x17dtl nie odpala

m4c13k

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: m4c13k »

Cobrettii, być może wzajemnie się nie rozumiemy...
okazało się, że na pompie są 2 elektrozawory, przynajmniej tak wynika w porównaniu ze 'starszą' wersją pompy. A że ta tajemnicza czarna skrzynka jest nad przewodami do wtrysków to śmiem twierdzić, że jest tam drugi elektrozawór i to jest przyczyną faktu, że silnik nie odpala. Tylko jak to cholerstwo wyjąć? zrobiłem dziś zdjęcia mocowań i okazuje się, że są to nity albo coś podobnego. W każdym bądź razie nie da się tego wykręcić:/
pozdrawiam

maciek

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

m4c13k, pierwsze słysze o dwóch elektrozaworach. Uważam ze pierwszą zeczą jest ten pokazany na zdjęciu drógim.

Ale czy ty masz immo?? Bo jeżeli masz i sie coś spierniczyło to moze być rozwiazanie.

Chce wykluczyc wszystko w koło pompy bo niestety pompa jest drogą zabawką :|
[External Link Removed for Guests]

m4c13k

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: m4c13k »

Cobrettii, zgadzam się z Tobą w 100%. Najlepiej gdyby to nie była pompa. Co do immo to też mi zaświtała taka idea, jednak leje strasznie za oknem a ja nie pamietam czy sie zapala check engine po zapłonie. A immo mam bo właśnie rozebrałem kluczyk i zobaczyłem. Co więcej, powiem, że mnie to zaskoczyło!

A co do elektrozaworów to moja pompa jest na pierwszym zdjęciu i ma to :czarne pudełko:, a na drugim zdjęciu jakaś z allegro która ma w tym miejscu elektrozawór. Dopóki tego nie zobaczyłem, byłem święcie przekonany, że ten elektrozawór na dole pompy to ten właściwy. A tu okazuje się, że wszyscy wymieniają ten przy wtryskach... o ile mają. Ehh, myślałem, że prostszy ten mój klekot:P

[ Dodano: 2008-08-16, 08:48 ]
No i się nie świeci check...
Czyli mamy diagnozę? padł immo... tylko gdzie go teraz szukać? na schematach elektrycznych nie bardzo mogę się dopatrzeć tego.
pozdrawiam

maciek

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

m4c13k, mi sie check nie pojawiał jak kabel przy tymn zawoze padł.

Ja na immo sie nie znam i nie wiem co i jak on blokuje.

Jeżeli masz taki zawór jak zaznaczony na zdjęciu 2 to spróbuj tam podać stałem napięcie z aku i na ten drógi co pisałeś i spróbuj odpalić. I zwróć uwage na kontrolke grzania świec. Jeżeli uda sie odpalić to będzie łatwiej dojechać do elektryka...

Wiem że coś od immo jest przy kostce od stacyjki, może sie tam coś poluzoiwało ??

Ja już więcej chyba nie pomoge :?
[External Link Removed for Guests]

m4c13k

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: m4c13k »

Cobrettii pisze:Jeżeli masz taki zawór jak zaznaczony na zdjęciu 2 to spróbuj tam podać stałem napięcie z aku i na ten drógi co pisałeś i spróbuj odpalić. I zwróć uwage na kontrolke grzania świec. Jeżeli uda sie odpalić to będzie łatwiej dojechać do elektryka...
Kolejny raz powtarzam - nie mam elektrozaworu takiego jak na zdjęciu 2, tylko jakies p*****one czarne pudełko z trzema przewodami. Domniemywam, że tam może być schowany elektrozawór, ale jakoś szukałem na forum i nikt nic nie wie nt. tego pudełeczka.
pozdrawiam

maciek

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

m4c13k, już chyba wiem :|tam jest elektrozawór ale z kodowaną podstawką :| czy jakoś tak, coś mi tam kolo mówił w tej kwestii jak sie pytałem :P

Niestety ja nie mam pomysłu, możliwe ze będziesz musiał jechać do kogoś kto sie zajmuje alarmami i zabezpieczeniami ( zwykły elektryk może tylko spieprzyć )
[External Link Removed for Guests]

m4c13k

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: m4c13k »

Cobrettii pisze:m4c13k, już chyba wiem :|tam jest elektrozawór ale z kodowaną podstawką :| czy jakoś tak, coś mi tam kolo mówił w tej kwestii jak sie pytałem :P
Tak samo pomyślałem, jednak ciekaw jestem czy da się to jakoś wyjąć i wstawić np zwykły elektrozawór z plusem po zapłonie. Co do mocowania tego ustrojstwa to jest na tyle sprytne bo jest zanitowane(zdjąłem dekielek i zrobiłem foto). Oby ratunkiem nie była wymiana pompy :|
pozdrawiam

maciek

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

m4c13k, Sie obawiam ze rozmontowanie tego moze być problematyczne. W końcu to ma być zabezpieczenie przed kradzieża. Jak był by zwykły zawór, to patent na jego obejście jest banalny ( sam to chcesz zrobić :P ) ewentualna wymiana też musi być utrudniona ( jak by mieli własny zawór zwykly )

Jeżeli możesz ( a masz wakacje :P ) to zdobądż namiary na jakiegoś gostka co zakłada alarmy ( to jest ważne bo elektryk na 90% nie będzie miał odpowiedniego sprzętu ) i podejdż do niego, spróbuj pogadać co i jak. Jeżeli jest paliwo na pompie, a nie ma na wtryskach to winny jest ten zawór który masz podkopułką ( zakładamy że pompa nie padła ) i w tedy pytanie czy sie coś rozkodowało, może gdzieś nie łączy ? ale to już z tym facetem pogadasz i wskaże ci jakiś kierunek działania.

Samo sprawdzenie pewnoi drogie nie będzie, ale w razie programowania, czy części to ceny mogą być już konkretne ( jak na studencką kieszeń ), tak kojarze to co mi mówił koleś któego sie o immo podpytywałem do mojej.
[External Link Removed for Guests]

m4c13k

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2008, 11:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: m4c13k »

Cobrettii rozmawiałem dziś przez telefon z poleconym przez kolegę elektromechanikiem. Sprawa wygląda tak że albo padł immobiliser albo ów elektrozawór ze sterowaniem z immo. Postępowanie sprowadza się do tego, by sprawdzić kompem jaki błąd wyrzuca i ustalić co padło. Jednak tak czy inaczej będę musiał pewnie rozbić tą kostkę i zrobić to na krótko, ponieważ programowanie nowego immo jest bardzo kosztowne, a samego zaworu z elektroniką praktycznie nie można dostać.
Potwierdzenie tej tezy znalazłem też na elektrodzie: [External Link Removed for Guests]
Czekam tylko na kontakt od tego człowieka, może coś więcej mi powie. Zwłaszcza jeśli chodzi o to, czy nowy elektrozawór będzie taki sam, jak ten drugi na pompie...

[ Dodano: 2008-08-19, 20:33 ]
normalnie ręce mi opadają... wczoraj zadzwoniłem chyba do sześciu warsztatów i w jednym byłem osobiście. Goście wyglądają jakby nie mieli z tym nigdy do czynienia, każą mi wtryski wymieniać i pompę. W każdym razie żaden z nich nie chciał się tego podjąć. No i nie były to takie sobie warsztaty tylko jako tako szanowane w środowisku. Może ktoś poleci kogoś solidnego kto by mi wyjął z pompy ten nieszczęsny elektrozawór i wstawił normalny?
pozdrawiam

maciek

Awatar użytkownika
kordian-k

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 wrz 2008, 19:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: czeladz
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: kordian-k »

Witam mam dokladnie taki sam problem oddalem autko do znajomego ktory pracuje w serwisie opla i dzisiaj mam odebrac autko,gosciu sie meczy od srody i dzisiaj ma furka smigac napisze wieczorem co i jak zrobil i jakie koszta ponioslem,pozdrawiam

ODPOWIEDZ