temperatura silnika

hestos

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:55
Imię: Andrzej
Auto: astra H kombi
Silnik: z18xer
Rocznik: 2006
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

temperatura silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: hestos »

witam mam pytanko po ilu kilometrach albo po jakim czasie pracy silnika silnik powinien sie nagrzać do około 95st bo u mnie to po okolo 25 minutach lub około 7 km silnik takową temperature osiąga czy to normalne??

Bunkerites

Astro-maniak
Posty: 147
Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
Imię: Marek
Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
Silnik: K20A2
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Bunkerites »

przejade z 3 km i silnik nagrzany,cos dlugo ci sie nagrzewa
Bylo C16SE,nastepnie C20XE a teraz Honda Civic 7 gen TypeR K20A2

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: dresat »

hestos, Termostat ciągle otwarty...na wymianę też otwarty jest... ;)
myśleć...też bym umiał!

hestos

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:55
Imię: Andrzej
Auto: astra H kombi
Silnik: z18xer
Rocznik: 2006
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: hestos »

czyli termostat do wymiany??

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

Witam
U mnie temperatura osiąga trochę ponad 80 st.C W korku podskoczyła sporo ponad 90 st. C Czy to oznacza że jest za niska i również mam termostat do wymiany?

Usunięty użytkownik 3235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Normalna temperatura pracy silnika to 92-95stopni. Jeżeli wskazuje sporo mniej podczas jazdy to na pierwszy ogień do wymiany idzie termostat.

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

Będę się musiał zastanowić nad wymianą termostatu chyba. Polecacie jakiś konkretnie czy dowolny byleby do astry bo jak patrzyłem rozbieżność w cenie jest dosyć spora.

Ponieważ auto mam od niedawna to zastanawiam się nad wymianą płynów przed jesienią:
1.Olej, bo podobno był wymieniany 5tyś km temu ale kto wie, jaki polecacie do silnika C16NZ, do tej pory był półsyntetyk 10W40, 166tyśkm przebiegu
2.Płyn spryskiwaczy bo na zimę jest chyba inny
3.Płyn do chłodnicy bo jak kupiłem to było go zbyt mało i dolałem wody i teraz nie wiem jakie ma stężenie, czym więc zalać chłodnicę: borygo, petrygo (są takie jeszcze), koncentrat czy wymieszać koncentrat z wodą
4.Płyn hamulcowy i od wspomagania wymieniać czy dać sobie spokój. Do wymiany trzeba je całkowicie spuścić czy wystarczy odessać stary płyn ze zbiorniczka i zalać świeży
5.Filtr paliwa i powietrza. Tu pytanie czy kupić wszystkie filtry razem czy lepiej osobno, jakie jest wasze zdanie na ten temat
6.Jeżeli jeszcze coś by wypadało zmienić przed zimą a zapomniałem to proszę o sugestie (oprócz opon)

Przepraszam, że tak się rozpisałem, ale nie chcę niepotrzebnie zaśmiecać forum nowymi tematami, a samochód mam od niedawna i jeszcze wszystkiego nie wiem.

hestos

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:55
Imię: Andrzej
Auto: astra H kombi
Silnik: z18xer
Rocznik: 2006
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: hestos »

co do termostatu to ja kupiłem taki za 25 zł
płyn do spryskiwaczy zawiera alkochol tak aby nie zamarzł
płyn do chłodnicy kup zimowy to też ważne ale także zwróć uwage na to jaką masz chłodnice bo jeżeli aluminiową to chyba borygo nie można stosować
a co do filtrów to raczej można 2 za jednym razem wymienic bo koszt nie jest duży

Usunięty użytkownik 3235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Będę się musiał zastanowić nad wymianą termostatu chyba. Polecacie jakiś konkretnie czy dowolny byleby do astry bo jak patrzyłem rozbieżność w cenie jest dosyć spora.
Ja u siebie kupiłem termostat firmy Vernet, podobno idą one na pierwszy montaż, jak na razie jestem zadowolony.

Ad.1. Mój silnik jest zalany półsyntetykiem 10W40 Lotosa, jest ok.
Ad.2. Tak, płyn do spryskiwaczy dzieli się na letni i zimowy, zimowy oczywiście jest bardziej odporny na zamarzanie.
Ad.3. Ja kupowałem koncentrat Shella, możesz oczywiście zalać układ jakimś Petrygo albo coś.
Ad.4. Płyn hamulcowy warto wymienić, jeżeli dawno nie był zmieniany, teoretycznie powinno się to robić co 2 lata bez względu na przebieg auta. Płyn hamulcowy jest przecież higroskopijny.. DOT 4 wystarczy. Jak już wymieniać płyn to cały układ zalać świeżym płynem i odpowietrzyć. Jest temat na forum jak to zrobić.
Płynu od wspomagania nie trzeba wymieniać jeśli wspomaganie działa lekko i nie hałasuje. Powinno się kontrolować poziom tego płynu co około 15000km lub co 2 lata. Jeżeli i tak zdecydujesz się na wymianę to układ też musisz odpowietrzyć.
Ad.5. Jeżeli trafisz na jakiś dobry zestaw to możesz go kupić.

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

Teraz mi się trochę rozjaśniło.
A jeśli mam ABS to odpowietrzanie jest tak samo jak przy zwykłym układzie. Nie wiem kiedy płyn ten był zmieniany bo auto mam od niedawna, a trudne jest to odpowietrzanie tak naprawde, czy trzeba mieć wyższe kwalifikacje :)

ODPOWIEDZ