Tłumik końcowy
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
- Imię: Robert
- Auto: Astra Classic F (1998)
- Silnik: 1600 cm3
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Tłumik końcowy
Panowie, urwała mi się rura wylotowa z tłumika końcowego :/ Jedyny plus tego to jedynie fajny pomruk 8) Ale moje pytanie brzmi: czy ten tłumik nadaje się cały do wymiany czy da się go jeszcze jakoś uratować Generalnie puszka jest ok, tylko puściły spawy łączące puszkę z tą rurą wylotową
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
- Imię: Ryszard
- Auto: Astra g kombi
- Silnik: 1.6/16v lpg
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Budy Barcząckie
- Kontakt:
Koleżko.Jak masz taki problem to kup sobie końcówkę sportową i wspawaj na koniec.U siebie zrobiłem taki manewr,że odciąłem koniec rury wylotowej i wspawałem końcówkę z dyfuzorem WMsport z nierdzewki.To nie prawda,że końcówka nic nie daje-trzeba ja umiejętnie wspawać.Nie spawamy do rury wylotowej lecz do puszki tłumika.Jak znasz budowę tłumika to wiesz,że ta rurka co jest wewnątrz ma inną średnicę co ta fajka końcowa.Należy ją całkiem usunąć(ona wchodzi wewnątrz ok.2cm).Mily pomruczek z końcówki...
Caravan do końca...
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 mar 2008, 12:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Czechowice-Dz.
- Kontakt:
NO w zeszlym roku ztalo mi sie to samo i tez myslalem czy wymieniac caly tlumik, ale trzymala mnie kasa niestety, ale na szczescie okazalo sie ze da sie ta rure jeszcze przyspawac do puszki. Czlowiek ktory mi to robil policzyl sobie "czteropak" nie mniej patrzac na tlumik jako taki zawyrokowal ze z rok jeszcze pojedze - jak na zlosc mial racje niemal po roku na skutek starosci puscily spawy wieszakow i koniec koncow tlumik juz nowy. Reasumujac jak jest w dobrym stanie calosc ktos powiniec moc CI to pospawac
- harnasios
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 maja 2008, 11:48
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
analyzer64 ma racje. jezeli Twoj samochodzik jezdzi na gaz to w tlumiku koncowym zbiera sie woda i to ze z zewnatrz wyglada na zdrowy to nic nie znaczy. polecam allegro. ja niedawno kupilem 2 tlumiki (srodek i koniec) za 140PLN razem z gumami mocujacymi i cybantem.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 lip 2008, 22:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Kontakt:
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
- Imię: Sławek
- Auto: astra F caravan '97
- Silnik: x16szr
- Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
- Kontakt:
marian paszek, mała uwaga - gdzieś miedzy rocznikami '95 a '96... (albo '94 i '95 - nie jestem w stanie dokładnie określić) opel zmienił system mocowania końcowego tłumika... wcześniej był na opaskę z hakiem (identyko jak w kadecie) później tłumik zaczęto wieszać na trzech gumach, a na samym tłumiku pojawiły się dodatkowe zaczepy...
[ Dodano: 2008-10-04, 09:53 ]
tłumik "nowszy" - widoczne trzy "wąsy" do wieszania
tłumik "starszy" - opaska w komplecie
[ Dodano: 2008-10-04, 10:08 ]
co do samodzielnego montażu, to sprawa prosta, o ile wszystko idzie bez problemów...
wymieniałem w caravanie... wymieniałem oba, środkowy zgnił na połączeniu z końcowym i temu miejscu sugeruję dobrze się przyjrzeć...
śruby łączące katalizator i środkowy tłumik zapiekły się... zardzewiały na amen... szlifierka, potem wiertarka (śruby są wkręcane we flanszę katalizatora, przerobiłem "na przelot" )
potem wszystko zmontować... w pojedynkę nie jest łatwo, zwłaszcza upchnąć rurę w rurę - pomagałem sobie jakąś dechą jako dźwignią...
na koniec ustawić tak, żeby nie obijało się o tunel, nie dotykało innych elementów itp... może miałem pecha, za pierwszym razem nie pasowało jak należy, ale te wąsy można trochę doginać do własnych potrzeb... po iluś-tam próbach było nareszcie OK
zajęło mi to w sumie ok. 3 godzin (głównie z powodu tępych wierteł )
w okolicy biorą za taką robotę max. 50pln... potrzebowałem auta "na jutro" a zakłady miały tygodniowe zapisy - tylko dlatego się na samodzielną wymianę zdecydowałem...
[ Dodano: 2008-10-04, 09:53 ]
tłumik "nowszy" - widoczne trzy "wąsy" do wieszania
tłumik "starszy" - opaska w komplecie
[ Dodano: 2008-10-04, 10:08 ]
co do samodzielnego montażu, to sprawa prosta, o ile wszystko idzie bez problemów...
wymieniałem w caravanie... wymieniałem oba, środkowy zgnił na połączeniu z końcowym i temu miejscu sugeruję dobrze się przyjrzeć...
śruby łączące katalizator i środkowy tłumik zapiekły się... zardzewiały na amen... szlifierka, potem wiertarka (śruby są wkręcane we flanszę katalizatora, przerobiłem "na przelot" )
potem wszystko zmontować... w pojedynkę nie jest łatwo, zwłaszcza upchnąć rurę w rurę - pomagałem sobie jakąś dechą jako dźwignią...
na koniec ustawić tak, żeby nie obijało się o tunel, nie dotykało innych elementów itp... może miałem pecha, za pierwszym razem nie pasowało jak należy, ale te wąsy można trochę doginać do własnych potrzeb... po iluś-tam próbach było nareszcie OK
zajęło mi to w sumie ok. 3 godzin (głównie z powodu tępych wierteł )
w okolicy biorą za taką robotę max. 50pln... potrzebowałem auta "na jutro" a zakłady miały tygodniowe zapisy - tylko dlatego się na samodzielną wymianę zdecydowałem...
jestem już stary...
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
niedawno zmienialem w hb 94r .poniewaz kumpel mial w garazu nowke z 3 hakami a ja potrzebowalem z obejma to zbedne haki potraktowalem boschem i delikatnie podmalowalem srebrolkiem a opaske przelozylem stara bo byla dobra .wymiar tlumika sie nie zmienil . wszystko pasuje i smiga .robota zajela niecala godzine .
[ Dodano: 2008-10-04, 11:35 ]
w moim przypadku bolce 2 szt byly proste iskierowane wstr srodkowego
[ Dodano: 2008-10-04, 11:35 ]
w moim przypadku bolce 2 szt byly proste iskierowane wstr srodkowego
marpas 1954
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 lip 2008, 22:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Kontakt: