Witam wszystkich,
Chciałbym poradzić się odnośnie dwóch spraw:
Mam Asterke rocznik 93 z silnikiem C14SE na pełnym wtrysku (bez inst. gazowej). Jak zakupiłem ten samochód to silnik miał już drobne modyfikacje tzn. nie ma sondy lambda (panel komputerowy jest pominięty i nie wyświetla błędu – diagnosta sprawdzał na kompie), oraz nie ma katalizatora. Na biegu jałowym mam nierówne obroty (silnik krokowy wyczyszczony, filtr powietrza ok., paliwa wymieniony rok temu – jeżdżę na Shell V-Power, olej, świece, przewody wysokiego napięcia wymienione tez rok temu)
- Od czego może mieć te obroty nierówne czy to jest spowodowane brakiem sondy???
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu zimnego silnika słychać tyrkotanie takie jak w dieslu. Zaznaczam ze na pewno nie są to wtryskiwacze, paski (rozrząd wymieniony, pasek klinowy tez), nie mam luzów czegokolwiek – na bieżąco wszystko sprawdzam. Jak silnik się rozgrzeje to problem w większości zanika - tyrkotanie słychać na włączonym biegu i wciśniętym gazie w szczególności.
EGR? Czy wyczyszczenie pomoże? Gdzie znajduje się EGR w C14SE? Nie mogę w necie znaleźć.
Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam.
Obroty i tyrkotanie :(
- bronsky
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sie 2008, 20:59
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
bronsky, co to za mody są, że się sondę usuwa, albo "pomija"?bronsky pisze:Jak zakupiłem ten samochód to silnik miał już drobne modyfikacje tzn. nie ma sondy lambda (panel komputerowy jest pominięty i nie wyświetla błędu – diagnosta sprawdzał na kompie)
Przecież sonda ustala stosunek paliwa do powietrza.
Na Twoim miejscu bym się tym zajął, żeby to przywrócić do oryginalnego stanu.