Astra 1.7 d kilka pytań o problemy techniczne

Awatar użytkownika
marker

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 28 sie 2008, 12:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Astra 1.7 d kilka pytań o problemy techniczne

#1

Nieprzeczytany post autor: marker »

Witam.
Jakiś tydzień temu zakupiłem astrę 1.7 D kombi rok 1992.
Autem bez problemów zrobiłem ponad 500 km w drodze do domu. Od zakupu minął tydzień spędzony na lekturze forum :) Wiele tematów wyjaśniły inne posty ale mam kilka pytań:

1. Po przekręceniu stacyjki w ostatnie położenie - brak kontrolek, dosłownie zero. Pierwsze km jazdy paliła się od ładowania ale lekkie naciągnięcie paska załatwiło sprawę. Domyślam się, że powoduje to stabilizator ale nie jestem na 100% pewny. Proszę o jakieś pytania pomocnicze.

2. Jadąc przez tzw. tarki czy progi zwalniające zauważyłem dziwną przypadłość tylnego zawieszenia. Skacze jak ping-pong :). Właściciel zapewnił mnie, że amortyzatory są wymienione. Domyślam się że to sprężyny. Czy mam rację?

3. Astra dymi lekko na siwo. Podejrzewałem na początku pierścienie na tłokach ale sprawa się poprawiła. Uszczelkę pod głowicą wykluczam z powodu płynu chłodniczego - jest ok, zero bombelków. Trochę na początku dmuchał w wlot powietrza ale już mu przeszło. Proszę o wskazówki.

Pozdrawiam
Marker

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

2. Jadąc przez tzw. tarki czy progi zwalniające zauważyłem dziwną przypadłość tylnego zawieszenia. Skacze jak ping-pong . Właściciel zapewnił mnie, że amortyzatory są wymienione. Domyślam się że to sprężyny. Czy mam rację?
Raczej sprawdź amortyzatory. Bo to amortyzator jest odpowiedzialny za tłumienie wstrząsów, a sprężyna za utrzymywanie odpowiedniego prześwitu auta.
3. Astra dymi lekko na siwo. Podejrzewałem na początku pierścienie na tłokach ale sprawa się poprawiła. Uszczelkę pod głowicą wykluczam z powodu płynu chłodniczego - jest ok, zero bombelków. Trochę na początku dmuchał w wlot powietrza ale już mu przeszło. Proszę o wskazówki.
Jeżeli dymu jest mało i zaczyna sie zmniejszać to nie jest problem. Poprostu tak jest przy odpalaniu ( był temat kiedyś poruszany ) Znaczenie może mieć kiepskie paliwo. Ja też jak zaleje na jakiejś tańszej stacji to mam zasłone dymną jak czołg :mrgreen: .

Jeżeli by paliła olej to był by to niebieskawy dym, a jezeli by lały wtryski to był by to czarny dym.
[External Link Removed for Guests]

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: destylator »

ja bym tez obstawiał na amorki to co mowi sprzedawca ... hmmm moze kiedyś zmianił ale kiedy :D
TTi 880 + SIRIO ML 145

Awatar użytkownika
marker

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 28 sie 2008, 12:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marker »

Dziekuję za odpowiedzi.

Przy najblizszej okazji sprawdze amorki a temat silnika sobie odpuszcze jak narazie :)

Pozdrawiam
M.

Awatar użytkownika
KondzioR

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 kwie 2008, 13:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: KondzioR »

witam, korzystając z okazji podłącze się pod temat

taka sama astra 1,7d gl
mechanik uznał ze pierscienie są do zrobienia / wymiany
jeszcze z nim dokladnie nie rozmawiałem, pewnie wszystko mi wyjaśni
ale poki co moze ktos szybciej mi udzieli odpowiedzi o co dokładnie chodzi z tymi pierscieniami i czy naprawde to jest droga impreza?
powiedzial mi ze 1000-1500zł leciutko bedzie potrzebne....

tronik

Astro-maniak
Posty: 175
Rejestracja: 18 cze 2008, 17:15
Auto: Astra F
Silnik: 17TD ISUZU
Lokalizacja: Śląsk ;]
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: tronik »

z tymi pierścieniami to taka impreza że trzeba cały silnik rozebrać i wymienić pierścienie na tłokach ;)

Hary

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Hary »

KondzioR pisze:mechanik uznał ze pierscienie są do zrobienia / wymiany
owiedzial mi ze 1000-1500zł leciutko bedzie potrzebne....
jesli powiedział że wymieni tylko pierscienie to ciut dużo, nop chyba że przy okazji wszystkie uszczelki wymieni, pozostaje fakt ze po wymianie pierscieni zwiekszy sie sprezaie i penie po niedługim czasie padną panewki. na jakies podstawie stwierdził ze są do wymiany???? niedaj sie naciągnąc

ODPOWIEDZ