chłodnica oleju w x14xe / C18NZ
- vviktor
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 11:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Trzcianka
- Kontakt:
A czy ta podstawka z GSI wygląda tak jak to?
Sam mam zamiar po wymianie silnika założyć sobie zegary do temperatury i ciśnienia oleju i przy okazji tego tematu zainteresowałem się zamontowaniem u siebie chłodnicy oleju. Pytanie tylko, czy warto.
Czy chłodnica oleju ma za zadanie dodatkowo chłodzić silnik, czy może też utrzymywać odpowiednią temperaturę oleju, aby mógł jak najlepiej spełniać swoje zadanie i chronić silnik.
Sam mam zamiar po wymianie silnika założyć sobie zegary do temperatury i ciśnienia oleju i przy okazji tego tematu zainteresowałem się zamontowaniem u siebie chłodnicy oleju. Pytanie tylko, czy warto.
Czy chłodnica oleju ma za zadanie dodatkowo chłodzić silnik, czy może też utrzymywać odpowiednią temperaturę oleju, aby mógł jak najlepiej spełniać swoje zadanie i chronić silnik.
vviktor
Opel Astra Kombi 1,7 D
Opel Astra Kombi 1,7 D
- vviktor
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 11:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Trzcianka
- Kontakt:
Bardzo chętnie bym sobie takie coś zamontował wraz z chłodnicą oleju, tylko jak sterować przepływem oleju przez te chłodnice z taką podkładką?
Ta podkładka wydaje się mieć możliwość podłączenia jednocześnie czujnika temperatury, ciśnienia, oraz chłodnicy oleju. Jest to dokładnie to czym byłbym zainteresowany (lubię wiedzieć co się dzieje w silniku), tylko ten problem z wymuszeniem kierunku przepływu oleju przez te otwory, oraz otwieraniem i zamykaniem "dużego" obiegu dla oleju. Jak rozumiem w tej podkładce z GSI tego problemu nie ma. Dużym obiegiem steruje wbudowany w podkładkę termostat zgadza się? A co z kierunkiem przepływu oleju. Czy te chłodnice mogą puszczać olej w obie strony?
Jest jeszcze pytanie o ilość oleju w obiegu. Jak zdążyłem wyczytać przy chłodnicy oleju powinno być go 0,5 litra więcej. No i właśnie, czy zwiększona ilość oleju zmieści się w misce olejowej? Czy może dopuszczalny jest poziom oleju powyżej uszczelki miski?
Ta podkładka wydaje się mieć możliwość podłączenia jednocześnie czujnika temperatury, ciśnienia, oraz chłodnicy oleju. Jest to dokładnie to czym byłbym zainteresowany (lubię wiedzieć co się dzieje w silniku), tylko ten problem z wymuszeniem kierunku przepływu oleju przez te otwory, oraz otwieraniem i zamykaniem "dużego" obiegu dla oleju. Jak rozumiem w tej podkładce z GSI tego problemu nie ma. Dużym obiegiem steruje wbudowany w podkładkę termostat zgadza się? A co z kierunkiem przepływu oleju. Czy te chłodnice mogą puszczać olej w obie strony?
Jest jeszcze pytanie o ilość oleju w obiegu. Jak zdążyłem wyczytać przy chłodnicy oleju powinno być go 0,5 litra więcej. No i właśnie, czy zwiększona ilość oleju zmieści się w misce olejowej? Czy może dopuszczalny jest poziom oleju powyżej uszczelki miski?
vviktor
Opel Astra Kombi 1,7 D
Opel Astra Kombi 1,7 D
-
- Posty: 6031
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 129 razy
Ja zalewam na max oleju i nie widze różnic, co prawda nie sprawdzam oleju na ciepłym silniku, to nie wiem, czy jego stan jest max, czy część jest w chłodnicy.
Zastanawiam się, czy w podstawce jest na pewno termostat.
Może to jest coś, co puszcza olej jak filtr jest zarąbany?
Ale nie wydaje mi się.
Co do kierunku przepływu, to raczej obojętne jak będzie w chłodnicy olej płynął.
Co do budowy samej przejsciówki.
Mozna tam pewnie podłączyć termometr i inne graty.
Ona ma tyle wyjść, bo jest uniwersalna.
Pasuje do każdego silnika.
Przecież filtry oleju w róznych silnikach są w różnych miejscach.
Zastanawiam się, czy w podstawce jest na pewno termostat.
Może to jest coś, co puszcza olej jak filtr jest zarąbany?
Ale nie wydaje mi się.
Co do kierunku przepływu, to raczej obojętne jak będzie w chłodnicy olej płynął.
Co do budowy samej przejsciówki.
Mozna tam pewnie podłączyć termometr i inne graty.
Ona ma tyle wyjść, bo jest uniwersalna.
Pasuje do każdego silnika.
Przecież filtry oleju w róznych silnikach są w różnych miejscach.
- vviktor
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 11:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Trzcianka
- Kontakt:
Znalazłem taki obrazek.ja37 pisze: Zastanawiam się, czy w podstawce jest na pewno termostat.
Może to jest coś, co puszcza olej jak filtr jest zarąbany?
Ale nie wydaje mi się.
I te elementy od 14 do 16 to jest właśnie termostat. Ciekawe przy jakiej temperaturze się otwiera? No i w jaki sposób jest wymuszany kierunek przepływu w tym układzie.
vviktor
Opel Astra Kombi 1,7 D
Opel Astra Kombi 1,7 D
- vviktor
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 11:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Trzcianka
- Kontakt: