest zalana.
Podejrzenie pada na elektrozawór, jednak ten klika przy podaniu napięcia... oprócz tego czasami klika inny przekaźnik(taki duży czarny na pompie). Po numerze części doszedłem, że jest to sterownik czasu żarzenia, więc nie powinien mieć nic wspólnego z podawaniem paliwa...
Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
pozdrawiam
maciek
maciek
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
- Imię: Marcin Destylator
- Auto: Astra H 1.9 cdti
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Żory/Ballymena
- Kontakt:
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
odkręciłem przewody paliwowe przy wtryskiwaczach i podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma tam wypływu paliwa...destylator pisze:A jak sprawdziłeś ze nie masz paliwa na wtryskiwaczach ??
a co do elektrozaworu... podałem napięcie z aku i klika więc teoretycznie jest sprawny. Natomiast na przewodzie zasilającym elektrozawór raz jest napięcie a raz go nie ma. Czym może być to podyktowane?
pozdrawiam
maciek
maciek
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Jezeli chodzi o sam elektro zawór, to na razie nie czepiaj sie napięcia. tylko podaj mu napięcie z aku i spróbuj odpalić ( jeżeli odpali to jesteśmy na tropie, jak nie to trzeba szukac dalej )a co do elektrozaworu... podałem napięcie z aku i klika więc teoretycznie jest sprawny. Natomiast na przewodzie zasilającym elektrozawór raz jest napięcie a raz go nie ma. Czym może być to podyktowane?
Co do samego napięcia to miałem podobną zabawe... przypadkowo zostało odkryte ze kabel przy oczku ( tam gdzie sie wpina na zawór ) był ukruszony i raz łączył raz nie...
Po naprawieniu tego śmiga aż miło.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Dzisiaj sprobuję jeszcze raz podać napięcie na zawór i odpalić. Jak się nie uda, będziemy szukać dalej. A co do kabla podającego napięcie to sprawdzałem to miernikiem i raz jest, raz go nie ma...Cobrettii pisze:
Jezeli chodzi o sam elektro zawór, to na razie nie czepiaj sie napięcia. tylko podaj mu napięcie z aku i spróbuj odpalić ( jeżeli odpali to jesteśmy na tropie, jak nie to trzeba szukac dalej )
Co do samego napięcia to miałem podobną zabawe... przypadkowo zostało odkryte ze kabel przy oczku ( tam gdzie sie wpina na zawór ) był ukruszony i raz łączył raz nie...
[ Dodano: 2008-08-14, 09:50 ]
Podłubałem co nieco i wyniki są następujące:
*elektrozawór nie dostaje prądu po włączeniu zapłonu, natomiast po podaniu go bezpośrednio z aku - klika cichutko jeden z przekaźników przy akumulatorze i napięcie na elektrozaworze utrzymuje się do momentu wyłączenia zapłonu.
*po wyjęciu elektrozaworu i przekręceniu rozrusznikiem - paliwo się wylewa, więc dowód na to, że jest ono w pompie...
Więcej pomysłów nie mam, chyba czas wybrać się do mechanika. Polecicie jakiegoś dobrego coby nie naruszył za bardzo studenckiej kieszeni?
pozdrawiam
maciek
maciek
- Dominik_CK
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lip 2008, 17:34
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
czy chodzi Ci o ten przekaźnik w czerwonym kółku? odkąd zacząłem szukać przyczyny, ten przekaźnik parę razy klikał non stop (jakby programator od pralki) po włączeniu zapłonu.Dominik_CK pisze: ... jak sie okazalo ten sterownik pod pompa wtryskowa byl spalony
jak na razie nie znalazłem sposobu, żeby go wyjąć; jednak po zdjęciu pokrywki z niego odczytałem nr części i google wyrzuciły mi stronkę, na której widnieje jako sterownik czasu żarzenia... więc nie powinno to mieć nic wspólnego z podawaniem paliwa. A może się mylę?
[External Link Removed for Guests]
pozdrawiam
maciek
maciek
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
wyjąłem elektrozawór ze zdjęcia poniżej i zakręciłem rozrusznikiem. Poza tym sprawdziłem go i jest sprawny, po podaniu napięcia nie ma dalej paliwa na przewodach do wtrysków. W takim razie podejrzewam tą czarną kostkę ze zdjęcia powyżej. Jak popatrzyłem na zdjęcia innych pomp to w tym miejscu gdzie jest ta kostka znajduje się właściwy elektrozawór gaszący silnik. Zaraz umieszczę takie zdjęcie.Cobrettii pisze:m4c13k, pogrzebałeś, a czy po podaniu napieciaq z aku na pompe odpaliłeś ?? to jest bardzo ważne, bo może powiedzieć czy to elektronika do zaworu, czy gdzieś pompa ??
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
pozdrawiam
maciek
maciek
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
m4c13k, Ty mnie wogóle nie rozumiesz...
Piszesz ze nie masz napięcia na zaworze. Po podaniu napięcia zakręciłeś rozrusznikiem. Ale to nie wyklucza ze moze to być jedna z awarii ktora sie gdzieś mogła pojawić. Jeżeli zawór był by otwarty i po 2-3 próbach odpalenie by sie nie powiodło, to wszystko wskazuje na pompe, ale jeżeli by odpalił to znaczy że przyczyną jest raczej elektryka.
Piszesz ze nie masz napięcia na zaworze. Po podaniu napięcia zakręciłeś rozrusznikiem. Ale to nie wyklucza ze moze to być jedna z awarii ktora sie gdzieś mogła pojawić. Jeżeli zawór był by otwarty i po 2-3 próbach odpalenie by sie nie powiodło, to wszystko wskazuje na pompe, ale jeżeli by odpalił to znaczy że przyczyną jest raczej elektryka.
[External Link Removed for Guests]